Είχε καιρό να μας παρουσιάσει κάτι καινούργιο η Isuzu. Άργησε αρκετά αλλά τελικά το έκανε. Η εταιρία που απευθύνεται κυρίως στον επαγγελματία αυτή τη φορά με τη νέα σειρά D-MAX κάνει μια εντυπωσιακή στροφή και δίνει τη δυνατότητα στον επαγγελματία να χρησιμοποιήσει το ίδιο αυτοκίνητο και ως οικογενειακό και μάλιστα χωρίς να έχει να ζηλέψει σε τίποτα από ένα καλό Ι.Χ αυτοκίνητο.
Η Isuzu έχει μια ιστορία 80 ετών σε κινητήρες diesel και πάντα κάνει τεχνολογικά βήματα μπροστά . Ο ολοκαίνουργιος κινητήρας των 1.900 κ.εκ στην ουσία είναι κατά 1 μόλις «άλογο» περισσότερο από την προηγούμενη γενιά. Πριν πείτε όμως ποια είναι η καινοτομία, θα σας πω ότι δεν έχει σημασία πόσα κυβικά είναι ένας κινητήρας αλλά τι προσφέρει και τι αποδίδει. Για παράδειγμα ο νέος κινητήρας είναι κατά 60 κιλά ελαφρύτερος από τον προηγούμενο και αρκετά πιο δυνατός με αισθητά μειωμένη κατανάλωση. Αποδίδει 120 kw ( 164 ps) στις 3600 στροφές. Σημειώστε ακόμη 360 Nm (36.7 kgm ) στις 2.000- 2.500 rpm.
Για την ιστορία η Isuzu ξεκίνησε τη δημιουργία του πρώτου της diesel κινητήρα το 1934. Δημιούργησε τη σχεδίαση θαλάμου προ-καύσης που έγινε πρότυπο της βιομηχανίας για κινητήρες diesel έμμεσου ψεκασμού αλλά και το σύστημα "Ultra Quick on Start" (QOS), που κατάργησε το χρόνο προθέρμανσης του κινητήρα κατά την εκκίνηση παγκόσμια πρωτιά και τώρα, πρότυπο της βιομηχανίας... Μέχρι σήμερα έχει διαθέσει 26.000.000 diesel κινητήρες.
Η εταιρία « Π. Πετρόπουλος» που αντιπροσωπεύει τα αυτοκίνητα της Isuzu παρουσίασε τα μονοκάμπινα αλλά και διπλοκάμπινα D- Max με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο αλλά και το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Με την πρώτη ματιά διαπιστώνεις ότι έγινε καλή δουλειά στο νέο καπό του αυτοκινήτου ενώ οι 18άρες ζάντες αλουμινίου που είναι για όλες της εκδόσεις με τη διπλή καμπίνα, Το μηχανικό κιβώτιο διαθέτει βοηθάνε αρκετά στο καλύτερο στήσιμο του D-Max.
Την παρουσίαση του νέου μοντέλου έκανε ο αναπληρωτής διευθυντής επιχειρηματικής μονάδας κ.Γιάννης Ζαμπέλης ο οποίος αναφέρθηκε κυρίως στη βελτιωμένη οδηγική άνεση και συμπεριφορά του D- Max και τόνισε ότι πλέον ο επαγγελματίας μπορεί να ταξιδέψει με την οικογένεια του και να μην στερείται τα αξεσουάρ που έχει ένα καλό Ι.Χ. Χωρίς φυσικά το D-Max να θυσιάζει τίποτα από τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένα αμάξωμα pick-up. Υπάρχουν δύο εμπρός αερόσακοι, εμπρός πλευρικοί αερόσακοι, αερόσακοι οροφής και προεντατήρες ζωνών για τα μπροστινά καθίσματα.
Πάνω στο τιμόνι υπάρχουν πολλά χειριστήρια για να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού ενώ το D-Max διαθέτει εργοστασιακή κάμερα οπισθοπορείας , 8 ηχεία για ήχο surround . Το ηχοσύστημα είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας με την Pioneer. Τα όργανα στον πίνακα μπροστά στον οδηγό είναι ευανάγνωστα ενώ υπάρχει οθόνη πολλαπλών πληροφοριών.
Η διαδρομή που έκανα ήταν μικρή. Αρκετή όμως για να καταλάβω τις βελτιώσεις που έγιναν στο νέο D-Max. Το μονοκάμπινο βέβαια χωρίς φορτίο , χοροπηδούσε στην άσφαλτο.
Λογικό αφού για να «κυλήσει» ομαλά θέλει να φορτωθεί η καρότσα. Σύντομα θα δοκιμάσω και το μονοκάμπινο αλλά και το διπλοκάμπινο οικογενειακό D-Max για περισσότερα χιλιόμετρα. Το σίγουρο είναι ότι έχει καλό στήσιμο στο δρόμο ενώ έχουν περιοριστεί σημαντικά ο θόρυβος στην καμπίνα που τώρα είναι ακόμη πιο ευρώχωρη.
Μπροστά η ανάρτηση αποτελείται από ανεξάρτητα διπλά ψαλίδια με σπειροειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου ενώ υπάρχει αντιστρεπτική δοκός. Η πίσω ανάρτηση – 2WD είναι Long Span – μήκος 1.300 mm ,σε διάταξη υπό τον άκαμπτο άξονα (under axle).
Το καλό είναι ότι το D-Max έχει καλή ευστάθεια στο δρόμο ακόμη και με 130 χιλιόμετρα. Δεν μας προβλημάτισε ούτε στην άσφαλτο ούτε στο χώμα. Τα φρένα του ικανοποιητικά ενώ το ABS με Ηλεκτρονικό Κατανεμητή Πέδησης (EBD). Στον στάνταρ εξοπλισμό υπάρχουν: Electronic Stability Control (ESC), έλεγχος πρόσφυσης (TC), Hill Start Assist (HSA), σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα και Hill Descent Control (HDC).
Το D-Max με το μηχανικό κιβώτιο διαθέτει ένα σύστημα που υποδεικνύει στον οδηγό ανάλογα με το δρόμο και το βάρος που έχει το αυτοκίνητο, ποια ταχύτητα πρέπει να έχει στο κιβώτιο , τόσο για καλύτερη ροπή όσο και για οικονομικότερη οδήγηση. Σίγουρα όταν το αυτοκίνητο δεν έχει φορτίο η ιδανική σχέση για να ξεκινήσει είναι η 2η ταχύτητα και όχι η πρώτη.
Η Isuzu δίνει έμφαση στη νυκτερινή οδήγηση. Δεν υπήρχε χρόνος να οδηγήσουμε βράδυ το D-Max. Θα γίνει σύντομα όμως. Για να δούμε αν πράγματι οι προβολείς κάνουν τόσο καλή δουλειά όσο λένε οι άνθρωποι της Isuzu που για το νέο μοντέλο υπάρχουν φώτα ημέρας Led . Τα διπλοκάμπινα D-Max έχουν 6 αερόσακους .
Οι τιμές ξεκινούν από 21.900 ευρώ ( μονοκάμπινα) και φθάνουν τα 38.650 ευρώ (διπλοκάμπινα).