Σ αυτή την κατηγορία δεν υπάρχουν ενδιάμεσοι υποψήφιοι πελάτες. Δεν υπάρχουν αγοραστές που λένε να το δούμε, να το εξετάσουμε , να το συγκρίνουμε. Γιατί απλά, αυτό το αυτοκίνητο η το ερωτεύεσαι με την πρώτη ματιά και το αγαπάς η το απορρίπτεις με τη μία.
Από τον Πέρη Χαλάτση
Αυτό εισπράξαμε τουλάχιστον όταν δοκιμάσαμε το νέο ανανεωμένο Mini Cooper D στην έκδοση Clubman . Μας έκανε εντύπωση όμως ότι αυτοί που μας ρώταγαν για το αυτοκίνητο ήταν καλά διαβασμένοι. ‘Ήξεραν ότι το συγκεκριμένο μοντέλο δεν είναι αυτό που στο Clubman οι πόρτες άνοιγαν με αντίθετη φορά στους συνεπιβάτες. Ήξεραν ότι το MINI Clubman είναι και το μεγαλύτερο σε διαστάσεις από όλη τη γκάμα του βρετανικού μοντέλου.
Και μια που μιλάμε για διαστάσεις σημειώστε ότι το 5θυρο ΜΙΝΙ έχει μήκος 3.982 χλστ., το Countryman 4.097 χλστ. και το Clubman 4.253 χλστ.
Το πλάτος είναι ακόμη μεγαλύτερο στο νέο Clubman. Για παράδειγμα 1.727 χλστ είναι για το 5θυρο ΜΙΝΙ, 1.789 χλστ. για το Countryman και 1.800 χλστ. για το Clubman.
Ξεχνώντας το παρελθόν όπου οι πόρτες για τους πίσω, άνοιγαν αντίθετα με όσα ανοίγουν στα υπόλοιπα αυτοκίνητα, το νέο Clubman, σχεδιάστηκε σύμφωνα με την παράδοση όπου όλες οι πόρτες ανοίγουν όπως σε όλα τα άλλα αυτοκίνητα .
Αλλά και πάλι οι Άγγλοι για να ξεχωρίσουν έκαναν το κάτι διαφορετικό. Αυτή τη φορά έβαλαν δύο πόρτες στο πόρτ παγκάζ. Όπου η μια ανοίγει προς τα δεξιά και η άλλη προς τα αριστερά. Οι σχεδιαστές υποστηρίζουν ότι με αυτό τον τρόπο εκτός από το νέο ντιζάιν κέρδισαν και στο χώρο αποσκευών περισσότερα λίτρα. Με τα καθίσματα για τέσσερα άτομα ο χώρος αποσκευών έχει 360 λίτρα ενώ με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα φθάνει τα 1.250 λίτρα.
Όταν κάθεσαι στη θέση του οδηγού, χαίρεσαι τα μικρά και τα μεγάλα όργανα που επιμένουν να έχουν οι Βρετανοί στα αυτοκίνητα ΜΙΝΙ. Αίσθηση κάνει το μεγάλο στρόγγυλο όργανο με τις δεκάδες χρήσιμες πληροφορίες για τον οδηγό που βρίσκεται μπροστά στο τιμόνι ενώ στην κολόνα βρίσκεται το κοντέρ και το στροφόμετρο. Μας άρεσε το φαρδύ ταμπλό, το αρμονικά ενσωματωμένο στρογγυλό, κεντρικό όργανο με δακτύλιο LED και οθόνη για λειτουργίες οχήματος, ενημέρωσης / ψυχαγωγίας, τηλεφώνου και πλοήγησης. Το σύστημα A/C είναι καλό . Στην κεντρική κονσόλα θα βρείτε το ηλεκτρικό χειρόφρενο.
Πριν βάλεις μπροστά τον κινητήρα βολεύεσαι εύκολα, βρίσκεις την ιδανική θέση και αφού φορέσεις τη ζώνη, ξεκινάς για τη γρήγορη βόλτα κυρίως σε φιδίσιους επαρχιακούς δρόμους. Εκεί μόνο μπορείς να καταλάβεις το σωστό στήσιμο που έχει το αυτοκίνητο που βρίσκεται «κολλημένο» στην άσφαλτο. Και λέμε άσφαλτο γιατί είναι κρίμα αυτό το αυτοκίνητο να το βάλεις στο χώμα. Στην άσφαλτο ευχάριστη έκπληξη αποτελεί η ανάρτηση.
