Οδηγούμε στους δρόμους της Βαρκελώνης το νέο Citroen C3 (ΦΩΤΟ)

 
Οι Γάλλοι της Citroen αυτή τη φορά ξέφυγαν τελείως από τις συντηρητικές γραμμές και τα τετριμμένα πρότυπα.

Ενημερώθηκε: 04/11/16 - 21:24

Του Πέρη Χαλάτση

Οι Γάλλοι της Citroen αυτή τη φορά ξέφυγαν τελείως από τις συντηρητικές γραμμές και τα τετριμμένα πρότυπα. Ανέβασαν τον πήχη των απαιτήσεων τους. Δούλεψαν με νέους ανθρώπους και έφεραν σχεδιαστικά τα πάνω κάτω προβληματίζοντας τον ανταγωνισμό.

Αποστολή στην Ισπανία

Πέρης Χαλάτσης

Το νέο Citroen C3 που παρουσιάσθηκε πριν λίγα 24ωρα στη Βαρκελώνη, άφησε θετικές «εικόνες» στους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου που είχαν προσκληθεί για την πανευρωπαϊκή παρουσίαση.Αλλά δεν είναι μόνο η σχεδιαστική αντίληψη που έκανε τη διαφορά. Είναι η αξιοπιστία, η νέα τεχνολογία σε όλους τους τομείς, η ασφάλεια, η τεχνογνωσία που προέρχεται από το γκρουπ PSA.

Είναι ένα μοντέρνο αυτοκίνητο πόλης , που θα ανεβάσει τις πωλήσεις της γαλλικής φίρμας σε όλη την Ευρώπη. Και θα τις ανεβάσει γιατί όλο το κόνσεπτ λειτούργησε από νέους σε ιδέες ανθρώπους , για νέους και μοντέρνους οδηγούς .
Η πρώτη εντύπωση παίζει σημαντικό ρόλο στον υποψήφιο αγοραστή. Θα λειτουργήσει θετικά και η Citroen σε ολόκληρη την Ευρώπη με το ολοκαίνουργιο μοντέλο θα πρωταγωνιστήσει. Αυτό δεν χωράει καμιά αμφιβολία.
Στην Ισπανία οι Γάλλοι είχαν φέρει το C3 με δύο κινητήρες. Και οι δύο είναι 3κύλινδροι βενζινοκινητήρες 1.200 κ. εκ αλλά με διαφορετικές ιπποδυνάμεις. Ο ένας, με τον ηλεκτρονικό ψεκασμό πολλαπλών σημείων , αποδίδει 82 ίππους στις 5.750 στροφές και ο άλλος που είναι υπερτροφοδοτούμενος (PureTec) αποδίδει 110 ίππους στις 5.500 στροφές.

Τα οδηγήσαμε και τα δύο για περισσότερο από 250 χιλιόμετρα το καθένα.

Πριν αναφερθώ στα χαρακτηριστικά του νέου C3 θα σας πω ότι το αυτοκίνητο έχει ένα καταπληκτικό σε αίσθηση τιμόνι με πάρα πολύ καλό πάτημα στο δρόμο . Δεν χρειάζεται να ξέρεις και πολλά για να καταλάβεις ότι έχει υψηλή ποιότητα κύλισης. Σημαντικό για ξεκούραστα ταξίδια. Το σύστημα διεύθυνσης είναι μεταβαλλόμενης ηλεκτρικής υποβοήθησης.

