Του Πέρη Χαλάτση
Δεν ξέρω αν πρέπει όταν γράφω για αυτοκίνητα της KIA που κυκλοφορούν στην Ευρώπη να αναφέρω την λέξη «κορεάτικο». Και αυτό γιατί σε αρκετές περιπτώσεις υπάρχει- κακώς- μια άρνηση για τη χώρα καταγωγής.
Θεωρώ ότι η κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία έχει αυτοκίνητα για την τοπική αγορά που δεν μας αρέσουν λόγω της εσωτερικής διακόσμησης αλλά και αυτοκίνητα για την Ευρώπη με άλλο στήσιμο και άλλη λογική. Τα αυτοκίνητα της KIA που υπογράφουν ευρωπαίοι σχεδιαστές προορίζονται αποκλειστικά για δύσκολους ευρωπαίους αγοραστές. Είναι πολύ καλά . αξιόλογα και αξιόπιστα.
Οι Κορεάτες γνωρίζουν ότι για να κερδίσουν το δύσκολο παιχνίδι πρέπει να είναι τουλάχιστον ισάξιοι των αντιπάλων τους , να πρωτοπορούν και ταυτόχρονα να δελεάζουν με τις τιμές τους.
Η τελευταία πρόταση με το μοντέρνο τελευταίας γενιάς KIA Sportage είναι πολύ καλή. Σε καμιά περίπτωση δεν έχει την κορεάτικη νοοτροπία. Είναι ένα καινούργιο, καθαρά ευρωπαϊκό αυτοκίνητο. Το οδήγησα πρόσφατα και ομολογώ ότι μου άρεσε. Οδήγησα το Sportage στην έκδοση Instyle που είναι και η πιο φθηνή , με τον βενζινοκινητήρα των 1.6 κ.εκ που έχει την ονομασία GDi.
Μοντέρνες γραμμές
Μπορώ να πω ότι το καινούργιο KIA Sportage έχει μοντέρνες γραμμές που τουλάχιστον μπροστά θυμίζουν γερμανική φίρμα από τις πιο ακριβές στην αγορά. Το 4ης γενιάς αυτοκίνητο ανοίγει μια νέα σελίδα στην ιστορία της KIA και όπως όλα δείχνουν αυτή η σελίδα θα είναι σημαντική. Με το Sportage έκανα αρκετά χιλιόμετρα. Σε άσφαλτο τα περισσότερα και λιγότερα σε χώμα. Η τιμή εκκίνησης για τη χώρα μας στη έκδοση της δοκιμής είναι 19.950 ευρώ. Τιμή δελεαστική για ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο. Φαίνεται ότι η ελληνική εταιρία που υπάγεται πλέον στον όμιλο Βασιλάκη, θα μας κάνει αρκετές ευχάριστες εκπλήξεις.
Οι διαστάσεις του νέου Sportage είναι μεγαλύτερες από το προηγούμενο μοντέλο. Σημειώστε 4480 mm μήκος, 1635 mm ύψος και πλάτος 1855 mm. Με δύο λόγια μεγάλο και άνετο. Το μεταξόνιο αρκετά μεγάλο , είναι 2.67 μ και έτσι υπάρχει χώρος στο εσωτερικό για άνετα ταξίδια. Όπως θα είδατε και το πλάτος είναι μεγάλο και μπορούν ακόμη και τρία άτομα πίσω να ταξιδέψουν χωρίς να στριμωχθούν. Μια που βρισκόμαστε στους χώρους θα πρέπει να επισημάνω ότι και ο χώρος του πορτμπαγκάζ είναι ιδιαίτερα άνετος. Αν το αυτοκίνητο έχει κανονική ρεζέρβα ο ωφέλιμος χώρος είναι 491 λίτρα, κορυφαίος δηλαδή για την κατηγορία του. Το αυτοκίνητο της δοκιμής είχε κίτ επισκευής και ο χώρος φθάνει τα 503 λίτρα.
Κρατήματα
Ο οδηγός βολεύεται στη θέση του. Κάθεται ψηλά και ελέγχει εύκολα το δρόμο. Το αυτοκίνητο στέκεται σωστά στο δρόμο ακόμη και όταν κινείται οριακά στις στροφές. Η ανάρτηση είναι με γόνατα McPherson εμπρός με αμορτισέρ αερίου και πολλαπλών συνδέσμων και πάλι με αμορτισέρ αερίου, πίσω.
Για την έκδοση 1.6 ( αυτή της δοκιμής μας ) το τιμόνι λειτουργεί με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση. Το τιμόνι που ρυθμίζεται καθ ύψος και τηλεσκοπικά, είναι υπάκουο και «διαβάζει» τις εντολές ακόμη και σε πιο γρήγορες, για τον τύπο του αυτοκινήτου, απαιτήσεις. Τα δισκόφρενα μπροστά και πίσω είναι πολύ καλά και δεν έδειξαν σημεία κόπωσης ακόμη και στα συνεχόμενα φρεναρίσματα σε κατηφορικά κομμάτια. Στο νέο Sportage σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο έχει αυξηθεί η στρεπτική ακαμψία κατά 39% . Οι ζάντες είναι 16 ιντσών και τα ελαστικά 215/70R16.
Το Sportage Instyle κάτω από το καπό φιλοξενεί έναν βενζινοκινητήρα 1.6 cc ( διαμέτρου 77Χ85,44 mm ) με σχέση συμπίεσης 11 και απόδοση 132 ps / 6.300 rpm. Η ροπή του είναι 4.850 rpm , το σύστημα βαλβίδων 16V και το σύστημα ψεκασμού GDi . Τέλος υποστηρίζεται από ένα πολύ καλό χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Ο κατασκευαστής δίνει 182 χιλιόμετρα τελική και 11.5 δευτερόλεπτα επιτάχυνση από 0-100 χλμ. Στην κατανάλωση ποτέ δεν πλησιάζω τις εργοστασιακές μετρήσεις. Για παράδειγμα η επίσημη τιμή μέτρησης εκτός αστικού κύκλου είναι 5.6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα και η δική μου ένδειξη ήταν 7.2 λίτρα. Οι εκπομπές CO2 131 εκτός αστικού κύκλου και 199 εντός αστικού κύκλου.
Το νέο Sportage InStyle έχει στο βασικό του εξοπλισμό όλα τα απαραίτητα για την ενεργητική και παθητική ασφάλεια όπως ABS, ESP που είναι το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας, HAC ( hill start assist ) BAS (Brake Assist) αερόσακους για οδηγό και συνοδηγό καθώς και πλευρικούς αερόσακους και αερόσακους τύπου κουρτίνας. Στο βασικό εξοπλισμό υπάρχει και το σύστημα ελέγχου της πίεσης των ελαστικών. Οι καθρέφτες είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και το κεντρικό κλείδωμα γίνεται με τηλεχειριστήριο.
Η συνολική εικόνα για το νέο Sportage Instyle 4ης γενιάς είναι θετική. Τόσο από πλευράς εξωτερικού και εσωτερικού σχεδιασμού όσο και από πλευράς ασφαλείας. Πρόκειται για ένα 100 % αναβαθμισμένο αυτοκίνητο που στην πιο φθηνή του έκδοση δεν του λείπει τίποτα από τα βασικά που χρειάζεται ένας οδηγός για να κινηθεί με ασφάλεια. Η ελληνική αντιπροσωπεία δίνει επτά χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και πέντε χρόνια δωρεάν service.