Την Πέμπτη η κρίσιμη συνάντηση για τον ΟΑΣΘ - Μπουτάρης: Υπάρχει αδιέξοδο

 
Την Πέμπτη η κρίσιμη συνάντηση για τον ΟΑΣΘ - Μπουτάρης: Υπάρχει αδιέξοδο

Ενημερώθηκε: 23/08/16 - 16:26

Οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ εχτές, Δευτέρα, προχώρησαν στην άρση της επίσχεσης της εργασίας τους, μετά την έκτακτη συνεδρίαση τους. Παρόλα αυτά, το πρόβλημα κάθε άλλο παρά έχει λυθεί. Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Εργασίας, Ανδρέας Νεφελούδης δήλωσε πως ευελπιστεί ότι στην κρίσιμη συνάντηση της προσεχούς Πέμπτης θα προσέλθει με ένα σαφές πλάνο αποπληρωμής των δεδουλευμένων στους εργαζόμενους. Σημειώνεται ότι αυτά υπολογίζονται σε 6,3 εκατ. ευρώ. Επίσης, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης είπε ότι παρά τις καλές προθέσεις η κατάσταση έχει φτάσει σε αδιέξοδο.

Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ, «Πρακτορείο 104,9 FM», ο κ. Νεφελούδης τόνισε:

«Δεν θέλουμε να ενεργοποιήσουμε το νομικό οπλοστάσιο που έχουμε στη διάθεσή μας ως κυβέρνηση».

Η μη πληρωμή δεδουλευμένων «αποτελεί βαριά παράβαση της εργατικής νομοθεσίας» δήλωσε στην εκπομπή «ΑΠΕριττα» ο κ. Νεφελούδης, υπογραμμίζοντας πως εάν η συνάντηση της Πέμπτης αποβεί άκαρπη, τότε το υπουργείο Εργασίας θα αναγκαστεί να ενεργοποιήσει όλους τους θεσμικούς μηχανισμούς προκειμένου να πληρωθούν οι εργαζόμενοι. Ειδάλλως, όπως τόνισε, «είμαστε εμείς υπόλογοι».

«Μπορούμε να στείλουμε το σώμα επιθεώρησης εργασίας στον Οργανισμό και να επιβάλει μία σειρά από διοικητικές κυρώσεις» επισήμανε και πρόσθεσε:

«Έχουμε πολλά επίπεδα διοικητικών κυρώσεων, που ξεκινούν από την πράξη επιβολής προστίμων, που είναι πολύ υψηλά, ειδικά για τη μη πληρωμή δεδουλευμένων, να προχωρήσουμε σε μηνύσεις, ακόμα και να καταθέσουμε προσφυγή στη δικαιοσύνη για την προστασία των εργαζομένων».

Ο γραμματέας επισήμανε ότι η θεσμική παρέμβαση του υπουργείου Εργασίας στο θέμα του ΟΑΣΘ αφορά αποκλειστικά και μόνο τα αιτήματα των εργαζομένων στον Οργανισμό, ο κ. Νεφελούδης εξήγησε ότι το υπουργείο Εργασίας παρεμβαίνει ύστερα και από σχετική πρόσκληση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστου Σπίρτζη, με στόχο να πάρουν οι εργαζόμενοι τα λεφτά τους.

«Το έργο αυτό το έχουμε ξαναδεί στο υπουργείο Εργασίας» τόνισε ο κ. Νεφελούδης και εξήγησε:

«Έχουμε οργανισμούς, ιδιωτικές επιχειρήσεις, που ενώ χρωστούν μια σειρά χρημάτων στα ασφαλιστικά ταμεία, οι αρμόδιοι οργανισμοί προχωρούν στη δέσμευση των λογαριασμών των επιχειρήσεων και έτσι μένουν απλήρωτοι οι εργαζόμενοι, επειδή οι διοικήσεις δεν πάνε να κάνουν τις ρυθμίσεις και να βρουν ένα τρόπο πληρωμής των ασφαλιστικών τους εισφορών».

