La Tribune: Το Κρεμλίνο παρενέβη τις βουλευτικές εκλογές στη Γαλλία - Τι είναι η «Επιχείρηση Doppelganger»

 
putin kremlin

Ενημερώθηκε: 16/07/24 - 13:41

Στην παρέμβαση του Κρεμλίνου στη γαλλική προεκλογική εκστρατεία αναφέρεται δημοσίευμα στη La Tribune de Dimanche (Nelson Getten), σημειώνοντας ότι για τους Ρώσους, σημασία δεν έχει τόσο το ό,τι ο Jordan Bardella δεν κατάφερε να μπει στο Matignon, όσο ο διχασμός της κοινωνίας.

Γίνεται αναφορά σε σχετική έρευνα του ειδικευμένου σε αλγόριθμους ερευνητή στο EHESS Paul Bouchaud, σύμφωνα με τον οποίον, κατάφεραν «να πιστοποιήσουν την διατριβή ενός πολύ επαγγελματικού και μεγάλης κλίμακας οργανισμού».

Μπορούμε να δούμε το λογισμικό VK Teams, ένα ρωσικό επαγγελματικό εργαλείο εσωτερικής επικοινωνίας, μέσω του οποίου, ορισμένοι ανταλλάσσουν ψεύτικα άρθρα από την εφημερίδα Le Parisien ή το περιοδικό Le Point και άλλοι αναθέτουν καθήκοντα σε συναδέλφους τους να επεξεργαστούν εκ νέου τα κείμενα.

Η επιχείρηση, ονομαζόμενη Doppelganger, στοχεύει στη δημιουργία ψεύτικων τοποθεσιών και πλαστών άρθρων, που μοιάζουν ακριβώς με τις επίσημες σελίδες των Μέσων Ενημέρωσης που όλοι γνωρίζουν, τα οποία στη συνέχεια κοινοποιούνται χιλιάδες φορές στα κοινωνικά δίκτυα. «Η γραμμή εργασιών στο κάτω μέρος της οθόνης μας επέτρεψε επίσης να αναγνωρίσουμε το λογισμικό που χρησιμοποιεί ο χρήστης του Διαδικτύου», αναφέρει ο Paul Bouchaud. Όπως σημειώνεται, πρόκειται για γρήγορη και μεγάλης κλίμακας παραπληροφόρηση, εξ ου και μέσα σε λίγες ώρες μετά την ανακοίνωση της διάλυσης της Εθνοσυνέλευσης, στις 9 Ιουνίου, δημιουργήθηκαν σχεδόν 10.000 ψεύτικοι λογαριασμοί. Η πραγματική καινοτομία των τελευταίων εβδομάδων ονομάζεται Copycop.

Ο David Colon, αναπληρωτής καθηγητής στο Sciences-Po και συγγραφέας του Information Warfare – States Conquering Our minds (Tallandier), αφού εξηγεί πως λειτουργεί το εν λόγω σύστημα παραπληροφόρησης, τονίζει, ότι «στόχος του Κρεμλίνου είναι να μολύνει τον χώρο των πληροφοριών μας. Με αυτά τα εργαλεία, σε κάποιο χρόνο, η Google θα μπορούσε να μας πει, ότι το Shoah δεν υπήρξε ποτέ».

Η στρατηγική των Ρώσων κατά τις προεκλογικές εκστρατείες στη Δύση είναι πάντα η ίδια, προωθώντας αφηγήσεις με στόχο τον διχασμό της κοινωνίας. «Κατά τη διάρκεια της έντονης πολιτικής στιγμής που πέρασε η Γαλλία, η ρωσική προπαγάνδα επικεντρώθηκε σε δύο άξονες. Το πρώτο ήταν να επιτεθεί κατά μέτωπο στον Emmanuel Macron και το δεύτερο, για να ευνοήσει το RN και ιδιαίτερα τον Jordan Bardella», εξηγεί ο Valentin Chatelet, συνεργάτης ερευνητής στο Atlantic Council. Για τον επικοινωνιολόγο Philippe Moreau Chevrolet, «δεν πρόκειται για ειλικρινή χειραγώγηση, καθώς αυτές οι επιχειρήσεις δεν θα επηρεάσουν άμεσα τις ψήφους, αλλά συμβάλλουν στη δημιουργία κλίματος αυξανόμενων εντάσεων.