Πρώτο αυτοκίνητο για να οδηγήσουμε , διαλέξαμε με τον Γιάννη Σταυρόπουλο από το Motori.gr, αυτό με τον κινητήρα που αποδίδει 82 ίππους. Είναι αυτό που έχει κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων.
Σε λίγες ημέρες – στα μέσα Νοεμβρίου- θα γίνει και η επίσημη παρουσίαση του νέου C3 στο ελληνικό δίκτυο των αντιπροσώπων της Citroen . Το αυτοκίνητο με το 5άρι σασμάν και το σχετικά πλούσιο εξοπλισμό , θα κοστίζει 12.900 ευρώ. Ακόμη δεν υπάρχει επίσημος τιμοκατάλογος και μπορεί να διαφοροποιηθούν λίγο οι τιμές ανάλογα με την έκδοση.
ΟΙ Γάλλοι έκαναν πολύ καλή δουλειά γιατί το νέο C3 εκτός από ευέλικτο είναι και οικονομικό. Σύμφωνα με τις επίσημες εργοστασιακές μετρήσεις , στην πόλη για κάθε 100 χιλιόμετρα καταναλώνει 5.7 λίτρα , για το μέσο κύκλο 4.7 λίτρα και για κίνηση εκτός πόλης η κατανάλωση πέφτει στα 4.1 λίτρα / 100 χλμ. Δηλαδή συναγωνίζεται ακόμη και κινητήρες πετρελαίου. Και μια που μιλάμε για πετρελαιοκινητήρες, στην Ισπανία δεν υπήρχαν αυτές οι εκδόσεις αλλά σύντομα θα υπάρχουν στα 1.600 κ.εκ και η κατανάλωση θα είναι ανάμεσα στα 2.9 και 3.1 λίτρα στην εκτός πόλης οδήγηση.

Το νέο χειροκίνητο κιβώτιο είναι πέντε σχέσεων. Οι ταχύτητες ακόμη και στις πολύ γρήγορες αλλαγές «κουμπώνουν» γλυκά ενώ στη νέα φιλοσοφία η κλιμάκωση στις σχέσεις είναι αρκετά καλή.
Θα έλεγα ότι οι σχέσεις είναι μακριές και αυτό οι Γάλλοι το προτίμησαν για να κερδίσουν ακόμη περισσότερο στην κατανάλωση.
Το πιο γρήγορο C3 , αυτό με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ( τύπος BVM5) , μου άρεσε περισσότερο. Ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί η τιμή του. Αλλά η διαφορά δεν θα είναι μεγάλη και εκτιμώ ότι οι Έλληνες αγοραστές θα προτιμήσουν την αυτόματη έκδοση.
Μου άρεσε περισσότερο στο δρόμο. Έχει μεγαλύτερη επιτάχυνση και είναι πιο ξεκούραστο. Από πλευράς στησίματος δεν διαφέρει με το «αδελφάκι» του. Στην αυτόματη έκδοση οι τιμές στην κατανάλωση είναι 5.5 λίτρα , 4.6 λίτρα στη μικτή διαδρομή και 4.0 λίτρα στην εκτός πόλης οδήγηση.

To C3 με τον κινητήρα που αποδίδει 82 ίππους έχει τελική 168 χλμ ενώ το άλλο με το αυτόματο σασμάν 188 χλμ .Τα φρένα και στις δύο εκδόσεις είναι μπροστά αεριζόμενοι δίσκοι ενώ πίσω για μεν το αυτοκίνητο των 82 ίππων είναι ταμπούρα ενώ για το άλλο , δίσκοι.

Η ανάρτηση είναι ίδια και για τα δύο αυτοκίνητα. Μπροστά τύπου MacPherson ενώ πίσω έχουν ημιάκαμπτο άξονα.

Οι εξωτερικές διαστάσεις των C3 στο μήκος είναι 3.996 mm, στο πλάτος 1.829 mm ( με τους καθρέφτες φτάνει τα 2.009mm) και στο ύψος 1.474 mm.
Αυτό σημαίνει άνετος χώρος στο εσωτερικό. Και επειδή ήμασταν δύο δημοσιογράφοι σε κάθε αυτοκίνητο, δοκιμάσαμε και το ταξίδι με τέσσερα άτομα. Ο πολύ ψηλός οδηγός , θα τερματίσει το κάθισμα του προς τα πίσω. Και πάλι ο επιβάτης που βρίσκεται πίσω από τον οδηγό δεν θα ταλαιπωρηθεί. Υπάρχει σχετικός χώρος. Αρκετοί είναι οι αποθηκευτικοί χώροι στο εσωτερικό του ενώ το πόρτ παγκάζ φιλοξενεί 300 λίτρα αποσκευών.

