Απαντήσεις στη Βουλή για θέματα του Ναυτικού Νοσοκομείου Κρήτης και μεταθέσεων των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, παρέσχε ο αρμόδιος Υφυπουργός Εθνικής Αμύνης κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις βουλευτών, στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου.
Πιο συγκεκριμένα.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση της Βουλευτού της ΝΔ κυρίας Σέβης Βολουδάκη για τη λειτουργία του Ναυτικού Νοσοκομείου Κρήτης (ΝΝΚ), ο κ. ΥΦΕΘΑ τόνισε ότι η λειτουργία του Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ) του ΝΝΚ δεν έχει ανασταλεί, ανέφερε δε ότι «επ’ ουδενί δεν θα το επιτρέπαμε να συμβεί ως Υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Κανένα ζήτημα, κανένα πρόβλημα δεν είναι άλυτο όταν υπάρχει βούληση, προνοητικότητα και αποφασιστικότητα. Όταν υπάρχει ενσυναίσθηση του καθήκοντος. Να είστε σίγουροι ότι όχι μόνο έχουμε υψηλή αίσθηση του εθνικού μας καθήκοντος αλλά δεν φειδόμαστε έργων και νομοθετικών πρωτοβουλιών προκειμένου να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά οι όποιες παθογένειες λειτουργίας των Στρατιωτικών Νοσοκομείων. Συγκεκριμένα για το Ναυτικό Νοσοκομείο Κρήτης, εγώ προσωπικά, μερίμνησα για τη διάθεση κατάλληλων Αξιωματικών Υγειονομικού Ιατρών (ΥΙ) όχι μόνο του Πολεμικού Ναυτικού αλλά και του Στρατού Ξηράς και και της Πολεμικής Αεροπορίας, που υπηρετούν σε Μονάδες της νήσου Κρήτης, για εκτέλεση εφημεριών στο ΝΝΚ και τη στελέχωσή του ακόμη και με στρατιώτες ιατρούς κάθε κλάδου που υπηρετούν τη θητεία τους σε Μονάδες της Κρήτης.»
Για το ίδιο θέμα και σε άλλο σημείο της απαντήσεώς του ο κ.Κεφαλογιάννης αναφέρθηκε και στην πρόσφατη παρουσίαση στο Υπουργικό Συμβούλιο ενώπιον του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, του νομοσχεδίου για την, όπως είπε, ουσιαστική αναβάθμιση και αναδιοργάνωση των Υγειονομικών Υπηρεσιών των Ενόπλων Δυνάμεων. «Οι διατάξεις και ρυθμίσεις του, ειδικά αυτές που αναφέρονται στα στρατιωτικά νοσοκομεία και δη στη δυνατότητα της διακλαδικής τους στελέχωσης με το νέο σύστημα μετατάξεων αλλά και η διακλαδική χρήση των υγειονομικών υπηρεσιών αποτελούν βασική μεταβλητή της ευρυθμίας και της απρόσκοπτης λειτουργίας των στρατιωτικών νοσοκομείων ως κύριο προβληματισμό της σημερινής σας ερώτησης. Τα στρατιωτικά νοσοκομεία αποκτούν οικονομική αυτοτέλεια χάριν της βιωσιμότητάς τους και το δικαίωμα της υγειονομικής περίθαλψης επαναπροσδιορίζεται ως διακλαδική αξίωση χάριν της απρόσκοπτης απολαβής του ενιαίου και αδιαίρετου εννόμου αγαθού της υγείας.»
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Ανεξάρτητου Βουλευτή κ. Πέτρου Παππά για το «αν προτίθεται το ΥΠΕΘΑ να νομοθετήσει, ώστε τα στελέχη να μετατίθενται και να υπηρετούν υποχρεωτικά στον τόπο προτίμησης τους, με
την παρέλευση ικανού χρονικού διαστήματος υπηρέτησης, ήτοι στα τριάντα έτη», ο κ. Κεφαλογιάννης στην απάντησή του τόνισε μεταξύ άλλων, τα εξής:
«Το σύστημα μεταθέσεων και των αντίστοιχων υπηρεσιακών μεταβολών στις Ένοπλες Δυνάμεις (ΕΔ) διέπεται κατά προτεραιότητα από υπηρεσιακά, κοινωνικά και αντικειμενικά κριτήρια, τα οποία παραμετροποιούνται με αποφάσεις του Υπουργού Εθνικής Άμυνας. Σκοπός είναι η εξασφάλιση της μαχητικής ικανότητας των ΕΔ και οπωσδήποτε η διαφάνεια, η αξιοκρατία και η δικαιοσύνη στη διοίκηση και αξιοποίηση του προσωπικού. Τόσο στο νόμο, συγκεκριμένα στο άρθρο 5 ν.3883/10 όσο και στη σχετική Υπουργική απόφαση (ΦΕΚΒ΄5700/21) προβλέπονται σαφή και ειδικά κριτήρια για τις μεταθέσεις του προσωπικού, ώστε όχι μόνο να μην αναιρούνται αλλά να εξασφαλίζονται ουσιαστικά συνταγματικά ατομικά δικαιώματα και να προστατεύονται έννομα αγαθά όπως η υγεία, η προστασία του θεσμού της οικογένειας και της παιδικής ηλικίας.
Ειδικότερα, υπάρχουν προβλέψεις ειδικής μεταθετικότητας για Στελέχη που είναι πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, γονείς μονογονεϊκών οικογενειών, Στελέχη που επιμελούνται ΑμεΑ, που αντιμετωπίζουν οι ίδιοι ή μέλη της οικογενείας τους προβλήματα υγείας και, παράλληλα, έχουν θεσμοθετηθεί ειδικές διατάξεις για αιτήματα συνυπηρέτησης, για ζητήματα που σχετίζονται με τη φοίτηση και τις σπουδές των τέκνων τους, για ζητήματα τοποθέτησης μετά από επιστροφή από άδεια κύησης-τοκετού και ανατροφής τέκνου.»
Και πρόσθεσε: «Οι στρατιωτικοί δεν κατέχουν μόνιμη οργανική θέση υπηρεσιακής τοποθέτησης, αλλά, χάριν της ευρυθμίας και εξασφάλισης της επιχειρησιακής ετοιμότητας των Ε.Δ., μετατίθενται ανάλογα με τις υπηρεσιακές ανάγκες και την εξυπηρέτηση του έργου του στρατεύματος, στη βάση πάντοτε της αρχής της νομιμότητας.»
Τέλος, για το ίδιο πάντα θέμα, ο κ. Κεφαλογιάννης κατέληξε: «Τυχόν θέσπιση όμως ειδικής μεταθετικότητας για κατηγορίες στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων με μόνο κριτήριο τα έτη υπηρεσίας δύναται να εισάγει ασφυκτικούς περιορισμούς στη Στρατιωτική Υπηρεσία για την αξιοποίηση του στρατιωτικού προσωπικού με αντίκτυπο στο αξιόμαχο και στο εθνικό συμφέρον. Αξιολογούμε συνεχώς όλες τις προτάσεις των Γενικών Επιτελείων που υποβάλλονται για την αναθεώρηση της νομοθεσίας, ώστε το ισχύον θεσμικό πλαίσιο που διέπει τα ζητήματα των μεταθέσεων των Στελεχών του να διαφυλάττουν τόσο την επιχειρησιακή ετοιμότητα και το αξιόμαχο των Ενόπλων Δυνάμεων όσο και τον πυρήνα των ατομικών τους δικαιωμάτων αλλά και του περί δικαίου αίσθημα μεταξύ των Στελεχών.»