«Μαύρη τρύπα» ύψους περίπου 3 εκατ. ευρώ στα έσοδα των ΕΛΤΑ, προκάλεσε μέσα στον τελευταίο μήνα η απόφαση της νέας διοίκησής τους να μη λειτουργούν τα απογεύματα και τα Σάββατα περίπου 40 από τα συνολικά 60 κεντρικά ταχυδρομικά καταστήματα.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ των Νέων, εξαιτίας αυτής της απόφασης έχουν χαθεί έσοδα που πλησιάζουν τα 3 εκατ. Ευρώ. Χαρακτηριστικά αναφέρει, ότι πέρυσι τον Ιούνιο στην Κέρκυρα, έναν κατεξοχήν τουριστικό προορισμό, είχαν πωληθεί-ταχυδρομηθεί περίπου 60.000 κάρτες, ενώ τον φετινό Ιούνιο -με την κατάργηση του απογευματινού ωραρίου- οι κάρτες μειώθηκαν σε 29.000!
Μάλιστα, σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, τη Δευτέρα η διοίκηση των ΕΛΤΑ αποφάσισε και την περικοπή της υπερωριακής απασχόλησης στη διανομή της αλληλογραφίας.
Και όλα αυτά ενώ στο Λεκανοπέδιο της Αττικής, υπάρχουν αυτή τη στιγμή 340 κενά στη διανομή της αλληλογραφίας, με αποτέλεσμα οι ταχυδρόμοι να αναγκάζονται να κάνουν υπερωρίες για να εξυπηρετήσουν τους 340 κενούς τομείς.
Μάλιστα, όπως η διοίκηση υποστηρίζει, «η ενέργεια αυτή των ΕΛΤΑ δεν επιφέρει καμία έκπτωση στην επίδοση των ταχυδρομικών αντικειμένων και στην καθημερινή εξυπηρέτηση των πολιτών όλης της χώρας»!
Πάντως, σε αντίθεση με τους ισχυρισμούς τη διοίκησης των ΕΛΤΑ, το Σωματείο Ταχυδρόμων Αθήνας και του Νομού Αττικής, που απειλεί με απεργιακές κινητοποιήσεις, κάνει λόγο για συνειδητή απαξίωση των Ελληνικών Ταχυδρομείων υπέρ του ανταγωνισμού, καθώς πλέον «ο ταχυδρόμος θα περνάει μόνο μια φορά την εβδομάδα, ακόμα και από τις γειτονιές αρκετών περιοχών της Αττικής».
«Τα ΕΛΤΑ δέχονται το ένα χτύπημα μετά από το άλλο, όχι μόνο από τον ανταγωνισμό, αλλά και από το ...εσωτερικό τους», ήταν η αντίδραση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σωματείων Ταχυδρομικών (ΠΟΣΤ), η οποία χαρακτηρίζει την κατάργηση του διευρυμένου ωραρίου και της υπερωριακής απασχόλησης «πρωτοφανή απόφαση που πλήττει ευθέως τα ΕΛΤΑ και λειτουργεί χειρουργικά υπέρ του ανταγωνισμού».
Πρόκειται, τονίζει η ΠΟΣΤ, για αποφάσεις της νέας διοίκησης που έρχονται, όχι μόνο σε πλήρη αντίθεση με τον στρατηγικό σχεδιασμό της επιχείρησης, αλλά προσφέρουν συγκριτικό πλεονέκτημα στον ανταγωνισμό, στερώντας σημαντικά έσοδα και ρευστότητα από τα ΕΛΤΑ (πέρυσι έκλεισαν με κέρδη περίπου 6 εκατ. ευρώ).