Κυρ. Μητσοτάκης: Στόχος του ν/σ για τα ΑΕΙ η απόκτηση γνώσης και οι καλύτερες πιθανότητες επαγγελματικής καταξίωσης

 
mitsotakis kerameos vouli

Ενημερώθηκε: 13/07/22 - 13:51

Με αναφορά στην επίθεση που δέχτηκε το πρωί ο όμιλος Real Group, ξεκίνησε την ομιλία του στη Βουλή, στη συζήτηση για το νομοσχέδιο «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία» ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης: «Εκφράζω την οργή μου για την άνανδρη επίθεση στα γραφεία του ραδιοφωνικού σταθμού Real. Να είστε σίγουροι πως η ελευθερία του Τύπου δεν φιμώνεται από τέτοιες τρομοκρατικές ενέργειες» είπε.

Στόχος του νομοσχεδίου η απόκτηση γνώσης και οι καλύτερες πιθανότητες επαγγελματικής καταξίωσης

«Ο στόχος όλων όσοι θα ωφεληθούν από τις διατάξεις του συγκεκριμένου νομοσχεδίου είναι η απόκτηση γνώσης και οι καλύτερες πιθανότητες επαγγελματικής καταξίωσης» τόνισε ο πρωθυπουργός, στην ομιλία του στη Βουλή, στη συζήτηση για το νομοσχέδιο «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία».

«Σήμερα το σύνολο των προγραμματικών μας δεσμεύσεων για την Παιδεία και με αυτό το νομοσχέδιο, το 8ο κατά σειρά του υπουργείου Παιδείας, ολοκληρώνεται» συνέχισε ο πρωθυπουργός. «Το νέο τοπίο ολοκληρώνεται από τα 120 πρότυπα και πειραματικά σχολεία, που τυγχάνουν μεγαλύτερης ανταπόκρισης από την ελληνική κοινωνία. Η επιλογή μας να δώσουμε προτεραιότητα στην δημόσια παιδεία δεν ήταν τυχαία. Νοιάζομαι για τους νέους, δεν είναι να τους χαϊδεύω τα αυτιά και να τους στρέφω σε σχολές που δεν έχουν αύριο, αλλά σε αυτές που έχουν πραγματικές πιθανότητες στην αγορά εργασίας», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης και συμπλήρωσε: «Σε αυτήν την κατεύθυνση κινείται το νέο νομοσχέδιο που διευρύνει την ισχύ του δημόσιου πανεπιστημίου, οδηγώντας την ανώτατη παιδεία να ξανασυναντηθεί με τις βασικές αρχές της στη νέα εποχή».

Ο πρωθυπουργός σημείωσε πως «τις απαιτήσεις της ελληνικής κοινωνίας απηχούν τα άρθρα του νομοσχεδίου, εξ ου και η απήχηση τους υπερβαίνει τα κομματικά όρια» ενώ επισήμανε ότι «το μεγαλύτερο κομμάτι της πανεπιστημιακής κοινότητας έχει αγκαλιάσει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, ακόμη και ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ, 3 στους 4 συμφωνούν με το ελληνικό «Εράσμους», 4 στους 5 με την καθιέρωση της πρακτικής άσκησης. Είναι η κατάλληλη πρωτοβουλία στην κατάλληλη στιγμή, είναι η ώρα και η αξιωματική αντιπολίτευση να ακούσει τις απόψεις των φίλων της» συμπλήρωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Το δημόσιο πανεπιστήμιο μπαίνει πλέον σε μία παγκόσμια τροχιά και δημιουργεί πιο ολοκληρωμένους επιστήμονες

«Το δημόσιο πανεπιστήμιο μπαίνει πλέον σε μία παγκόσμια τροχιά, δημιουργεί πιο ολοκληρωμένους επιστήμονες» είπε συνεχίζοντας την ομιλία του στη Βουλή ο πρωθυπουργός. «Πρακτικά οι φοιτητές μας δεν πρέπει να βλέπουν τη σχολή τους ως μία τετραετή παράταση των σχολικών τους χρόνων, όχι σαν μία μηχανή απονομής πτυχίων χωρίς αντίκρισμα στην αγορά εργασίας» συμπλήρωσε.