Το νέο C3 έχει ότι έχουν όλα τα μεγαλύτερα και ακριβά αυτοκίνητα. Δηλαδή 6 αερόσακκους, ABS με EBD και Brake Assist, ESP με λειτουργία αντιολίσθησης, Hill Assist ( Σύστημα υποβοήθησης σε δρόμο με κλίση) , AFIL ( σε προειδοποιεί όταν αλλάξεις απότομα λωρίδα), intelligent speed adaptation ( ρυθμιστής ταχύτητας) και ακόμη σύστημα που σε ειδοποιεί αν διαπιστώσει ότι πέφτουν τα αντανακλαστικά του οδηγού.
Και ας αφήσουμε αυτές τις λειτουργίες γιατί είναι πάρα πολλές και χρειαζόμαστε να γράφουμε ώρες γι αυτές και ας δούμε κάτι εντελώς καινούργιο.

Σε όλα τα νέα C3 υπάρχει το πρωτοεμφανιζόμενο σύστημα ConnectedCAM Citroen. Τι είναι αυτό;
Μπροστά από τον καθρέφτη του οδηγού υπάρχει μια full HD κάμερα, εξοπλισμένη με GPS. Όταν ο οδηγός η ο συνοδηγός θέλει να απαθανατίσει μια εικόνα στο δρόμο, πατάει μια φορά το κουμπάκι στην κάμερα και τραβάει όσος φωτογραφίες θέλει. Η κάμερα καταγράφει ότι βλέπει ο οδηγός έξω από το όχημα (γωνία 120°).Αν πάλι πατήσει ο οδηγός η ο συνοδηγός , δύο φορές το κουμπί τότε αρχίζει να λειτουργεί ως βιντεοκάμερα. Η κάμερα συνδέεται με μία δωρεάν εφαρμογή (app) για smartphones ενώ οι φωτογραφίες και τα video που λαμβάνονται από την ConnectedCAM Citroen μπορούν να μοιραστούν στα social media.

Το σύστημα αυτό θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε όσους θέλουν να παίρνουν εικόνες από το δρόμο που ταξιδεύουν, σε δημοσιογράφους η φωτογράφους ακόμη και σε ντεντέκτιβ. Για να μην πάει όμως το μυαλό σας στο κακό, η κάμερα απενεργοποιείται όταν το αποφασίσει ο οδηγός.
Υπάρχει ακόμη μια εφαρμογή που όταν ο αισθητήρας της κάμερας αισθανθεί ότι κάτι δεν πάει καλά , τότε καταγράφει όχι μόνο μια ενδεχόμενη σύγκρουση αλλά και 30’’ πριν τη σύγκρουση. Αυτό θα αποδειχθεί πολύ καλό εργαλείο στις ασφαλιστικές εταιρίες.
Αν και δεν το κάναμε πράξη αυτό για να το δούμε πώς ακριβώς λειτουργεί, ωστόσο με το σύστημα αυτό του GPS της ConnectedCAM Citroen , ο οδηγός μπορεί να εντοπίσει ανα πάσα στιγμή το αυτοκίνητό του. Και όλα αυτά προσφέρονται δωρεάν. Απλά ο κάθε ιδιοκτήτης νέου C3 θα πρέπει να κάνει τέσσερις φορές το χρόνο αναβαθμίσεις στους χάρτες για το σύστημα πλοήγησης 3D.

Περισσότερα όμως γι αυτό το μοντέλο της Citroen θα έχουμε να σας πούμε σύντομα, μόλις το αυτοκίνητο μπει στις εκθέσεις. Να σας πούμε ακόμη ότι ο αγοραστής θα μπορεί να πάρει το αυτοκίνητο που θέλει κάνοντας ο ίδιος τους συνδυασμούς των χρωμάτων στο πλάι στην οροφή η και στις ζάντες. Το C3 θα έχει τρείς οροφές στα χρώματα μαύρο, κόκκινο η άσπρο, εννέα χρώματα για το «σώμα» του αυτοκινήτου και τέσσερα χρώματα στο εσωτερικό του.