Τα τέλη κυκλοφορίας βρίσκονται στο επίκεντρο του υπουργείου Οικονομικών που αναζητεί το καλύτερο «μείγμα» ώστε να συγκεντρωθεί ο εισπρακτικός στόχος του 1,1 δισ ευρώ χωρίς να παρατηρηθεί και φέτος το φαινόμενο των μαζικών καταθέσεων πινακίδων.
Τα σενάρια που επεξεργάζονται τα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών είναι πολλά, αλλά φαίνεται να καταλήγουν στη διεύρυνση των κλιμακίων από 11 που είναι σήμερα σε ενδεχομένως και 20, προκειμένου να κλείσουν οι μεγάλες διαφορές που παρατηρούνται. Για παράδειγμα στην κλίμακα 1.739-1.928 κ.ε. τα τέλη διαμορφώνονται στα 320 ευρώ (έτος ταξινόμησης 2006-2010), ενώ στην αμέσως επόμενη (1.929-2.357) τα τέλη φθάνουν τα 690 ευρώ. Σε αυτές τις κατηγορίες η εξετάζει να προσθέσει ακόμα τρεις, δηλαδή από τα 1.739 κ.ε. έως τα 2.357 να υπάρχουν συνολικά πέντε κατηγορίες τελών.
Επίσης σχεδιάζει, αν και υπάρχουν πολλές αντίθετες φωνές, τη μικρή επιβάρυνση των των οποίων τα τέλη υπολογίζονται με βάση τους ρύπους. Μάλιστα στην πρώτη κατηγορία, δηλαδή για τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν ρύπους έως 90 μικρογραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, τα οποία σήμερα απαλλάσσονται των τελών, υπάρχει ενδεχόμενο να καταβληθεί ένα μικρό τέλος, όπως υποστηρίζουν στο υπουργείο Οικονομικών, ενώ βλέπουν θετικά το να κλείσει η ψαλίδα στα τέλη κυκλοφορίας με βάση τον κυβισμό, δηλαδή στα οχήματα με 1η άδεια κυκλοφορίας πριν από τον Νοέμβριο του 2010, αλλά και σε εκείνα που τα τέλη κυκλοφορίας τους υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2.
Πάντως, ακόμα δεν έχει ληφθεί οριστική απόφαση για τα αυτοκίνητα, τα τέλη των οποίων υπολογίζονται με βάση του εκπεμπόμενους ρύπους καθώς και για τα υβριδικά. Ειδικότερα:
1. Να διευρυνθούν τα κλιμάκια κυβικών εκατοστών από 11 που είναι σήμερα, ακόμα και σε 20. Συγκεκριμένα:
• Στις κατηγορίες 1.072 κ.ε. έως 1.548 κ.ε. να δημιουργηθούν 4 κλίμακες τελών από δύο που είναι σήμερα. Με τον τρόπο αυτό για παράδειγμα ανάμεσα στα 135 και 280 ευρώ που καταβάλλονται σήμερα (έτος ταξινόμησης 2006-2010) να δημιουργηθούν δύο ακόμα με 170 ευρώ και 220 ευρώ αντίστοιχα.
• Στις κατηγορίες 1.739 κ.ε. έως 2.357 κ.ε. υπάρχουν σήμερα δύο κλιμάκια τελών, τα οποία ξεκινούν από 320 ευρώ και φθάνουν τα 690 ευρώ. Στην κατηγορία αυτή ενδεχομένως να προστεθούν τρία ακόμα κλιμάκια.
• Στις κατηγορίες 2.358 κ.ε. και πάνω από 4.001 κ.ε. πιθανόν να προστεθούν τέσσερα ακόμα κλιμάκια από τρία που είναι σήμερα, με στόχο να μειωθεί η ψαλίδα στα τέλη των οχημάτων υψηλού κυβισμού.
2. Εξετάζεται να περιορισθούν οι διαφορές στα οχήματα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας πριν από τον Νοέμβριο του 2010, αλλά και σε εκείνα που τα τέλη κυκλοφορίας τους υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2.
3. Ενδεχομένως η καταβολή μικρούς τέλους για τα οχήματα που εκπέμπουν ρύπους έως 90 μικρογραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, τα οποία σήμερα απαλλάσσονται.
Πάντως, οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας δημιουργούν πονοκέφαλο στην αγορά, που βλέπει για μία ακόμη φορά την κυβέρνηση να σχεδιάζει στην κυριολεξία την τελευταία στιγμή, δηλαδή δύο μήνες πριν αναρτηθούν στο Διαδίκτυο.
Στο μεταξύ, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ετοιμάζεται για την τρίτη και φαρμακερή διασταύρωση ανασφάλιστων οχημάτων. Στελέχη της ΑΑΔΕ σημειώνουν ότι αναμένουν νέα επικαιροποίηση της λίστας από την αστυνομία και το υπουργείο Μεταφορών, έτσι ώστε να ελαχιστοποιηθούν τα λάθη.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Αυτές είναι οι 21 αλλαγές που έρχονται στο Ασφαλιστικό
Αντικειμενικές αξίες τριών ταχυτήτων-Ποιες αλλαγές φέρνει το 2018
Ποια μοντέλα αυτοκινήτων δεν πληρώνουν φέτος τέλη κυκλοφορίας