«Τα νέα προγράμματα θα ιδρύονται από τα ίδια τα πανεπιστημιακά ιδρύματα. Ύστερα από δεκαετίες αυτή η κυβέρνηση έρχεται να απελευθερώσει την δράση των πανεπιστημίων από την εκτελεστική εξουσία, παύει δηλαδή ο κρατικός πατερναλισμός», υπογράμμισε επίσης ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Εθνική παιδεία στην υπηρεσία της Εθνικής Οικονομίας

«Εθνική παιδεία στην υπηρεσία της Εθνικής Οικονομίας» συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός στην ομιλία του, ενώ απευθυνόμενος στην αντιπολίτευση, είπε πως «θα αναμένω με μεγάλο ενδιαφέρον πώς θα τοποθετείτε όλοι στην κατ’ άρθρων ψηφοφορία, γιατί είναι εύκολη η γενική κριτική από την αντιπολιτευση. Μη βρεθούμε στην κατάσταση ενώ διαφωνείτε επί της αρχής θα έχετε ψηφίσει περισσότερα από τα μισά άρθρα για να πέσουν οι μάσκες της υποκρισίας και σε αυτήν την αίθουσα», είπε ο πρωθυπουργός.

«Ο άλλοτε μεγάλος απών, το δημόσιο πανεπιστήμιο επιστρέφει για να μορφώσει τους Έλληνες και να διαμορφώσει τη νέα Ελλάδα» τόνισε ο πρωθυπουργός στην ομιλία του στη Βουλή. «Ακόμα μία γέφυρα μεταξύ της μόρφωσης και της εργασίας η αναβάθμιση της πρακτικής άσκησης των φοιτητών και θα συνοδεύεται από καταβολή αποζημίωσης, που θα είναι μία πρόβα για την επόμενη ημέρα».

«Όλα αλλάζουν αλλά και ο τρόπος διακυβέρνησης των Πανεπιστημίων, για να εκλείψουν τα κρούσματα ευνοιοκρατίας. Και οι καθηγητές μας να είναι ζωντανά παραδείγματα για τους φοιτητές μας. Και οι ίδιοι οι εκλέκτορες θα ορίζονται ηλεκτρονικά και με τη συμμετοχή καθηγητών άλλων ιδρυμάτων» συμπλήρωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Είχαμε το θάρρος να αναστείλουμε την πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ για τα ΑΕΙ

«Δεν υπάρχει μεγαλύτερο παράδειγμα αδιαφορίας για την εκπαίδευση και εκμαυλισμού της κοινωνίας από την μαζική ίδρυση πανεπιστημιακών ιδρυμάτων από την προηγούμενη κυβέρνηση λίγο πριν φύγει», συνέχισε ο πρωθυπουργός, κατηγορώντας τον ΣΥΡΙΖΑ για την πολιτική του στον χώρο των ΑΕΙ. «Τμήματα από το τίποτε για το τίποτε, χωρίς κανέναν σκοπό» τόνισε για να συμπληρώσει πως «Είχαμε το θάρρος να αναστείλουμε τη συγκεκριμένη πολιτική».

Το νομοσχέδιο φιλοδοξεί να κάνει πράξη το ίσο δικαίωμα στην ευκαιρία

Συνεχίζοντας την ομιλία του στη Βουλή ο Κυριάκος Μητσοτάκης, σημείωσε πως «η διοίκηση μοιράζεται ορθολογικά ανάμεσα στον πρύτανη και το συμβούλιο, ένα συμμετοχικό μοντέλο, που λειτουργεί σε πολλά κράτη του κόσμου. Τα εκατοντάδες άρθρα του νομοσχεδίου αντιμετωπίζουν πολλές από τις πραγματικές ανάγκες των πανεπιστημίων, συμπληρώνουν, όμως, και ζητούμενα άλλων βαθμίδων όπως και η ανάπτυξη του ολοήμερου σχολείου έως τις 5:30 το απόγευμα».

