Από τον Ιανουάριο η εφαρμογή του προγράμματος «Η τσάντα στο σχολείο», στα δημοτικά

 
Από τον Ιανουάριο η εφαρμογή του προγράμματος «Η τσάντα στο σχολείο», στα δημοτικά

Ενημερώθηκε: 13/12/17 - 14:08

Από τον Ιανουάριο θα αρχίσει η εφαρμογή του προγράμματος «Η τσάντα στο σχολείο», στα δημοτικά σχολεία της χώρας. Το πρόγραμμα προβλέπει οι μαθητές να αφήνουν την τσάντα τους στο σχολείο για ένα, τουλάχιστον, Σαββατοκύριακο κάθε μήνα.

Η σχετική εγκύκλιος εστάλη σήμερα στα σχολεία και προβλέπει ότι ο ορισμός των Σαββατοκύριακων που οι τσάντες θα μείνουν στο σχολείο θα γίνεται από τον κάθε σύλλογο διδασκόντων. Δηλαδή, ανάλογα με την απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και με τη σύμφωνη γνώμη του κάθε γονέα, η τσάντα των μαθητών θα παραμένει στο σχολείο για τουλάχιστον ένα Σαββατοκύριακο κάθε μήνα, δηλαδή από την Παρασκευή έως την Δευτέρα.

Πριν την έναρξη της δράσης, προβλέπεται επίσης, οι εκπαιδευτικοί να ενημερώνουν σχετικά τους μαθητές, και για τις ενδεχόμενες μεταβολές και προσαρμογές που θα προκύψουν στη σχολική καθημερινότητα.

Σύμφωνα με το υπουργείο, επιδιώκεται οι μαθητές να μην ασχολούνται με την προετοιμασία μαθημάτων κατά τη διάρκεια των Σαββατοκύριακων που οι τσάντες δεν θα πάνε στο…σπίτι τους. Δεν ισοδυναμεί, ωστόσο, με την εγκατάλειψη της μελέτης ή άλλων δημιουργικών εργασιών, τις οποίες «οι μαθητές δύνανται να υλοποιούν κατ΄ οίκον σε ατομική ή και ομαδική βάση, συνδυάζοντας ενίοτε την διασκέδαση και το συνεργατικό πνεύμα με τη μάθηση».

Μάλιστα, ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, εξέφρασε την ελπίδα, το πρόγραμμα να αποδειχθεί ένα «παιδαγωγικά χρήσιμο μέτρο», ώστε από την νέα σχολική χρονιά το υπουργείο να προχωρήσει στην επέκτασή του και σε άλλες μέρες της εβδομάδας στα ολοήμερα σχολεία.

«Η συγκεκριμένη δράση συμβάλλει σε μια γενικότερη επανεκτίμηση της σημασίας και του ρόλου των εργασιών στο σπίτι, σε σχέση με τον ελεύθερο χρόνο των μαθητών» υπογράμμισε ο κ. Γαβρόγλου και πρόσθεσε: «Η παραμονή της τσάντας στο σχολείο στοχεύει στην ενίσχυση του ποιοτικού χρόνου των παιδιών με τις οικογένειές τους και, παράλληλα, διευρύνει τις δυνατότητες ενασχόλησής τους με δραστηριότητες που άπτονται των προσωπικών τους ενδιαφερόντων, συμβάλλοντας έτσι, όχι μόνον στην γνωστική, αλλά και στην συναισθηματική και κοινωνική τους ανάπτυξη».

«Στόχος μας είναι να προχωρήσουμε σε όλες εκείνες τις ρυθμίσεις ώστε να μετριαστεί το άγχος που έχει συσχετιστεί με την μελέτη για την επόμενη ημέρα και το μεγαλύτερο μέρος των εργασιών να ολοκληρώνεται εντός του σχολείου» κατέληξε.