Συνεχίζονται οι 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες που ξεκίνησαν την Πέμπτη 26 Μάη οι εργαζόμενοι σε ΟΛΠ και ΟΛΘ, προκειμένου να εξασφαλίσουν, όπως επισημαίνουν, τις εργασιακές σχέσεις στο νέο περιβάλλον.
Αυτό αποφάσισαν την Κυριακή η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ), η Ένωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ και ο Σύνδεσμος Εποπτών-Αρχιεργατών ΟΛΠ, που καλούν τους λιμενεργάτες σε συγκέντρωση στις 10 το πρωί στην πλατεία Κλαυθμώνος και πορεία προς το Σύνταγμα.
Όπως αναφέρουν οι εργαζόμενοι στα λιμάνια, «η κυβέρνηση, παρά τις δηλώσεις ότι συμμερίζεται τις ανησυχίες των εργαζομένων και παρά τις διαβεβαιώσεις περί αποδοχής των αιτημάτων μας σε επίπεδο πρωθυπουργού, δεν αναλαμβάνει την ευθύνη υλοποίησης της διασφάλισης σταθερών και ασφαλών θέσεων εργασίας.
Δεν αρκούν οι καλές προθέσεις, αλλά συγκεκριμένες νομοθετικές πράξεις. Αυτό για μας είναι απαιτούμενο και αυτό επιβάλλεται να πράξει η κυβέρνηση για τους εργαζόμενους στους ΟΛΠ και ΟΛΘ.
Την ίδια ώρα το ΤΑΙΠΕΔ, με τις ευλογίες της κυβέρνησης, προχωράει σε έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων του ΟΛΠ, με σκοπό να νομιμοποιήσει τη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και ελληνικού Δημοσίου, όπως και την τροποποίηση του καταστατικού» σημειώνουν οι λιμενεργάτες.
Με εξώδικη επιστολή τους ζητούν να απόσχουν από κάθε πράξη πώλησης του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ και τη σύγκληση της γενικής συνέλευσης, καθώς θεωρούν ότι υπάρχουν σοβαρές εκκρεμότητες, όπως η έγκριση πώλησης του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, τόσο της Ελλάδας, όσο και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επιπλέον, υποστηρίζουν ότι δεν έχει ελεγχθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και ελληνικού Δημοσίου και πως εκκρεμεί απόφαση επί της ενστάσεως που έχουν καταθέσει στην αρχική απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Σημειώνεται ότι από την περασμένη Δευτέρα το ΤΑΙΠΕΔ έχει δώσει στους επιχειρηματικούς ομίλους, που ενδιαφέρονται για το 67% των μετοχών του ΟΛΘ, τη σύμβαση παραχώρησης του Δημοσίου προς τον Οργανισμό. Όπως έχει γίνει γνωστό, οι διαγωνιστικές διαδικασίες θα έχουν τελειώσει μέχρι το Σεπτέμβρη. Όσον αφορά τον ΟΛΠ, εντός του Ιούλη αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία μεταφοράς του 67% των μετοχών στην «Cosco».
Τα πρώτα προβλήματα
Οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά έχουν αρχίσει να προκαλούν προβλήματα. Μέχρι τώρα τα μεγαλύτερα προβλήματα αντιμετωπίζει το Car Terminal με δύο πλοία να έχουν φύγει για Τουρκία και άλλα δύο για Λαύριο και Ελευσίνα, ενώ ένα κρουαζιερόπλοιο άλλαξε ρότα για Λαύριο.
Όσο περνούν οι μέρες τα προβλήματα από τις απεργίες κυρίως στην κρουαζιέρα θα μεγαλώνουν, αφού θα επηρεαστεί το home port. Το βασικό πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει προσωπικό να μεταφέρει τις βαλίτσες καθώς και λεωφορεία να μεταφέρουν τους επιβάτες. Μάλιστα οι εκπρόσωποι της κρουαζιέρας εκπέμπουν sos αφού θεωρούν ότι δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να πληγεί η εικόνα της χώρα
Η απάντηση των συναρμόδιων υπουργών
Σε κοινή δήλωσή τους τη Δευτέρα οι υπουργοί Εργασίας, Κοινωνικών Ασφαλίσεων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Γιώργος Κατρούγκαλος και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας απαντούν ότι «σταθερή βούληση και επιδίωξη των συναρμοδίων υπουργών και της κυβέρνησης είναι η διατήρηση των σταθερών και ασφαλών σχέσεων εργασίας στον ΟΛΠ και στον ΟΛΘ στο "νέο περιβάλλον", με βάση την ισχύουσα νομοθεσία. Η προσπάθεια για την εξασφάλιση σταθερών εγγυήσεων υπέρ των εργαζομένων θα συνεχιστεί.
Θεωρούμε ότι η εξασφάλιση των εργασιακών σχέσεων, εκτός από πράξη δικαιοσύνης, αποτελεί στέρεο έδαφος για την αναπτυξιακή πορεία των δύο λιμανιών και προς αυτή την κατεύθυνση είναι σκόπιμο και χρήσιμο να βοηθήσουν οι πάντες».
Επίσης χτες στις εκδηλώσεις για την Ναυτική Εβδομάδα στον Βόλο , ο Ο. Δρίτσας διαβεβαίωσε ότι δεν είναι ρεαλιστικοί οι φόβοι και οι διαμαρτυρίες για ιδιωτικοποιήσεις μεγάλων περιφερειακών λιμανιών. Η δήλωση έγινε όταν ομάδα συγκεντρωμένων έξω από τα γραφεία του Οργανισμού Λιμένα Βόλυο αποδοκίμασε τον κ. Δρίτσα και τον κάλεσε να παραιτηθεί.