«Η βασική στόχευση είναι η αποδέσμευση του δημόσιου πανεπιστημίου από γραφειοκρατικά βαρίδια και κρατική χειραγώγηση, ώστε η τριτοβάθμια εκπαίδευση να ξαναγίνει ιμάντας κοινωνικής ανέλιξης, με βάση ρεαλιστικά κριτήρια. Το νομοσχέδιο φιλοδοξεί να κάνει πράξη το ίσο δικαίωμα στην ευκαιρία» συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός.


Ο Βερναρδακισμός είναι πολακισμός Συριζαϊκός φαρισαϊσμός. Είναι ο εκστογλανισμός της δημόσιας ζωής

Κάτι τελευταίο: με το νέο σχέδιο νόμου αυξάνεται δραστικά η φροντίδα για φοιτητικό πληθυσμό και πέραν των σπουδών. Προβλέπονται κέντρα ψυχολογικής υποστήριξης, ενισχύεται η ειδική μέριμνα για φοιτητές με αναπηρίες ώστε να διασφαλίζεται πρόσβασή τους σε κάθε δραστηριότητα. Το δημόσιο ελληνικό πανεπιστήμιο απέδειξε ότι έχει τεράστιες δυνατότητες παρά τα προβλήματα που το ταλαιπωρούν κρατά υψηλές επιδόσεις χάρη στο μεράκι ακαδημαϊκών, τις δυνατότητες των φοιτητών και την επιμονή των γονιών τους.

Τα εκατοντάδες άρθρα του νομοσχεδίου αντιμετωπίζουν πολλές από τις ανάγκες πανεπιστημιακής κοινότητας ανάμεσα τους και την επιτάχυνση διαδικασίας αναγνώρισης πτυχίων από ξένα ΑΕΙ αλλά και η ανάπτυξη ολοήμερου σχολείου που θα λειτουργεί ως 5:30 απόγευμα.

Η βασική στόχευση της πρωτοβουλίας μας είναι η αποδέσμευση από γραφειοκρατικά και ιδεολογικά βαρίδια ώστε να ξαναβρούν το ρόλο τους ως ιμάντας κοινωνικής κινητικότητας. Με ισχυρά πτυχία που θα αυξάνουν πιθανότητες να βρει κάποιος καλή δουλειά.

Το έχω ξαναπεί , ο απόφοιτος ιδιωτικού σχολείου παιδί ευκατάστατης οικογένειας έχει περισσότερες πιθανότητες για σπουδές εδώ ή εξωτερικό. Ένα παιδί όμως με στενό οικογενειακό προϋπολογισμό πρέπει ν βασιστεί στις δικές του δυνάμεις και αυτοί βρίσκονται στον πυρήνα νομοσχεδίου που φιλοδοξεί να κάνει πράξη το ίσο δικαίωμα στην ευκαιρία.

Μιλώ για τον φοιτητή που δεν φοβάται τις προκλήσεις αλλά την αδράνεια. Η εκπαιδευτική οπλιτική είναι κοινωνική πολιτική. Οπλίζει την νέα γενιά να χτίσει την ζωή της και αποτελεί άσκηση ευθύνης και ομαδικότητας που διαμορφώνει τον πολίτη. Οι νέοι άνθρωποι δεν είναι άβουλοι καταναλωτές υποσχέσεων. Οφείλουν να ξέρουν τι θα σπουδάσουν και τι ευκαιρίες τους προσφέρει το δημόσιο πανεπιστήμιο.

Η κοινωνική όψη των πανεπιστημίων σχετίζεται με τις ανάγκες τις πατρίδας. Τα ΑΕΙ δεν είναι για να τυπώνουν πτυχία αλλά να υπηρετούν τις ανάγκες τις πατρίδας μας. Αυτή είναι η σύνδεση που δίνει δουλειά στους αποφοίτους και μέλλον στην κοινωνία

Στην αντίληψη της κάθε πολιτικής δύναμης για τα ΑΕΙ κρίνεται τελικά αν βρίσκονται στην όχθη καθήλωσης ή εκσυγχρονισμού. Εσείς ζητάτε να μην αλλάξει τίποτα εμείς αναζητούμε νέα γνώση. Κρίνεται ποιος είναι ο αληθινά προοδευτικός. Εκείνος που θέλει γνώση για λίγους που μπορούν ή εκείνος που φέρνει ίσες ευκαιρίες για όλους

