Ο ΟΣΕ είχε «εκτροχιαστεί» πολύ πριν συμβεί το τραγικό δυστύχημα στο Άδενδρο, δηλώνει ο Νίκος Νικολόπουλος και τονίζει πως είναι εγκληματικές οι ευθύνες της ΕΡΓΟΣΕ.
Στην υπ' αρ. πρωτ. 2659/199/17/01/2017 Ερώτηση & Α.Κ.Ε., που είχα καταθέσει προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζη, με θέμα:
«Ο ΟΣΕ ήταν στον... πάγο πολύ πριν φτάσει ο χιονιάς», είχα αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής:
«Για τους γνωρίζοντες καλά τα συμβαίνοντα στον Όμιλο ΟΣΕ και την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το σιδηροδρομικό δίκτυο, τα όσα συνέβησαν με το χιονιά στον ΟΣΕ ήταν αναμενόμενα και θέμα χρόνου και συνθηκών να συμβούν, αφού ο ΟΣΕ ήταν στον... πάγο πολύ πριν φτάσει ο χιονιάς..»....
«Η κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου είναι τραγική! Οι διάσπαρτες εργολαβίες, που δεν τελειώνουν ποτέ, έχουν μετατρέψει το σιδηροδρομικό δίκτυο σε ένα απέραντο εργοτάξιο και ακόμη και τα συστήματα σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης και τηλεπικοινωνιών που λειτουργούσαν επί χρόνια επιτυχώς έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας και τα τρένα κυκλοφορούν «τυφλά» με ανταλλαγή τηλεγραφημάτων, όπως την εποχή του Τρικούπη!
Εργολαβίες ανάταξης των συστημάτων είναι σε εξέλιξη, αλλά κι αυτές δεν τελειώνουν, παρά το ότι έχουν παρέλθει προ πολλού οι ημερομηνίες που έπρεπε να περατωθούν.»
Και καταλήγοντας στην παραπάνω κοινοβουλευτική μου παρέμβαση, ρωτούσα μεταξύ των άλλων τον Υπουργό:
1) Έχετε αντιληφθεί, έστω και μετά τα όσα συνέβησαν με την έλευση του χιονιά της περασμένης εβδομάδας, ποια είναι η πραγματική αιτία της κακοδαιμονίας του ΟΣΕ και της καθυστέρησης, για δυο σχεδόν δεκαετίες, του εκσυγχρονισμού του;
2) Δεν έχετε αντιληφθεί, ότι σκόπιμα και εγκληματικά καθυστερεί ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου, προκειμένου ο ΟΣΕ, ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής των αυτοκινητοδρόμων, να μη βρεθεί σε πλεονεκτική θέση, πριν ολοκληρωθούν τα έργα των αυτοκινητοδρόμων!!!
3) Γιατί κι εσείς, όπως και οι προκάτοχοί σας, αφήνετε ακλόνητους στις θέσεις τους επίορκους υπαλλήλους του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, που κατηγορούνται για κακούργημα;
4) Γιατί κι εσείς, όπως και οι προκάτοχοί σας, «καλύπτετε» τις καθυστερήσεις των έργων του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, που έχουν σαν συνέπεια να συμβαίνουν αυτά που συνέβησαν με τον χιονιά της περασμένης εβδομάδας;
Όμως, ο Υπουργός με μία πρωτοφανή στα κοινοβουλευτικά χρονικά συμπεριφορά, δεν απάντησε, όπως το Σύνταγμα οι Νόμοι και το άρθρο 127 του Κανονισμού της Βουλής επιβάλλουν, στην παραπάνω Ερώτηση & Α.Κ.Ε., ούτε έλαβε κανένα μέτρο για όσα του κατήγγειλα.
Έτσι φτάσαμε στο το τραγικό δυστύχημα στο Άδενδρο, το οποίο στοίχισε τη ζωή σε τρεις (3) ανθρώπους, ενώ υπάρχουν και μερικοί ακόμη σοβαρά τραυματισμένοι...
