"Πόλεμος" και καταλήψεις ναών στην Ουκρανία με μεθόδους μαφίας 

 
"Πόλεμος" και καταλήψεις ναών στην Ουκρανία με μεθόδους μαφίας 

Ενημερώθηκε: 15/05/21 - 11:37

Ένας ιδιότυπος πόλεμος για την κυριότητα των ναών μαίνεται στην Ουκρανία μετά την χορήγηση του αυτοκεφάλου από το Φανάρι. Τον τελευταίο καιρό έχουν καταγραφεί πολλές καταλήψεις ναών και με την εμπλοκή της Μόσχας.

Σύμφωνα με τον αρχιεπίσκοπο Τσερνίβιγ και Νίζνας κ. Ευστρατίου "το Πατριαρχείο Μόσχας σε όλη την Ουκρανία, από το Ντομπάς έως την Ζακαρπάτσκα (Υπερκαρπαθία), προσπαθεί να καταλάβει εκκλησίες από τις κοινότητες της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας. Ταυτόχρονα, στο στυλ του υβριδικού πολέμου του Κρεμλίνου, κατηγορεί την Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας για «καταλήψεις» ναών".

Σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο οι ναοί οι ναοί δεν ανήκουν στην Εκκλησία της Ουκρανίας αλλά και ούτε στο στο Πατριαρχείο Μόσχας ούτε στην Ορθόδοξη αλλά στις κατά τόπους θρησκευτικές κοινότητες.

Κάθε κοινότητα μπορεί με απόφαση των 2|3 των μελών της να υπαχθεί σε όποια Εκκλησία θέλει. Σύμφωνα με τον κ. Ευστράτιο το πρόβλημα παίρνει διαστάσεις κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας όπου καταγράφονται πολλά "παρατράγουδα": «Όταν γίνονται ψηφοφορίες, το Πατριαρχείο Μόσχας στην πραγματικότητα θεωρεί πάντα ως «κοινότητα» αποκλειστικά και μόνο τους υποστηρικτές του, ακόμη και αν αυτοί είναι ελάχιστοι. Στη συνέχεια τίθεται σε εφαρμογή το κλασικό σχέδιο της κατάληψης των ναών με εισβολείς, της έξωσης της κοινότητας και της αντικατάστασής της από μια νέα, πιστή στο Πατριαρχείο Μόσχας. Το ίδιο πράγμα που έκανε η Ρωσία στην Κριμαία μέσω της τοπικής Βουλής της Αυτόνομης Δημοκρατίας της Κριμαίας και στο Ντομπάς μέσω των δημοψηφισμάτων».

Ο αρχιεπίσκοπος, σε άρθρο του, κατηγορεί ευθέως τη Μόσχα η οποία μετέρχεται κάθε μέσου προκειμένου να επιτύχει την πλειοψηφία χρησιμοποιώντας ως και μπράβους με έναν συγκεκριμένο τρόπο δράσεις: Κληρικοί από άλλες ενορίες, ενορίτες από άλλες κοινότητες, μισθοφόροι, «φουσκωτοί», δικηγόροι και μέσα ενημέρωσης, που πληρώνονται από τους υποστηρικτές του Πατριαρχείου Μόσχας, άσκηση επιρροής στις τοπικές αρχές και στους αξιωματούχους επιβολής του νόμου, όλα αυτά περιλαμβάνονται στα σχέδια επιδρομής του Πατριαρχείου Μόσχας (τα έβλεπα όλα αυτά καθαρά κάθε φορά που ο εκάστοτε επικεφαλής της Ενωμένης Περιφερειακής Κοινότητας και ο επικεφαλής της περιφερειακής αστυνομικής υπηρεσίας, μερικές φορές χωρίς κανένα νομικό έρεισμα, ενεργούσαν ακριβώς σύμφωνα με τις οδηγίες του τοπικού «βαρόνου», που ήταν διακεκριμένος υποστηρικτής του Πατριαρχείου Μόσχας).

Η στάση αυτή της Μόσχας είναι δεδομένη ακόμη και όταν η κοινότητα διαθέτει όλα τα νόμιμα έγγραφα σχετικά με τη δικαιοδοσία και τα δικαιώματα ιδιοκτησίας και οι δικαστικές αποφάσεις, μέχρι και το Ανώτατο Δικαστήριο, είναι υπέρ της, το Πατριαρχείο Μόσχας χρησιμοποιεί ωμή βία και προβοκάτσιες, επιδιώκοντας είτε να αρπάξει το ναό από την κοινότητα είτε να δημιουργήσει προσδοκίες ότι θα καταφέρει να τον αρπάξει στο μέλλον.

Σε ο,τι αφορά τις καταλήψεις και ποιοι ευθύνονται γι΄ αυτές ο κ.Ευστράτιος αναφέρει: "Αναμφίβολα, τα μέσα προπαγάνδας και οι υποστηρικτές του Πατριαρχείου Μόσχας θα συνεχίσουν να γράφουν για τη δήθεν «κατάληψη» των ναών, προσποιούμενοι ότι είναι τα θύματα, ενώ στην πραγματικότητα είναι επιτιθέμενοι και εισβολείς. Όπως ακριβώς η Ρωσία και οι μαριονέτες της αποκαλούν την Ουκρανία «επιτιθέμενη», όταν αυτή υπερασπίζεται την εδαφική ακεραιότητα και την κυριαρχία της.

Παρεμπιπτόντως, η εν Ουκρανία Ρωσική Εκκλησία είναι η μόνη εκκλησιαστική δομή στην Ουκρανία που δεν τόλμησε να αναγνωρίσει επισήμως και εγγράφως την επιθετικότητα της Ρωσίας εδώ και 7 χρόνια, επιμένοντας με πείσμα να αποκαλεί τα γεγονότα στην Κριμαία και στο Ντομπάς μόνο ως «σύγκρουση», ακόμη και ως «εμφύλιο πόλεμο», σύμφωνα ακριβώς με τις οδηγίες του Κρεμλίνου".