Το Opel Μokka σαν αυτοκίνητο είναι γνωστό. Το έχουμε παρουσιάσει αρκετές φορές. Αυτό που δεν είναι γνωστό είναι το Mokka με τα χαρακτηριστικά Χ . Και η ελληνική εταιρία που αντιπροσωπεύει τα αυτοκίνητα της Opel στη χώρα μας, έκανε πρόσφατα σε πανελλαδική παρουσίαση στη Μονεμβασιά την παρουσίαση του νέου Opel Μokka X . Όπως είπε η υπεύθυνη P.R της Opel Hellas κυρία Αμαλία Γιαννακοπούλου , δεν διάλεξαν τη Μονεμβασιά έτσι τυχαία. Για την ιστορία η Μονεμβασιά είναι η γενέτειρα του ποιητή Γιάννη Ρίτσου που στη Σονάτα του Σεληνόφωτος έγραψε : « Άφησε με να έρθω μαζί σου». Και έτσι ήρθαμε όλοι μαζί οι δημοσιογράφοι του ειδικού τύπου για να γνωρίσουμε εκτός των άλλων , μια υπηρεσία που θα έχουν όλα τα Mokka X και η οποία πιστέψτε με, είναι εξαιρετικά χρήσιμη και λειτουργική ακόμη και εκεί που τα κινητά μας τηλέφωνα δεν έχουν σήμα.
Η υπηρεσία αυτή λέγεται OnStar. Δεν ξεκινήσω λοιπόν αυτή τη φορά με τις οδηγικές εντυπώσεις και τις άλλες αρετές που έχει το Mokka X.
Θα ξεκινήσω με αυτήν την υπηρεσία που θεωρώ ότι θα λειτουργήσει θετικά στους κατόχους των καινούργιων Mokka X. H νέα υπηρεσία Οpel OnStar, είναι ο αόρατος φίλος του οδηγού. Είναι ο μηχανικός που συνοδεύει τον οδηγό και τον ενημερώνει για οτιδήποτε χρειασθεί.
Ας υποθέσουμε ότι ο οδηγός ενώ κινείται σε έναν επαρχιακό δρόμο, διαπιστώνει ότι το τιμόνι του , τραβάει από τη δεξιά πλευρά. Κάτω από την πλαφονιέρα της οροφής υπάρχουν τρία κουμπιά. Θα σας εξηγήσω πως λειτουργεί το καθένα.
Ξεκινάω με το μεσαίο κουμπί. Ο οδηγός το πατάει και σε λίγα δευτερόλεπτα συνδέεται με κάποιον εκπρόσωπο της Opel OnStar. Η έδρα της εταιρίας βρίσκεται στο Λούτον στην Αγγλία. Όμως αυτός που θα μιλήσει στον οδηγό που ζήτησε βοήθεια θα μιλάει άπταιστα τα ελληνικά.
Θα τον ρωτήσει σε τι μπορεί να τον βοηθήσει. Ο οδηγός θα του πει ότι κάτι δεν πάει καλά με το τιμόνι.
Σε λίγα λεπτά ο εκπρόσωπος της εταιρείας θα τον ενημερώσει για το τι ακριβώς πρόβλημα αντιμετωπίζει ο οδηγός. Θα του πει δηλαδή ότι το μπροστινό δεξιό λάστιχο έχει χάσει «τόσες» λίμπρες αέρα.
Ο οδηγός τότε μπορεί να τον ρωτήσει που βρίσκεται το πλησιέστερο βουλκανιζατέρ. Η μπορεί να τον ρωτήσει που βρίσκεται το πλησιέστερο εστιατόριο, φαρμακείο, βενζινάδικο. Ο εκπρόσωπος που είναι στο Λούτον θα του απαντήσει με ακρίβεια πώς θα πάει εκεί που ζήτησε ο οδηγός και σε πόση ώρα θα φτάσει.
Αν υπάρχει όμως κάποιο άλλο πρόβλημα στο αυτοκίνητο, π.χ βγήκε από το δρόμο και χτύπησε την κρεμαγιέρα, ο εκπρόσωπος αφού κάνει από μακριά την διάγνωση θα ενημερώσει το πλησιέστερο συνεργείο της Opel και θα δώσει στον τεχνικό όλες τις λεπτομέρειες που χρειάζεται για να έχει μαζί του τα σωστά ανταλλακτικά και εργαλεία.