Και το πιο τραγικό είναι, ότι όλοι, κάνουν τους ανήξερους για την πραγματική αιτία του τραγικού δυστυχήματος και ετοιμάζονται να αποδώσουν το ατύχημα, ως συνήθως, σε «ανθρώπινο λάθος» του μηχανοδηγού της αμαξοστοιχίας, που πλήρωσε με τη ζωή του το λάθος του να μη θυμάται, ότι, λόγω της μη λειτουργίας της σηματοδότησης και στον σταθμό του Αδένδρου, οι αλλαγές τροχιάς στην είσοδο του σταθμού ήταν μόνιμα γυρισμένες στην παρακαμπτήριο, με συνέπεια να διέλθει με μεγαλύτερη του επιτρεπόμενου ταχύτητα από τον σταθμό και να εκτροχιαστεί η αμαξοστοιχία.
Όμως, επειδή υπάρχουν πάντα ανθρώπινα λάθη, υπάρχουν τα συστήματα ασφαλείας των σιδηροδρόμων, τα οποία εκμηδενίζουν τις πιθανότητες να συμβούν ατυχήματα, όπως αυτό που συνέβη στο Άδενδρο. Είναι, τα συστήματα σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης, που, όπως ανέφερα στην παραπάνω Ερώτηση & Α.Κ.Ε., λειτουργούσαν επί χρόνια επιτυχώς και έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας, με συνέπεια τα τρένα να κυκλοφορούν «τυφλά».
Είναι το ψηφιακό ραδιοσύστημα GSM-R και το σύστημα προστασίας των τρένων ETCS, τα οποία έπρεπε να είναι σε λειτουργία εδώ και μερικά χρόνια, αλλά δυστυχώς οι αρμόδιοι ανέχονται τις εγκληματικές καθυστερήσεις στην παράδοσή τους και «καλύπτουν» τους επίορκους υπαλλήλους του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, που ίσως και να παίζουν το παιγνίδι των «εθνικών εργολάβων».
Αν υπήρχαν και λειτουργούσαν τα εν λόγω συστήματα, δεν θα είχε συμβεί το τραγικό δυστύχημα στο Άδενδρο, γιατί θα πληροφορούσαν τον δυστυχή μηχανοδηγό για την εικόνα της γραμμής που θα συναντούσε και σε περίπτωση που αυτός συνέχιζε, παρά τις προειδοποιήσεις, να κινείται με ταχύτητα μεγαλύτερη της επιτρεπόμενης, θα επιβαλλόταν ακαριαία πέδη, προκειμένου να μην επέλθει ο εκτροχιασμός της αμαξοστοιχίας.
Αλλά αυτά, είναι ψιλά γράμματα για σας και τις διεφθαρμένες διοικήσεις του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, οι οποίες, όσο κι αν αλλάζουν οι κυβερνήσεις, μένουν σταθερά προσηλωμένες στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων των «εθνικών εργολάβων», οι οποίοι, αν και μονοπωλούν τα έργα του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, που κόστισαν και κοστίζουν δισεκατομμύρια, καθυστερούν σκόπιμα και εγκληματικά τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, προκειμένου ο ΟΣΕ, ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής των αυτοκινητοδρόμων, να μη βρεθεί σε πλεονεκτική θέση, πριν ολοκληρωθούν τα έργα των αυτοκινητοδρόμων...
Όπως αντιλαμβάνεται κανείς μετά τα παραπάνω, τον λόγο πλέον θα τον έχει η Δικαιοσύνη, προς την οποία θα απευθυνθώ, προκειμένου να διερευνήσει τα πραγματικά αίτια του τραγικού δυστυχήματος στο Άδενδρο και να αποδοθούν οι ευθύνες σε όσους ενέχονται με τις πράξεις και τις παραλείψεις τους για την τραγική κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου, που αποτελεί την μοναδική αιτία για δυστυχήματα, όπως αυτό στο Άδενδρο».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Νίκος Νικολόπουλος: Πρωτοβουλία για την προστασία των επιδομάτων των ΑμΕΑ