Έρευνα: Δεύτερος χειρότερος σιδηρόδρομος στην Ευρώπη η Hellenic Train - Τελευταία η Eurostar, καλύτερη όλων η ιταλική Trenitalia

 
Hellenic Train

Ενημερώθηκε: 12/12/24 - 17:02

Η Hellenic Train κατατάσσεται ανάμεσα στους τρεις χειρότερους σιδηροδρόμους στην Ευρώπη, σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση της Transport and Environment.

Η έρευνα αξιολόγησε 27 σιδηροδρομικές εταιρείες, λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες όπως οι τιμές των εισιτηρίων, η αξιοπιστία, η εμπειρία κράτησης και οι πολιτικές αποζημίωσης.

Η Eurostar χαρακτηρίστηκε ως ο σιδηρόδρομος με τη χειρότερη απόδοση στην Ευρώπη, ενώ η Hellenic Train και η γαλλική Ouigo συγκαταλέγονται στις τρεις τελευταίες θέσεις.

Σύμφωνα με την έκθεση, μόνο 11 από τις 27 εταιρείες κατάφεραν να συγκεντρώσουν ποσοστά άνω του 80%, υποδεικνύοντας ότι υπάρχει σημαντικό περιθώριο βελτίωσης στον ευρωπαϊκό σιδηρόδρομο. Η Transport and Environment κάλεσε τις κυβερνήσεις να στηρίξουν την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών για να γίνουν πιο ανταγωνιστικές και αξιόπιστες.

Κριτική στην Hellenic Train για αξιοπιστία και εμπειρία ταξιδιού

Η Hellenic Train επικρίθηκε για την αξιοπιστία της, καθώς και για την εμπειρία που προσφέρει στους επιβάτες. Παράλληλα, οι τιμές των εισιτηρίων παραμένουν υψηλές, ενώ οι πολιτικές αποζημίωσης και η συνολική εμπειρία κράτησης χρειάζονται βελτιώσεις. Οι επιβάτες επισημαίνουν επίσης την ανάγκη για καλύτερες υπηρεσίες νυχτερινών τρένων και πιο ευέλικτες πολιτικές για τη μεταφορά ποδηλάτων.

Η έκθεση ανέδειξε την Trenitalia (Ιταλία), την SBB (Ελβετία), τη RegioJet (Τσεχία), την ÖBB (Αυστρία) και τη SNCF (Γαλλία) ως τους κορυφαίους σιδηροδρόμους στην Ευρώπη, χάρη στην αξιοπιστία, τις ανταγωνιστικές τιμές και τις υψηλές επενδύσεις σε υποδομές. Η Trenitalia, για παράδειγμα, επωφελείται από τον ανταγωνισμό με την Italo, ενώ η Ελβετία έχει επενδύσει σημαντικά στο σιδηροδρομικό της δίκτυο.

Το πρόβλημα της υψηλής τιμής και της κατακερματισμένης εμπειρίας

Η Ευρώπη διαθέτει ένα εκτεταμένο σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά οι επιβάτες συχνά απογοητεύονται από τις υψηλές τιμές και το κατακερματισμένο σύστημα έκδοσης εισιτηρίων. Ειδικότερα, η Eurostar – που βρίσκεται στην τελευταία θέση της κατάταξης – χρεώνει σχεδόν διπλάσια από τη μέση ευρωπαϊκή τιμή ανά χιλιόμετρο, ενώ τα εισιτήρια τρένου σε ευρωπαϊκό επίπεδο κοστίζουν κατά μέσο όρο δύο φορές περισσότερο από τα αεροπορικά.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει να προτείνει το επόμενο έτος ένα απλοποιημένο σύστημα έκδοσης εισιτηρίων, με στόχο να ενισχύσει τη δημοτικότητα των σιδηροδρομικών ταξιδιών και να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που εντοπίζονται στη σημερινή πραγματικότητα.

Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 50 εκατ. ευρώ η Hellenic Train

Δεδομένης της ζημιάς που έχει υποστεί το 2023, η Hellenic Train προχώρησε στην άντληση κεφαλαίων μέσω αύξησης του μετοχικού της κεφαλαίου κατά 50 εκατ. ευρώ.

Η απόφαση, που εγκρίθηκε από τον μόνο μέτοχο της εταιρείας, Trenitalia S.p.A., στις 27/11/2024, περιλαμβάνει την έκδοση 3.096.000 νέων μετοχών ονομαστικής αξίας 16,15 ευρώ έκαστη. Παράλληλα με την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου αποφασίσθηκε η μείωση της ονομαστικής αξίας της μετοχής εταιρείας, από 16,15 ευρώ έκαστη, σε 1,19 ευρώ έκαστη ώστε το ποσό της μείωσης να συμψηφισθεί με σωρευμένες ζημιές. Δεδομένου του συμψηφισμού, το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας ανέρχεται πλέον σε 6,2 εκατ. ευρώ.

Από το ποσό της αύξησης:

-35 εκατ. ευρώ θα συμψηφίζονται με υφιστάμενες υποχρεώσεις προς τον μέτοχο, Trenitalia S.p.A. και αφορούν κυρίως την απόκτηση των τρένων υψηλής ταχύτητας ETR – 470,

-15 εκατ. ευρώ έχουν ήδη καταβληθεί και πιστωθεί σε τραπεζικό λογαριασμό της εταιρείας από τον μοναδικό μέτοχο, Trenitalia S.p.A. για τη στήριξη των λειτουργικών δραστηριοτήτων της εταιρείας.

Με πληροφορίες από Guardian, ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πηγή: Hellasjournal.com

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