Στο αεροδρόμιο της Κεφαλονιάς εξακολουθεί να βρίσκεται το C-130H της ΠΑ – Μετέβησαν τεχνικοί της Μοίρας για να το ελέγξουν

 
δδ

Ενημερώθηκε: 22/07/24 - 14:21

Του Λεωνίδα Σ. Μπλαβέρη

Τεχνικοί της Μοίρας βρίσκονται από χθες αργά το βράδυ στο αεροδρόμιο της Κεφαλονιάς, όπου εξακολουθεί να βρίσκεται το μεταφορικό αεροσκάφος C-130H Hercules της 356 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών (356 ΜΤΜ), το οποίο χθες το απόγευμα και ενώ καθοδηγείτο από προσωπικό του αεροδρομίου στο χώρο σταθμεύσεως, χτύπησε το δεξιό φτερό του σε κολώνα φωτισμού του αεροδρομίου, που έριξε στο έδαφος.

Οι τεχνικοί σήμερα, με το πρώτο φως, «έχουν πέσει πάνω στο αεροσκάφος, προκειμένου αρχικώς να διαπιστώσουν το ακριβές μέγεθος της ζημιάς και στη συνέχεια να δουν τι ακριβώς απαιτείται ώστε να γίνει μία πρόχειρη επισκευή που θα επιτρέψει στο αεροσκάφος νε επιστρέψει με ασφάλεια στη βάση του, στην 112 Πτέρυγα Μάχης στην Ελευσίνα ή θα απαιτηθεί να πετάξει απευθείας στις εγκαταστάσεις της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ), στο Σχηματάρι Βοιωτίας, αν απαιτούνται μεγαλύτερης και σοβαρότερης εκτάσεως επισκευές.

Αεροπορικές πηγές, που ρωτήθηκαν σχετικώς από την ιστοσελίδα μας, μας είπαν τα εξής:

  • Το αεροσκάφος από τη στιγμή που είχε προσγειωθεί, ολοκληρώσει την τροχοδρόμησή του, και βρισκόταν στη φάση της εισόδου στο χώρο σταθμεύσεώς του, ώστε να σταματήσει και να παραλάβει τον ασθενή για τον οποίο βρέθηκε στην Κεφαλονιά, βρισκόταν στην πλήρη αρμοδιότητα του αρμόδιου και υπεύθυνου για το σκοπό αυτό πολιτικού προσωπικού του αεροδρομίου. Μάλιστα του αεροσκάφους προηγείτο το όχημα του “FOLLOW ME”, που το είχε «παραδώσει» στον αρμόδιο υπάλληλο για να το καθοδηγήσει με τα σήματα χειρός στο ακριβές σημείο για να ακινητοποιηθεί και να ανοίξει τη ράμπα φορτίου.
  • Σε αυτή τη φάση, ο πιλότος του αεροσκάφους ακολουθεί ΕΠΑΚΡΙΒΩΣ τις οδηγίες του χειριστή που το κατευθύνει προς την ακριβή θέση σταθμεύσεώς του, ενώ και από τις θέσεις των χειριστών (κυβερνήτη/αριστερά και συγκυβερνήτη/δεξιά) δεν είναι εύκολος ο έλεγχος της αποστάσεως των ακροπτερυγίων από τυχόν εξωτερικά αντικείμενα.
  • Το αεροσκάφος και το πλήρωμα ήταν τυχερό καθώς αποφεύχθηκαν σοβαρότερες καταστάσεις. Η σύγκρουση της πτέρυγος με την κολώνα φωτισμού έγινε σε απόσταση περίπου 20 εκατοστών από το ακροπτερύγιο του αεροσκάφους και – ευτυχώς – όχι «πιο μέσα», καθώς έτσι δεν «πειράχτηκαν» τα πτερύγια και γενικότερα το ατρακτίδιο του κινητήρος, οπότε η ζημιά θα ήταν πολύ πιο σοβαρή, ενώ σε μία τέτοια περίπτωση θα υπήρχε και σοβαρός κίνδυνος εκδηλώσεως πυρκαγιάς από τα καύσιμα, που θα έπεφταν πάνω στον χτυπημένο και καυτό από τον εν λειτουργία τη στιγμή αυτή κινητήρα.
  • Η δράση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας του αεροδρομίου ήταν – ευτυχώς – άμεση και απολύτως επαγγελματική, γεγονός που επίσης βοήθησε να αποφευχθούν τα χειρότερα.
  • Οι ενέργειες του πληρώματος μετά την πρόσκρουση ήταν άμεσες και οι ενδεδειγμένες για την περίπτωση αυτή, συμφώνως με τα προβλεπόμενα.
  • Από πλευράς της ΠΑ έχει ήδη διαταχθεί έρευνα για τη διερεύνηση των αιτίων του συμβάντος.

            Τέλος, και άσχετο με το προαναφερθέν σπάνιο περιστατικό, αλλά σχετικό με τη συμμετοχή των πτητικών μέσων των Ενόπλων Δυνάμεων σε αποστολές αεροδιακομιδών, πρέπει να επανεξεταστεί το ζήτημα της αποστολής ΕΝΟΣ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΤΗΡΙΟΥ μεγάλου μεταφορικού αεροσκάφους για την παραλαβή ΕΝΟΣ ασθενούς. Ασφαλώς ο ασθενής πρέπει να μεταφερθεί και προέχει η ζωή ενός συνανθρώπου μας, αλλά όταν ειδικώς τα μεταφορικά αεροσκάφη C-130H  της ΠΑ, για τους γνωστούς λόγους, που δεν είναι του παρόντος έχουν πολύ μικρές διαθεσιμότητες (πετούν 2-3 αεροσκάφη στην καλύτερη των περιπτώσεων), να διατίθεται ένα τέτοιο «σπάνιο», ας μας επιτραπεί η έκφραση, μεταφορικό αεροσκάφος για αποστολή αεροδιακομιδής ΕΝΟΣ ασθενούς. Γιατί αν οι Ένοπλες Δυνάμεις χρειαστούν την ίδια στιγμή ένα τέτοιο αεροσκάφος για κάποια άλλη πολύ σοβαρή επιχειρησιακή αποστολή τους, τότε – πολύ πιθανό – δεν θα υπάρχει διαθέσιμο αεροσκάφος.

            Όλες οι φωτογραφίες ελήφθησαν από το τοπικό “Kefalonia Press”

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