Τα πολιτικά κόμματα του Ηνωμένου Βασιλείου βρίσκονται σε καλό δρόμο να ξοδέψουν πάνω από ένα εκατομμύριο λίρες σε διαδικτυακές διαφημίσεις την ανήμερα των εκλογών , παρακάμπτοντας έναν κανόνα συσκότισης στα μέσα ενημέρωσης που αναγκάζει τους τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς να σταματήσουν την εκλογική τους κάλυψη όταν ανοίξουν οι κάλπες.
Τα βρετανικά κόμματα σταμάτησαν παραδοσιακά την προεκλογική δραστηριότητα ανώτατου επιπέδου όταν άρχισαν οι ψηφοφορίες, καθώς δεν είχαν τρόπο να βγάλουν το μήνυμά τους. Αυτό οφείλεται σε έναν μακροχρόνιο κανόνα μετάδοσης, που επιβάλλεται από τη ρυθμιστική αρχή των μέσων ενημέρωσης Ofcom , ο οποίος δηλώνει: «Η συζήτηση και η ανάλυση των θεμάτων εκλογών και δημοψηφισμάτων πρέπει να ολοκληρωθεί όταν ανοίξει η κάλπη».
Η μετάβαση σε διαδικτυακές εκστρατείες τις τελευταίες δύο δεκαετίες γελοιοποιεί όλο και περισσότερο αυτόν τον κανόνα, με τις πρώτες ενδείξεις να υποδηλώνουν ότι τα πολιτικά κόμματα αντιμετωπίζουν ανήμερα των εκλογών ως μια απίστευτα σημαντική ημέρα εκστρατείας για την προώθηση των βασικών μηνυμάτων τους στους αμφιταλαντευόμενους ψηφοφόρους.
Ο Sam Jeffers της WhoTargetsMe, η οποία παρακολούθησε τις προεκλογικές διαφημίσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο την τελευταία δεκαετία, είπε ότι είχαν αποδεσμευτεί σημαντικά κεφάλαια για ανήμερα των εκλογών . «Τα μέρη βρίσκονται σε καλό δρόμο να ξοδέψουν ένα εκατομμύριο λίρες σήμερα στο Meta και πιθανώς άλλες 250.000 λίρες στη Google», είπε.
Εάν αυτά τα στοιχεία είναι σωστά, θα μπορούσε να σημαίνει ότι δαπανώνται περισσότερα χρήματα από τα πολιτικά κόμματα που αγοράζουν διαδικτυακή πολιτική διαφήμιση την ημέρα της ψηφοφορίας από όσα δαπανήθηκαν στο διαδίκτυο κατά τη διάρκεια ολόκληρης της εκλογικής εκστρατείας του 2015.
Πηγή: theguardian.com