«Δεν μπορούμε να λέμε ότι ένας ιδιωτικός οργανισμός, που ασκεί συγκοινωνιακό έργο σε όλη τη Θεσσαλονίκη, άρα έχει έσοδα, δεν έχει ούτε έστω λίγα λεφτά για να να βάλει ένα πρόγραμμα και να πληρώνει τους εργαζομένους. Αυτό είναι το μείζον θέμα» σημείωσε ο γγ του υπουργείου Εργασίας και πρόσθεσε: «Δεν μπορώ να ακούω έναν ιδιωτικό οργανισμό να περιμένει το κράτος να πληρώσει τις υποτιθέμενες υποχρεώσεις που δεν έχει, για να μπορέσουν να πληρωθούν οι εργαζόμενοι».

Ο γγ του υπ. Εργασίας εξέφρασε την απορία του πώς ένας οργανισμός που την τελευταία δεκαετία έλαβε 1 δισ. ευρώ, δεν μπορεί να πληρώσει τους εργαζομένους. «Να πω ότι ο ΟΑΣΘ, είναι μία απλή βιώσιμη επιχείρηση που δεν έχει παραγωγική δραστηριότητα και έσοδα, τότε να συζητήσουμε διάφορες εναλλακτικές και να διευκολύνουμε την επιχείρηση. Όμως ο οργανισμός έχει δραστηριότητα και έσοδα και κάτι πρέπει να γίνει» υπογράμμισε.

Μπουτάρης: Υπάρχουν καλές προθέσεις αλλά η κατάσταση έχει φτάσει σε αδιέξοδο 

«Η κατάσταση στον ΟΑΣΘ, παρά τις καλές προθέσεις, έχει φτάσει σε αδιέξοδο» υποστήριξε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό «Πρακτορείο 104,9», προσθέτοντας ότι οι δήμοι της Θεσσαλονίκης «θα πρέπει να αναλάβουν ουσιαστικό ρόλο στη διοίκηση των αστικών συγκοινωνιών της πόλης».

Πρότεινε μάλιστα, τη διεξαγωγή μίας συνάντησης των δημάρχων της Θεσσαλονίκης με τον υπουργό Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, προκειμένου να συζητηθεί το ζήτημα της διαχείρισης των αστικών συγκοινωνιών.

«Τις επόμενες μέρες θα διαμορφώσουμε μια συγκεκριμένη πρόταση και με αυτή θα πάμε στο υπουργείο», σημείωσε.

«Σήμερα έχουμε μόνο τον ΟΑΣΘ και αυτό είναι αίσχος. Η παράκτια συγκοινωνία θα οριστικοποιηθεί μέχρι το 2017, το Μετρό προχωράει. Αντιλαμβάνεστε ότι όλα αυτά δεν μπορούν να είναι στον αέρα πρέπει να έχουν μία ενιαία διαχείριση αφού θα εξυπηρετούν την κίνηση των πολιτών» συνέχισε, υπεραμυνόμενος της πρότασής του για τη συγκρότηση μίας διαδημοτικής συνεργασίας.

Όσον αφορά τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, ο κ. Μπουτάρης υποστήριξε πως «μπορεί να ακούγεται κυνικό, οι εργαζόμενοι να λένε πως έχουν ένα δίμηνο να πληρωθούν αλλά σε μία χώρα που οι μισοί έχουν να πληρωθούν 5-7 μήνες, λέω "κάντε λίγο υπομονή βρε παιδιά"».

Παράλληλα, παραδέχθηκε πως τα λεωφορεία είναι σε κακή κατάσταση, καθώς «από τις εξατμίσεις βγαίνουν σύννεφα μαύρου καπνού και οι οδηγοί δεν είναι οι καλύτεροι».

Πάντως, οι εργαζόμενοι εχτές προχώρησαν στην παύση της επίσχεσης της εργασίας τους αν και δηλώνουν έτοιμοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Κυκλοφορούν πάλι από αύριο τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ

Τριμερής για τα δεδουλευμένα των εργαζομένων του ΟΑΣΘ στο υπ. Εργασίας

Με αγωγή του ο ΟΑΣΘ ζητά να κηρυχθεί καταχρηστική η κινητοποίηση των εργαζομένων

«Χειρόφρενο» επ΄ αόριστον τραβούν από σήμερα οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