Με «ρωσική ρουλέτα» έμοιαζε η κυκλοφορία των τρένων στον ελληνικό σιδηρόδρομο τη μαύρη ημέρα της 28ης Φεβρουαρίου του 2023, αφού σύμφωνα με νέα ηχητικά ντοκουμέντα που έρχονται στο φως της δημοσιότητας, υπήρξαν και άλλες προβληματικές επικοινωνίες για την άνοδο και την κάθοδο των αμαξοστοιχιών και τελικά στο παρά πέντε δεν υπήρξε και άλλη σύγκρουση πέρα από τη μοιραία στα Τέμπη.
Συγκεκριμένα, δύο ώρες πριν από τη φονική σύγκρουση, ο σταθμάρχης Λιτοχώρου χωρίς να το αντιληφθεί και χωρίς συνεννόηση έστειλε στην κάθοδο το Intercity 63 με εκατοντάδες επιβάτες και χωρίς να το γνωρίζει ο σταθμάρχης Νέων Πόρων.
Μία διαδρομή περίπου 18 χιλιομέτρων που καλύπτεται μέσα σε σχεδόν 13 λεπτά και μέσα στα οποία από καθαρή τύχη δεν συνέβη εκεί η σύγκρουση των τρένων.
Τον παρακάτω διάλογο έφερε στη δημοσιότητα το OPEN, αποτυπώνοντας την κατάσταση που επικρατούσε:
Σταθμάρχης Λιτοχώρου: Έλα.
Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Τι ελεύθερα μέχρι Νέους Πόρους ρε;
Σταθμάρχης Λιτοχώρου: Γιατί;
Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Τι γιατί;
Σταθμάρχης Λιτοχώρου: Γιατί ρε…;
Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Δεν έπρεπε να μου ζητήσεις γραμμή;
Σταθμάρχης Λιτοχώρου: Έχεις κάτι από εκεί;
Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Όχι ρε αγόρι μου, δεν πρέπει να μου στείλεις γραμμή ελεύθερη;
Ο παραπάνω διάλογος έγινε δύο ώρες πριν τη μετωπική σύγκρουση της εμπορικής και της επιβατικής αμαξοστοιχίας.
Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Ρε … δεν πρέπει να σου δώσω γραμμή για να μπορέσεις να στείλεις αυτό;
Σταθμάρχης Λιτοχώρου: Ναι.
Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Αυτό σου λέω, πάρε με 238, κυκλοφορείς ακόμη σε μονή γραμμή; Κατάλαβες;
Σταθμάρχης Λιτοχώρου: Ναι. Εσύ είσαι από εκεί με Λάρισα, δεν ξέρω τι…
Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Δεν πήρε με τη Λάρισα; Δεν συνεννοηθήκατε μεταξύ σας;
Ο σταθμάρχης μοιάζει αμήχανος, ενώ η συνάδελφός του στους Νέους Πόρους αντιλαμβάνεται έγκαιρα τον κίνδυνο και διορθώνει ένα λάθος που θα μπορούσε να αποβεί μοιραίο.
Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Λοιπόν, ωραία… πάρε με 238.
Σταθμάρχης Λιτοχώρου: Ακριβώς δώσε.
Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Με 238, λοιπόν, γραμμή καθόδου, μονή γραμμή καθόδου ελεύθερη για ΑΜΑΞ 63 (επιβατική).
Σταθμάρχης Λιτοχώρου: Με 752.
Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Με 752. Έγινε παίρνω και τη Λάρισα.
Σταθμάρχης Λιτοχώρου: Περίμενε, περίμενε. Ελεύθερη για ΑΜΑΞ 63.
Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Θα πάρω και τη Λάρισα, στείλτο μέχρι εδώ, τουλάχιστον, για να είμαστε εντάξει. Οκ;
Σταθμάρχης Λιτοχώρου: Πάρε τώρα. Αγγέλλω ΑΜΑΞ 63.
Την ίδια ώρα ο μοιραίος σταθμάρχης στη Λάρισα που περιμένει την άφιξη του Intercity 62 συνομιλεί με τον ρυθμιστή κυκλοφορίας του ΟΣΕ. Στον διάλογο είναι ξεκάθαρο ότι δεν γνωρίζουν που βρίσκεται το μοιραίο τρένο, αφού δεν λειτουργούσαν η τηλεδιοίκηση, η φωτοσήμανση, αλλά και τα υπόλοιπα συστήματα ασφαλείας που θα μπορούσαν να προλάβουν τα ανθρώπινα λάθη και πιθανότατα να αποτρέψουν την τραγωδία.