«Ο πραγματικός αντίκτυπος της ρωσικής παρέμβασης στη Γαλλία είναι αδύνατο να μετρηθεί, αλλά το γεγονός είναι ότι βρισκόμαστε σε μια κατάσταση ακραίας πόλωσης είναι αυτό που θέλει η Ρωσία. Στόχος είναι να δημιουργηθούν οικοσυστήματα που δεν επικοινωνούν πλέον, με κάθε στρατόπεδο να δαιμονοποιεί το άλλο. Μόλις λοιπόν δουν ένα ελάττωμα, το αρπάζουν και το ενισχύουν», συνεχίζει ο Valentin Châtelet.

Σύμφωνα με την ε/φ, η ίδια προσπάθησε να μετρήσει τον αντίκτυπο της πρόσφατης ρωσικής παρέμβασης, με επίκεντρο ένα από τα θέματα ακραίας έντασης σε αυτή την προεκλογική εκστρατεία, τον αντισημιτισμό. Με τη βοήθεια του ερευνητή δεδομένων Florent Lefebvre, προσπάθησε να ανακαλύψει κατά πόσον τα αντισημιτικά tweets είχαν «ενίσχυση» από ρωσικά bots. Αποτέλεσμα, όπως τονίζεται, δεν κινητοποιήθηκαν ρωσικά ρομπότ αλλά ένα ολόκληρο ακροδεξιό οικοσύστημα.

«Παρατηρήσαμε εδώ και αρκετούς μήνες, ότι η αριστερά δεν είναι πραγματικά μέρος των προσπαθειών αποσταθεροποίησης ή της ρωσικής παρέμβασης, δεν τους ενδιαφέρει», υπογραμμίζει ο Valentin Chatelet. Ωστόσο, για τον David Chavalarias. «η αντίληψη για την άνοδο του αντισημιτισμού και ο ανησυχητικός χαρακτήρας του έχουν ενισχυθεί από το Κρεμλίνο μέσω ενεργειών στην επικράτεια, όπως οι ετικέτες του Αστέρι του Δαβίδ στους τοίχους του Παρισιού και οι ταμπέλες των «κόκκινων χεριών» στο Μνημείο Shoah»

Υπογραμμίζεται, ότι χάρη σε έρευνα, που διεξήχθη από κοινού από τα ανεξάρτητα ρωσικά Μέσα Ενημέρωσης The Insider και το γερμανικό Spiegel, διαπιστώθηκε σαφώς η σύνδεση μεταξύ των ρωσικών ξένων υπηρεσιών πληροφοριών (SVR) και των ‘ετικετών’ στους παρισινούς τοίχους. Το έργο, που ονομάζεται Kylo, ​​φέρεται να διευθύνεται από τον Mikhail Kolesov, έναν αξιωματικό του SVR. Ρώσοι και Γερμανοί δημοσιογράφοι υπέκλεψαν ορισμένες από αυτές τις επικοινωνίες, των οποίων ο στόχος είναι «να εμβαθύνουν τις εσωτερικές αντιφάσεις μεταξύ των κυρίαρχων ελίτ».

Στο ερώτημα αν δεδομένης της αποτυχίας του κόμματος της Le Pen να αποκτήσει εξουσία μπορούμε να μιλήσουμε για αποτυχία της ρωσικής παραπληροφόρησης σε αυτήν τη νομοθετική εκστρατεία, ο David Colon απαντά «Όχι», προσθέτοντας: « Ο στόχος δεν είναι ποτέ να τεθεί ένα κόμμα στην εξουσία. Δεν είναι θέμα εκλογής, αλλά αποσταθεροποίησης. Όταν υπήρχαν τα MacronLeaks [το χακάρισμα, που αποδόθηκε στους Ρώσους, δεδομένων από τις ομάδες της εκστρατείας του Μακρόν το 2017], ο στόχος δεν ήταν να εκλεγεί η Marine Le Pen αλλά να αποσταθεροποιηθεί ο πρόεδρος που επρόκειτο να εκλεγεί. »

Το δημοσίευμα καταλήγει με αναφορά στην παροιμία του ποιητή Οβίδιου, την οποία και επισημαίνει στο τέλος της δημοσίευσής του, ο David Chavalarias, την οποία, όπως σημειώνει, αρέσκονται να αναφέρουν οι αξιωματικοί της KGB στην οποία ανήκε ο Poutine, ότι «η σταγόνα του νερού κοιλώνει την πέτρα, όχι με το ζόρι, αλλά πέφτοντας συχνά. »

La Tribune de Dimanche [Comment le Kremlin a pesé sur les législatives]

Πηγή: Hellasjournal.com

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