Απέναντι σε αυτές τις αλήθειες αντιπαρατίθενται μόνο κραυγές και σιωπές. Στην πολιτική όπως και ζωή τον πρώτο λόγο έχει η απόφαση. Ήρθε η ώρα κύριοι της αξιωματικής αντιπολίτευσης να αποφασίσετε: είστε ‘η όχι με το εσωτερικό Erasmus, θέλετε ή όχι συνεργασίες με ξένα πανεπιστήμια, συμφωνείτε ή όχι να μεταφερθούν αρμοδιότητες από το υπουργείο στις σχολές, διαφωνείτε με τις μέριμνες για τα παιδιά με αναπηρία, είστε με ένα εξωστρεφές αυτόνομο ανοικτό πανεπιστήμιο ή όχι; Αυτά είναι τα ερωτήματα που μας καλεί να απαντήσουμε το νομοσχέδιο. Ημουν βέβαιος ότι θα έδινε απάντηση ο αρχηγός σας. Που είναι ο κ Τσίπρας; Μήπως συναντιέται με τον κ. Λυμπερόπουλο; Θα σας πω γιατί δεν είναι εδώ. Αν ήταν εδώ θα αναγκαζόταν να τοποθετηθεί ο ίδιος για τις απίστευτες αθλιότητες του κ. Βερναρδάκη.

Θα έρθει όμως και είμαι περίεργος αν θα έχει θάρρος να ζητήσει εκ μέρους του χώρου που εκπροσωπεί συγγνώμη από την Υπ Παιδείας. Δεν είμαι σίγουρος γιατί φοβάμαι ότι αυτό που είδαμε χθες δεν είναι μεμονωμένο φαινόμενο. Ο Βερναρδακισμός είναι πολακισμός Συριζαϊκός φαρισαϊσμός. Είναι ο εκστογλανισμός της δημόσιας ζωής. Το τελευταίο σκαλοπάτι λαϊκισμού. Είναι η τοξικότητα που είχα προειδοποιήσει ότι θα δηλητηριάζει την καθημερινότητα ο ΣΥΡΙΖΑ. Δυστυχώς δεν εκπορεύεται από εξαιρέσεις. Είναι ο κανόνας σας. Είναι το περιβόητο ηθικό πλεονέκτημα. Πριν τις αθλιότητες Βερναρδάκη είχαν προηγηθεί και άλλες Εσείς κ. Φίλη δεν μας λέγατε ότι έχει 2 παιδιά η Υπουργός και όταν μεγαλώσουν θα θυμούνται ότι ως Ηρώδης κατάσφαξε χιλιάδες φοιτητές. Όλα αυτά έχουν αρχή μέση και τέλος στην αθλιότατα του ΣΥΡΙΖΑ. Τα 3 μέτρα του Πολάκη τα μαχαίρια του Φίλη οι αθλιότητες Βερναρδάκη και την ίδια ώρα μιλάτε για ποιότητα δημοσίου λόγου και όλα αυτά επειδή το είπαν κάποιοι ρεπόρτερ χωρίς σύνορα. Και όλα αυτά την ώρα που επιτέθηκαν σε ένα σταθμό που επέκρινε τις δηλώσεις Βερναρδάκη.

Να έρθει εδώ ο αρχηγός σας να καταδικάσει απερίφραστα αυτές τις απόψεις. Κλείνω με μια έκκληση προς υπόλοιπες πτέρυγες της Βουλής , τουλάχιστον προς ΠΑΣΟΚ ΚΙΝΑΛ. Σε μια συγκυρία που η εθνική ενότητα είναι αναγκαία όσο ποτέ σας ζητώ να κάνετε μια γενναία κίνηση που αφορά την Παιδεία. Εκ των γραμμάτων γεννάται η προκοπή με την οποία λάμπουν τα ελεύθερα έθνη έγραφε ο Ρ Φεραίος. Σταθείτε λοιπόν στο ύψος των περιστάσεων.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