“Πόλεμος” σε “ουρανό και θάλασσα” μεταξύ συμφερόντων τριών μεγάλων χωρών στο “πεδίο μάχης” των ελληνικών εξοπλισμών. Οι γαλλικές φρεγάτες, ο εκσυγχρονισμός των F-16 και η πρόθεση των Γερμανών να επιστρέψουν στα ελληνικά ναυπηγεία, αποτελούν μια παράμετρο που δεν πρέπει να διαφεύγει από κανέναν σε σχέση μ΄ όσα ακούμε, διαβάζουμε και βλέπουμε τα τελευταία 24ωρα στο χώρο των ελληνικών εξοπλισμών.
Είναι ενδεικτικό της αναστάτωσης που επικρατεί ότι στο ΥΠΕΘΑ και στο Μέγαρο Μαξίμου, αναζητούν ποιος διέρρευσε τις συζητήσεις που έγιναν για τις γαλλικές φρεγάτες. Έχει αποκλειστεί το περιβάλλον του ΑΝΥΕΘΑ κι αυτό γιατί ο κ.Κουβέλης είχε λάβει συγκεκριμένα μέτρα στην επαφή που είχε με τον Γάλλο πρέσβη. Εκεί όπου ειπώθηκαν πάρα πολλά για το θέμα, αλλά ακόμη δεν έχουν διαρρεύσει!
Τα σενάρια για τον επιχειρηματικό πόλεμο των “μεγάλων δυνάμεων” δεν ήθελαν και πολύ για να “φουντώσουν”. Αμερικανοί εναντίον Γάλλων με τους Γερμανούς να ΄ναι πάντα και παντού παρόντες. Οι Αμερικανοί που πάντα δεν θέλουν να γίνονται τα προγράμματα των Γάλλων και το αντίστροφο. Ειδικά αυτή την περίοδο που ο “ελληνικός κουμπαράς” έχει ελάχιστα χρήματα, οι μεν πολέμουν τους δε πιστεύοντας ότι αν καταστρέψουν το πρόγραμμα του άλλου, θα γίνει το δικό τους. Στη προκειμένη περίπτωση τα προγράμματα που “συγκρούονται” είναι ο εκσυγχρονισμός των F-16 και οι γαλλικές φρεγάτες. Είτε πρόκειται για τις Fremm, είτε για τις Belhara. Γι΄ αυτό και υπάρχουν κάποιοι που θεωρούν ότι η διαρροή για το υπαρκτό ελληνικό ενδιαφέρον για γαλλικές φρεγάτες, ήταν μια προσπάθεια για να “καεί” το πρόγραμμα.
Στο θέμα των φρεγατών “κολλάει” υποχρεωτικά και το ζήτημα των Ναυπηγείων, στα οποία οι Γερμανοί θέλουν να επιστρέψουν! Γι΄ αυτό και χθες είχαμε τα σενάρια από τους Γερμανούς Φιλελεύθερους, σύμφωνα με τα οποία η Γαλλία “παίζει παιχνίδι”, προωθώντας την ελάφρυνση του ελληνικού χρέους με αντάλλαγμα τις φρεγάτες.
Πώς επιδιώκουν επιστροφή στα ελληνικά ναυπηγεία οι Γερμανοί;
Οι Γερμανοί όσο κι αν ακούγεται απίθανο, μεθοδεύουν την επιστροφή τους στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά μέσω της εταιρείας Lürssen. Την πρώτη προσπάθεια την απέτρεψε ο Καμμένος, αλλά είναι βέβαιο ότι οι Γερμανοί θα επιμείνουν. Η Lurssen πρόσφατα έπαθε μεγάλη ζημιά όταν αποκλείστηκε από μεγάλο πρόγραμμα του γερμανικού ναυτικού.
Η Γερμανική Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση απέκλεισε την κοινοπραξία των ThyssenKrupp και Lürssen από τον διαγωνισμό για το πλοίο μάχης πολλαπλών ρόλων MKS 180.
Η κατασκευή των μεγαλύτερων πλοίων μάχης πολλαπλών ρόλων από την δημιουργία της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας, θα γίνει επομένως χωρίς άμεση Γερμανική συμμετοχή. Η Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση θα πληρώσει τουλάχιστον 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ για τέσσερις μονάδες.
Η απώλεια αυτού του μεγάλου συμβολαίου αποτελεί μεγάλο πλήγμα για την ThyssenKrupp και την Lürssen. Φαίνεται ότι θέλουν να “ρεφάρουν” με την επιστροφή τους στην Ελλάδα. Δεν θα ΄ναι καθόλου εύκολο.
Πηγή: