Στις 4 Οκτωβρίου πέφτει στο νερό η πρώτη ελληνική φρεγάτα FDI-HN «ΚΙΜΩΝ» στο Λοριάν

 
Στις 4 Οκτωβρίου πέφτει στο νερό η πρώτη ελληνική φρεγάτα FDI-HN «ΚΙΜΩΝ» στο Λοριάν

Ενημερώθηκε: 24/09/23 - 21:45

Του Λεωνίδα Σ. Μπλαβέρη

Στις 4 Οκτωβρίου 2023 καθελκύεται από τη ναυπηγική κλίνη των εγκαταστάσεων της Naval Group, στο Λοριάν της Βρετάνης, στη δυτική Γαλλία, η πρώτη ελληνική φρεγάτα τύπου Belh@rra FDI-HN «ΚΙΜΩΝ» (F-601), η οποία βεβαίως είναι και η επικεφαλής της κλάσεώς της, παρουσία των Υπουργών Εθνικής Αμύνης των δύο χωρών, κ.Νίκου Δένδια και Σεμπαστιάν Λακορνύ, ενώ μέχρι αυτή τη στιγμή δεν έχει επιβεβαιωθεί αν στην τελετή θα παραστούν και οι ηγέτες των δύο χωρών, ο Πρόεδρος της Γαλλικής Δημοκρατίας Εμμανουέλ Μακρόν και ο Πρωθυπουργός της Ελλάδος Κυριάκος Μητσοτάκης. 

Η στιγμή της καθελκύσεως του σκάφους, περίπου δύο μήνες πιο νωρίς από τον αρχικώς τεθέντα χρόνο, σηματοδοτεί τη δεύτερη πιο σημαντική – ως τώρα – στιγμή στη «ζωή» του, με πρώτη την ημερομηνία που κόπηκε το πρώτο μέταλλο και τοποθετήθηκε η τρόπιδα του σκάφους, ώστε στη συνέχεια να αρχίσει αυτό να «χτίζεται» πάνω της, αποτελεί και μία πολύ σημαντική στιγμή και για το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, με την υπερτρισχιλιετή ένδοξη Ιστορία του, καθώς εισέρχεται στη νέα ψηφιακή του εποχή!

Ποιο είναι πλέον το χρονοδιάγραμμα του προγράμματος;

Η φρεγάτα «ΚΙΜΩΝ» είναι η πρώτη ελληνική φρεγάτα της κλάσεως που καθελκύεται και η δεύτερη συνολικώς του τύπου, καθώς έχει προηγηθεί κατά λίγους μήνες νωρίτερα, η πρώτη γαλλική φρεγάτα «Αμιράλ Ρονάρ», που είναι και η πρώτη του τύπου παγκοσμίως. 

Αμέσως μετά την καθέλκυσή της στο νερό, στη φρεγάτα «ΚΙΜΩΝ» θα αρχίσει η διαδικασία τοποθετήσεως του ενδέκατου και τελευταίου προκατασκευασμένου τμήματος του σκάφος, που είναι και το πρώτο «κάθετο», του PSIM (= Panoramic Sensors & Intelligence Module), καθώς όλα τα δέκα προηγούμενα είναι «οριζόντια» από πρώρα ως την πρύμνη του σκάφους, που είναι στην πράξη ο «ιστός» του σκάφους. Ως γνωστόν στον «ιστό αυτό, που δεν είναι ένας απλός, «παραδοσιακός» ιστός όπως τον ξέρουμε ως τώρα, περιλαμβάνονται: 

--- Το Κέντρο Πληροφοριών Μάχης (ΚΠΜ) με το σύστημα CMS SETIS.

--- Το πρώτο ψηφιακό ραντάρ πολλαπλών λειτουργιών Sea Fire, που έχει τη δυνατότητα εντοπισμού και ταυτόχρονης διαχειρίσεως εκατοντάδων στόχων σε αποστάσεις ως 300 χιλιομέτρων από το σκάφος και παρέχοντας ολική κάλυψη 360 μοιρών.

--- Το θάλαμο επεξεργασίας των στοιχείων.

