Μπορεί να απουσίαζε για πολλά χρόνια από την Ελλάδα η Mazda. Μπορεί οι θαυμαστές της φίρμας να είχαν απογοητευθεί.
Όμως εδώ και μερικούς μήνες η γιαπωνέζικη εταιρία επέστρεψε - βρίσκεται κάτω από την ομπρέλα του ομίλου Συγγελίδη – και ξεκίνησε δυναμικά με τα εντυπωσιακά μοντέλα της φίρμας.
Πριν από λίγες ημέρες έφθασε στη χώρα μας ένα ακόμη όμορφο αυτοκίνητο, το CX-30 που σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητο. Το MazdaCX-30 ανήκει στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV που τα τελευταία χρόνια είναι η δημοφιλέστερη κατηγορία στις προτιμήσεις των αγοραστών.
Σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρεία ιεραρχικά το νέο CX-30 τοποθετείται ανάμεσα στο μοντέλο CX-3 και το μοντέλο CX-5.
Το CX-30 είναι το δεύτερο μοντέλο παραγωγής που υιοθετεί την τελευταία εξέλιξη της σχεδιαστικής φιλοσοφίας ‘Kodo’ – καλλιτεχνικό design με βαθιές ρίζες στην παραδοσιακή Γιαπωνέζικη αισθητική.
Η κατεργασία κάθε επιμέρους τμήματος σύμφωνα με την αρχή του «lessismore» έχει σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία καθαρών, και όμορφων επιφανειών δίνοντας ένα εντελώς πρωτότυπο σχήμα στην κατηγορία των μικρομεσαίων crossover SUV.
Εντυπωσιακός είναι ο πίνακας οργάνων. Έχει επίκεντρο τον οδηγό και περιλαμβάνει τα τρία όργανα και την κεντρική οθόνη, έχει ελαφριά κλίση προς τον οδηγό, προσφέροντας ιδανική ορατότητα και ευκολία χρήσης, ελαχιστοποιώντας την περίπτωση απόσπασης της προσοχής του από το δρόμο.
Το πάνω τμήμα του ταμπλό περιλαμβάνει μία δευτερεύουσα οθόνη. Ακριβώς μπροστά από αυτή την οθόνη την πάνω επιφάνεια του ταμπλό διατρέχει ένα οριζόντιο νεύρο που καταλήγει στην πόρτα του συνοδηγού και συνεχίζει στο ίδιο στυλ και στο δεξιό πάνελ. Εκεί διακρίνει κανείς το άψογο φινίρισμα με τις ταπετσαρίες και τις υψηλής ποιότητας ραφές με τα μεταλλικά διακοσμητικά, που δίνουν στο εμπρός μέρος της καμπίνας μία ιδιαίτερα όψη.
Με το στόχο κατά το σχεδιασμό του το συνολικό του μήκος να είναι στα 4,4μ η λιγότερο, το νέο Mazda CX-30 τοποθετείται ανάμεσα στο Mazda CX-3 και το ήδη καταξιωμένο και δημοφιλές Mazda CX-5.
Η σχεδίασή του είναι πρωτοποριακή. Το αυτοκίνητο ευρύχωρο. Στη γλώσσα των αριθμών οι διαστάσεις του CX-30 είναι: Μήκος4.395 χλστ, πλάτος 1.795 χλστκαι ύψος 2.655 χλστ.Συνολικό ύψος μέχρι την οροφή1,540 χλστ. Το μεταξόνιο 2,655 χλστ. Άνετο είναι και το πορτμπαγκάζ με 430λίτρα (VDA) .
Οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές του CX-30 φρόντισαν για τη σωστή ανάρτηση αλλά και την πολύ καλή ηχομόνωση. Το νέο CX-30 διατίθεται και με σύστημα τετρακίνησης i-Activ(AWD), το οποίο χάρη στο σύστημα G-VectoringControl (GVC), ρυθμίζει την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους εμπρός και πίσω τροχούς. Με τη σειρά του το σύστημα GVC Plus στα προσθιοκίνητα CX-30 επεμβαίνει το σύστημα πέδησης κατά την είσοδο του οχήματος στις στροφές.
Οι καθαροί και οικονομικοί κινητήρες Skyactiv-G, Skyactiv-D και Skyactiv-X, διατίθενται με επιλογή κίνησης στους εμπρός ή και στους τέσσερεις τροχούς. Τα κιβώτια ταχυτήτων είναι με χειροκίνητο Skyactiv-MT ή με αυτόματο Skyactiv-Drive με 6 σχέσεις.
Κάτω από το εμπρός καπό του νέου CX-30 τοποθετείται ο δίλιτρος βενζινοκινητήρας Skyactiv απόδοσης 122 ίππων και 213 Nm ροπής. Ίδιου κυβισμού είναι και ο βενζινοκινητήρας Skyactiv-X με ισχύ 180 ίππων και ροπή 224 Nm. Από πλευράς πετρελαιοκινητήρων συναντάμε τον 1.8 Skyactiv απόδοσης 116 ίππων και 270 Nm ροπής
Ο συνδυασμός των έξυπνων τεχνολογιών όπως είναι το σύστημα 4κίνησης i-Activ (AWD) το οποίο συνεργάζεται αρμονικά με το σύστημα G-VectoringControl (GVC) που ρυθμίζει την κατανομή της ροπής μεταξύ των εμπρός και των πίσω τροχών, και του συστήματος GVC Plus της μπροστινής κίνησης, καθιστά ακόμα πιο εμφατικά τα χαρακτηριστικά της εμπειρίας οδήγησης με την ονομασία JinbaIttai.
Η λίστα με τα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας του νέου CX-30 είναι πλούσια, καθώς το πακέτο i-Activsense περιλαμβάνει σύστημα παρακολούθησης του οδηγού (DriverMonitoring), σύστημα προειδοποίησης διασταυρούμενου από εμπρός αυτοκινήτου (FrontCrossTrafficAlert - FCTA) και σύστημα υποστήριξης οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο και πυκνή κυκλοφορία (Cruising&TrafficSupport – CTS).
Η αρχική τιμή του νέου CX-30 στη χώρα μας διαμορφώνεται στα 25.112 ευρώ με τον 2.0 Skyactiv βενζινοκινητήρα των 122 ίππων.
Θα έχουμε την ευκαιρία σύντομα όταν δοκιμάσουμε το CX-30 να σας πούμε περισσότερα για τις οδηγικές μας εντυπώσεις αλλά και για τα τεχνολογικά άλματα των γιαπωνέζων που ηγούνται της φίρμας.