Πηγαίνοντας προς τη Μονεμβασιά, όχι από την εθνική οδό αλλά από τα βουνά, με τους στενούς και φιδίσιους δρόμους, σε κάποιο σημείο χάσαμε το σήμα στα κινητά μας τηλέφωνα.
Ήταν μια καλή ευκαιρία να δούμε αν λειτουργεί σωστά το OnStar. Θα μπορούσε κάποιος οδηγός σε μια στροφή να είχε βγει από το δρόμο. Και τα κινητά τηλέφωνα να μην λειτουργούσαν. Πώς θα ζητούσε βοήθεια;
Λοιπόν συνδεθήκαμε με τον εκπρόσωπο στο Λούτον. Του είπαμε ότι η μηχανή μας έσβησε ξαφνικά και δεν παίρνει μπροστά ο κινητήρας.
Ζήτησε να περιμένουμε λίγα λεπτά για να κάνει τον έλεγχο. Μας απάντησε με ακρίβεια σε ποια περιοχή είμαστε, πώς λέγεται η χαράδρα και ότι το αυτοκίνητο μας δεν έχει ...κανένα πρόβλημα. Αυτή ήταν και η αλήθεια.
Δεν είχαμε κανένα πρόβλημα. Απλά τεστάραμε κατά πόσο ο έλεγχος γίνεται σωστά. Γιατί όλος ο έλεγχος γίνεται μέσω κομπιούτερ. Αν το αυτοκίνητο μας για παράδειγμα παρουσίαζε ένα πρόβλημα στον αερόσακο , τότε αυτόματα στέλνεται σήμα εκτάκτου ανάγκης και ο εκπρόσωπος της OnStar ενημερώνει τον κάθε οδηγό για το πρόβλημα που παρουσιάσθηκε.
Στην πλαφονιέρα υπάρχουν ακόμη άλλα δύο κουμπιά. Το δεξί το χρησιμοποιεί ο οδηγός όταν δει κάποιο ατύχημα στο δρόμο. Δεν μπορεί να σταματήσει και δεν ξέρει σε ποιο σημείο βρίσκεται.
Πατώντας αυτό το κουμπί έκτακτης ανάγκης, ο εκπρόσωπος της ONStar μιλάει με τον οδηγό ο οποίος όμως δεν του δίνει και πολλές λεπτομέρειες. Ο εκπρόσωπος, εντοπίζει το σημείο και στέλνει με ακρίβεια τα ασθενοφόρα και τα περιπολικά.
Το αριστερό κουμπί που βρίσκεται στην πλαφονιέρα μπορεί να το ενεργοποιήσει ο οδηγός όταν θέλει να «κρύψει» το δρομολόγιο του. Όταν δεν θέλει να γίνεται «ορατό» το ταξίδι του. Η ένδειξη αυτή λέγεται "Privacy" και όπως το λέει η λέξη λειτουργεί η μυστικότητα του ταξιδιού. Η ένδειξη αυτή παύει αυτόματα να ισχύει ότι διαπιστωθεί ένα σοβαρό πρόβλημα στο αυτοκίνητο και ο εκπρόσωπος της OnStar, πρέπει να ενημερώσει τον οδηγό.
Η υπηρεσία αυτή κοστίζει κάτι λιγότερο από 100 ευρώ το χρόνο ανεξαρτήτου χρήσης που θα κάνει ο οδηγός. Γιατί μπορεί να ζητάει πληροφορίες ακόμη και για διανυκτερεύοντα φαρμακεία.
Στην Ευρώπη η Opel προσφέρει δωρεάν την υπηρεσία αυτή για κάθε νέο Mokka X. Ο πρόεδρος της Opel Ελλάς κ. Γιάννης Πασσάδης αποφάσισε την υπηρεσία αυτή να την προσφέρει δωρεάν για άλλα τέσσερα χρόνια. Δηλαδή όποιος αγοράσει το νέο Opel Mokka X θα έχει σε σύνολο πέντε χρόνια δωρεάν το OnStar.
Για τις εντυπώσεις μου, για το νέο Opel Mokka X, κάντε λίγο υπομονή. Θα ακολουθήσει άλλο άρθρο. Το μόνο που θα σας πω είναι τι σημαίνει η προσθήκη του γράμματος "X" . Στην πραγματικότητα δεν σημαίνει τίποτα. Απλά δηλώνει τον περιπετειώδη χαρακτήρα του νέου Mokka.