Στα τέλη του τρέχοντος έτους 2023 αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία όλος ο «ιστός» με όλα τα προαναφερθέντα επί μέρους συστήματα, τα οποία ωστόσο θα αρχίσουν να ενεργοποιούνται μεμονωμένα και σταδιακά μόλις θα τοποθετείται το καθένα. 

Στα τέλη του 2023, αναμένονται να φτάσουν στο Λοριάν οι ορισθέντες ήδη πρώτος κυβερνήτης και Α’ Μηχανικός της φρεγάτας «ΚΙΜΩΝ», προκειμένου να πραγματοποιήσουν επιθεώρηση των ως τότε εργασιών, να τους γίνει μία πλήρης ενημέρωση από τους κατασκευαστές για την πορεία της ναυπηγήσεως του σκάφους. Ακολούθως, στο Λοριάν αναμένεται να φτάσει και το υπόλοιπο πλήρωμα του σκάφους. 

Μετά την άφιξη στο Λοριάν όλου του πληρώματος (τέλη 2023), το πρώτο εξάμηνο του 2024 αναμένεται να ξεκινήσουν οι λεγόμενες «Δοκιμές εν όρμω» ΗΑΤ (=Harbor Acceptance Tests) και θα ακολουθήσουν, το δεύτερο εξάμηνο του 2024 οι «Δοκιμές εν πλω» SAT (=Sea Acceptance Tests)!

Στο πλαίσιο αυτών των δοκιμών, συμφώνως με την «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ», η φρεγάτα «ΚΙΜΩΝ», θα είναι το πρώτο σκάφος του συγκεκριμένου τύπου, που θα δοκιμάσει βολές με το σύστημα κατευθυνομένων βλημάτων επιφανείας – αέρος Aster-30 αλλά και με το κύριο πυροβόλο των 76mm, αμφότερα σε γαλλικά πεδία βολής!

Όταν η φρεγάτα «ΚΙΜΩΝ» θα πραγματοποιεί τις προαναφερθείσες δοκιμές, τότε η δεύτερη ελληνική φρεγάτα «ΝΕΑΡΧΟΣ» (F-602) θα αρχίσει να ετοιμάζεται για τη δική της καθέλκυση.

Η τρίτη φρεγάτα «ΦΟΡΜΙΩΝ» (F-603), ως γνωστόν, θα είναι και η πρώτη από τις τρεις ελληνικές που θα φέρει εκ κατασκευής το πλήρες «ελληνικό πακέτο», την ελληνική διαμόρφωση με RAM και περισσότερα «κελιά» στο σύστημα Aster-30,ενώ οι δύο πρώτες θα «φορούν» την προαναφερθείσα ελληνική διαμόρφωση όταν θα ανέβουν για πρώτη τους φορά στη δεξαμενή για δεξαμενισμό. Συμφώνως με τα όσα προβλέπονται στην υπογραφείσα σύμβαση, η διαδικασία αναβαθμίσεως με το «ελληνικό πακέτο» θα διαρκέσει 4 μήνες για κάθε φρεγάτα και θα πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα, είτε στη δεξαμενή του Ναυστάθμου Σαλαμίνος, είτε σε άλλο ελληνικό ναυπηγείο που θα επιλεγεί από το Π.Ν.

Τέλος, αλλά όχι έσχατο, την παρούσα χρονική συγκυρία φαίνεται να απομακρύνεται το θέμα της ασκήσεως του δικαιώματος προαιρέσεως (“option”) για την κατασκευή και της τέταρτης φρεγάτας, εξαιτίας των νέων οικονομικών δεδομένων, μετά τις τρομερές πυρκαγιές σε Ρόδο και Αλεξανδρούπολη, αλλά και των καταστρεπτικών πλημμυρών του Daniel” στη Θεσσαλία, που έχουν αλλάξει άρδην τα οικονομικά της κυβερνήσεως! Ενδεικτικό της προαναφερθείσης καταστάσεως είναι και το γεγονός ότι κατά την ομιλία του στη φετινή Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, ο κ.Πρωθυπουργός δεν ανέφερε ούτε λέξη για θέματα αμύνης και εξοπλιστικά γενικότερα, γεγονός που σημαίνει (πάρα) πολλά!

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