Oι διαφημίσεις που ενδέχεται να προκαλούν στους χρήστες των μέσων μαζικής μεταφοράς του Λονδίνου «προβλήματα αυτοεκτίμησης που να συνδέονται με το σώμα τους» και τις αναλογίες που διαθέτουν θα απαγορευτούν αρχής γενομένης από τον επόμενο μήνα, ανακοίνωσε σήμερα η δημοτική αρχή του Λονδίνου.
Ο νέος αυτός κανονισμός θα εφαρμοστεί σε περίπου 12.000 διαφημίσεις που αναρτώνται κάθε χρόνο σε λεωφορεία, τραμ, μετρό και τρένα τα οποία κυκλοφορούν στο δίκτυο Μεταφορών για το Λονδίνο (TfL), το οποίο διαχειρίζονται οι αρχές της πόλης.
«Από τον επόμενο μήνα, το TfL δεν θα επιτρέπει την αφισοκόλληση διαφημίσεων που θα μπορούσαν (...) να πιέσουν (ψυχολογικά), ιδίως τους νέους, καθώς αντικρίζουν μια μη ρεαλιστική φυσική κατάσταση ή επισφαλή για την υγεία ή που ενέχει τον κίνδυνο να δημιουργήσει προβλήματα αυτοεκτίμησης που να συνδέονται με το σώμα» επισημαίνεται σε ένα δελτίο τύπου που εξέδωσε το γραφείο του δημάρχου του Λονδίνου.
Ο δήμαρχος της βρετανικής πρωτεύουσας Σαντίκ Καν υπεραμύνθηκε αυτής της επιλογής.
«Ως πατέρας δύο ανήλικων παιδιών, ανησυχώ πάρα πολύ από αυτού του είδους τις διαφημίσεις που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν υποτιμητικά για τους πολίτες, ιδιαίτερα τις γυναίκες, και να τις κάνουν να ντρέπονται για το σώμα τους. Έφθασε η στιγμή που θα βάλουμε ένα τέλος σε αυτό».
«Κατά τις μετακινήσεις στο μετρό ή το λεωφορείο, κανείς δεν πρέπει να νιώθει καταπιεσμένος από μη ρεαλιστικές προσδοκίες που συνδέονται με το σώμα του. Θέλω να στείλω ένα ξεκάθαρο μήνυμα στους διαφημιστικές σχετικά με αυτό» πρόσθεσε ο Καν.
Τον Ιούλιο του 2015 η βρετανική αρχή επιτήρησης των διαφημίσεων είχε κρίνει ότι μια εταιρεία αφισοκόλλησης στο μετρό του Λονδίνου η οποία πουλούσε ένα σκεύασμα πρωτεϊνης με πρωταγωνίστρια μια νεαρή γυναίκα με μπικίνι δεν ήταν προσβλητική. Πολλοί ωστόσο χρήστες του μετρό είχαν κρίνει ότι ήταν «σεξιστική».