Η Ρωσία σπεύδει να ενισχύσει την ήδη εκτεταμένη φυσική άμυνα της Γέφυρας της Κριμαίας στο Κερτς. Ένα εξωτερικό στρώμα, που αποτελείται από φορτηγίδες αγκυροβολημένες στο τέλος, εκτείνεται τώρα μπροστά από την κύρια γέφυρα. Αυτό είναι εκτός από ένα εσωτερικό στρώμα διχτυών και πλωτών βραχιόνων.
Επιπλέον, φαίνεται ότι ορισμένες φορτηγίδες είναι τοποθετημένες για να ρυμουλκηθούν προς τα εμπρός για να μπλοκάρουν πλήρως το κανάλι κάτω από τη γέφυρα, εάν χρειαστεί. Η Ρωσία στάθμευε προηγουμένως πλοία κατά μήκος της ναυτιλιακής λωρίδας για να εμποδίσει το Ουκρανικό Ναυτικό τον Νοέμβριο του 2018 . Αυτό το νέο φράγμα βρίσκεται πιο μακριά από τη γέφυρα και προορίζεται να εμποδίσει επίσης την πρόσβαση στις αποβάθρες στήριξης που μπορεί να αποτελέσουν στόχο επίθεσης.
Απειλή για μη επανδρωμένο πλοίο επιφανείας της Ουκρανίας
Η Ρωσία χτίζει άμυνες στη γέφυρα από την αρχή της εισβολής του 2022. Έχουν αναπτυχθεί αντιαεροπορικά συστήματα, γεννήτριες καπνού, φορτηγίδες που αντανακλούν ραντάρ, βραχίονες και πολεμικά πλοία. Ωστόσο, ορισμένες από αυτές τις άμυνες αποδείχθηκαν ανεπαρκείς. Τον Μάρτιο του 2024 το περιπολικό « Sergey Kotov » βυθίστηκε από ουκρανικά USV ενώ προστάτευε τις νότιες προσεγγίσεις της γέφυρας.
Η Ουκρανία έχει ήδη χτυπήσει τη γέφυρα δύο φορές, και τις δύο φορές σημειώνοντας κάποιο βαθμό επιτυχίας. Στις 8 Οκτωβρίου 2022, μια βόμβα κρυμμένη σε ένα φορτηγό εξερράγη νότια του ανοίγματος της κύριας γέφυρας. Η έκρηξη έριξε αρκετά τμήματα της οδικής γέφυρας και προκάλεσε ζημιές στη σιδηροδρομική γέφυρα.
Αυτό χρειάστηκε αρκετούς μήνες για να επισκευαστεί και οδήγησε σε περιορισμούς στα φορτία που μπορούν να μεταφερθούν μέσω της γέφυρας. Στις 17 Ιουλίου 2023 η Ουκρανία χτύπησε ξανά τη γέφυρα, αυτή τη φορά χρησιμοποιώντας ένα «Sea Baby» USV (απλήρωτο σκάφος επιφανείας). Η έκρηξη σηκώθηκε και στη συνέχεια έριξε ένα τμήμα της οδικής γέφυρας.
Είναι σαφές από αυτές τις άμυνες ότι η Ρωσία παίρνει στα σοβαρά την απειλή των ουκρανικών USV. Το Πολεμικό Ναυτικό της Ουκρανίας, η GUR (Αμυντική Υπηρεσία Πληροφοριών της Ουκρανίας) και η SBU (Υπηρεσία Ασφαλείας της Ουκρανίας) διαθέτουν όλα USV που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν. Αυτά μπορούν να φέρουν μια μεγάλη κεφαλή που θα μπορούσε να σηκώσει και στη συνέχεια να ρίξει ένα τμήμα της γέφυρας. Ή θα μπορούσαν να στοχεύσουν τα στηρίγματα της γέφυρας.
Γιατί η γέφυρα της Κριμαίας έχει σημασία για τη Ρωσία
Η σιδηροδρομική και οδική γέφυρα είναι μια κρίσιμη αρτηρία ανεφοδιασμού για τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Η σιδηροδρομική γραμμή ιδιαίτερα είναι ζωτικής σημασίας για τις μετακινήσεις των προμηθειών. Και η γέφυρα, που κατασκευάστηκε το 2016 μετά την προσάρτηση της Κριμαίας, είναι ένα σημαντικό πολιτικό σύμβολο για το Κρεμλίνο. Φυσικά είναι βασικός στόχος για την Ουκρανία.
Η Ρωσία προσπάθησε να ελαχιστοποιήσει τα φορτία υψηλού κινδύνου που διασχίζουν τη γέφυρα, έτσι ώστε οποιαδήποτε επίθεση να μην ενισχύεται από το χτύπημα φορτίου. Αυτό σημαίνει συγκεκριμένα καύσιμα και πυρομαχικά. Αντίθετα, η Ρωσία προσπάθησε να χρησιμοποιήσει πλοία και πορθμεία του Πολεμικού Ναυτικού για να τα μεταφέρει στην Κριμαία.
Ωστόσο, οι επιτυχείς επιθέσεις της Ουκρανίας σε πλοία αποβίβασης που χρησιμοποιούνται για αυτό, και στα σιδηροδρομικά πορθμεία, σήμαιναν ότι αυτά τα φορτία υψηλού κινδύνου ενδέχεται να ταξιδέψουν ξανά στη γέφυρα.
Κατασκευάζονται επίσης προβλήτες σε κάθε πλευρά του μικρότερου τμήματος της γέφυρας νότια του ανοίγματος της κύριας γέφυρας. Δεν είναι σαφές εάν αυτά θα αποτελέσουν εναλλακτικούς δρόμους ή μέρος των αμυντικών φραγμών.
Η γέφυρα παραμένει κρίσιμος στόχος για την Ουκρανία. Το αν αυτές οι άμυνες θα αποτρέψουν ή θα προστατεύσουν τη γέφυρα από επιθέσεις USV μένει να φανεί.
Πηγή:.navalnews.com