Τo τιμόνι είναι καλό και γρήγορο. Υπάκουο. Με δυο λόγια άμεσο είναι το σύστημα διεύθυνσης . Τα ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης είναι με στάνταρ τη λειτουργία Servotronic.
Τα φρένα του Clubman ιδανικά. Μας άρεσε ακόμη το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, που μεταδίδει την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Το συγκεκριμένο κιβώτιο κάνει τη διαφορά. Αλλαγές στο σωστό χρόνο !!!
Κάτω από το καπό φιλοξενείται ένας 2λιτρος κινητήρας turbodiesel που αποδίδει 150 ίππους στις 4 000 rpm ,με 33,6 χλγμ. ροπής μεταξύ 1.750-2.750 σ.α.λ. Το Turbo είναι υπερσυμπιεστής με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, άμεσου ψεκασμού common rail.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μέσω του διακόπτη MINI Driving mode , την σπόρ οδήγηση η την οικονομική η τη χαλαρή. Σημειώστε τις ενδείξεις και αποφασίστε ανάλογα με την περίσταση. Στην πόλη καλό είναι να έχετε την ένδειξη green mode για οικονομική οδήγηση. Αν ταξιδεύετε στην εθνική οδό μπορείτε να επιλέξετε mid mode για χαλαρή οδήγηση η αν πάλι θέλετε να «παίξετε» και να χαρείτε το clubman δεν έχετε παρά να στρέψετε το μοχλό στην ένδειξη sport mode. Εδώ θα χαρείτε την σπορ οδήγηση, θα έχετε την αίσθηση ότι στρίβετε καρτ σε πίστα αλλά εδώ η κατανάλωση αυξάνεται αρκετά. Αξίζει όμως να νοιώσετε στο clubman την αίσθηση του καρτ.
Οι μετρήσεις πάντως που κάναμε δεν ήταν απαγορευτικές αφού χρησιμοποιώντας άλλοτε την green ένδειξη και άλλοτε την sport, δεν ξεπεράσαμε τα 7.4 λίτρα / 100 χλμ. Να ξέρετε ότι ανάλογα με τον τρόπο που κινείσθε υπάρχουν διαφορετικές χρωματικές ενδείξεις που εμφανίζονται στο κεντρικό πολύ-όργανο και σου υπενθυμίζουν πάντα τον τρόπο που οδηγείς. Εδώ δεν μπορείς να πεις ότι ξεχάστηκες. Τα χρώματα που εμφανίζονται σου «μιλούν» συνέχεια. Η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 212 χλμ./ώρα. Αν υπάρχει άδειος δρόμος, δεν είναι και πολύ δύσκολο να δεις το ηλεκτρονικό όργανο να σου γράφει αυτή την ένδειξη. Εδώ θα πρέπει να πούμε ότι έχει πολύ καλή ηχομόνωση. Παρά τις υψηλές στροφές στον κινητήρα ο θόρυβος δε γίνεται αντιληπτός στο εσωτερικό.
Για αυτούς που ενδιαφέρονται να δείχνουν τις αρετές τους από φανάρι σε φανάρι, το clubman θέλει από 0-100 χλμ. μόλις 8,5 δευτ. Οι εκπομπές ρύπων C02 είναι στα 109 γρ./χλμ.
Στο στάνταρ εξοπλισμό υπάρχει Parking Assistant, κάμερα οπισθοπορείας και Driving Assistant active cruise control βασισμένο σε κάμερα. Υπάρχει ακόμη προειδοποίηση σύγκρουσης και πεζών με προ-φόρτιση φρένων, high beam assistant (υποβοήθηση μεγάλης σκάλας φώτων) και ανίχνευση πινακίδων κυκλοφορίας.
Πόσο κάνει όμως αυτό το συμπαθητικό clubman; Στην απλή έκδοση – όχι αυτό της δοκιμής μας – η τιμή του ξεκινάει από τις 29.000 ευρώ. Στον τιμοκατάλογο η τιμή του αυτοκίνητου της δοκιμής μας είναι 29.950 ευρώ ενώ ανεβαίνει ανάλογα με τις προτιμήσεις που θα διαλέξει στο αυτοκίνητό του ο υποψήφιος πελάτης.