Προεκλογική «παρουσίαση» του τουρκικού stealth «Εθνικού Μαχητικού Αεροσκάφους»

 
ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ

Ενημερώθηκε: 17/03/23 - 23:12

Ως ένα προεκλογικού χαρακτήρα πυροτέχνημα χαρακτηρίζεται από ειδικούς η χθεσινή «παρουσίαση» του πρωτοτύπου τουρκικού stealth «Εθνικού Μαχητικού Αεροσκάφους» (MMU) της Τουρκίας, που σύμφωνα με τις πληροφορίες από τη γείτονα το έβαλαν να κάνει «δοκιμή κινητήρων» του και να τροχοδρομίσει  μερικές δεκάδες μέτρα!

Μέχρι στιγμής υπάρχουν μερικές φωτογραφίες του γεγονότος και η πληροφορία που προαναφέρθηκε, ενώ δεν έχει εμφανιστεί και κάποιο βίντεο από τις σχετικές δοκιμές.

Την ίδια ώρα βέβαια η Άγκυρα έχει κινήσει «γη και ουρανό» προκειμένου να καταφέρει από τις ΗΠΑ να αγοράσει 40 νέα F-16 Block.70 καθώς και 80 κιτ για την αναβάθμιση ισάριθμων μαχητικών της παλαιότερων εκδόσεων του αεροσκάφους σε επίπεδο F-16 Block.70 και αυτά, αλλά ανεπιτυχώς ως τώρα τουλάχιστον!

Όλα τα παραπάνω δεν αναφέρονται με ειρωνική διάθεση, καθώς η Τουρκία έχει αποδείξει ότι μπορεί να πετύχει – θεωρητικά τουλάχιστον – κάτι τέτοιο, όπως ΄3εγινε και με τα Μη Επανδρωμένα Αεροσκάφη της (UAV), που τα ξεκίνησε δειλά-δειλά πριν από 20-25 χρόνια και τώρα τα εξάγει σε πλήθος χωρών κατά δεκάδες!

Το θέμα όμως, στη συγκεκριμένη περίπτωση του «Εθνικού Μαχητικού Αεροσκάφους» της Τουρκίας, είναι το πώς θα το αναπτύξει η Τουρκία που ήδη έχει εδώ και μερικά χρόνια εμπάργκο κρίσιμων οπλικών συστημάτων από τις ΗΠΑ, και πότε θα είναι το αεροσκάφος αυτό έτοιμο και επιχειρησιακό, αφού ο παράγον «χρόνος» είναι κρίσιμος και καθοριστικής σημασίας παράγοντας για το μέλλον οποιουδήποτε οπλικού συστήματος, ιδίως αν αυτό είναι εξαιρετικά εξελιγμένης τεχνολογίας (οι Τούρκοι το χαρακτηρίζουν ως τεχνολογίας stealth, «όμοιο» δηλαδή με το F-35)!

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Τουρκία έχει ξεκινήσει to σχεδιασμό του MMU εδώ και σχεδόν μία δεκαετία, ενώ το πρωτότυπο που εμφανίστηκε στη χθεσινή δοκιμή τροχοδρόμησης, αναπτύχθηκε σε συνεργασία με μηχανικούς της βρετανικής εταιρείας BAE Systems, ενώ οι δύο κινητήρες του αεροσκάφους ήταν οι αμερικανικοί F110-GE-129E της General Electric, οι οποίοι δούλεψαν με επιτυχία.

Αξίζει στο σημείο αυτό να σημειωθεί ότι οι αμερικανικής κατασκευής και προέλευσης κινητήρες αυτοί βρίσκονταν στην Τουρκία ΠΡΙΝ από την επιβολή του CAATSA, καθώς είναι αυτοί που χρησιμοποιούνται για F-16C/D Block.50 των Αεροπορικών Δυνάμεων της Τουρκίας, αλλά και σε κάποιες εκδόσεις των F-15 (F-15SG), κάτι που αποτελεί αναμφίβολα ένα πολύ σοβαρό μειονέκτημα καθώς αναφερόμαστε σε ένα μελλοντικό μαχητικό αεροσκάφος, και μάλιστα τεχνολογίας “stealth”, το οποίο όμως φαίνεται να «φορά» κινητήρες του…χθες!

Γι’ αυτό και δεν είναι λίγοι που υποστηρίζουν ότι πρόκειται για ένα «προεκλογικό πυροτέχνημα» του Ερντογάν, που αφορά το εσωτερικό της γείτονος και όχι κάποια ουσιαστική εξέλιξη του όλου προγράμματος.

Ενδιαφέρον για μας έχει – και μάλιστα πιο πολύ από την «δοκιμή» του ίδιου του αεροσκάφους, η πληροφορία ότι για το πρόγραμμα αυτό εργάζονται περίπου 100 (!) τεχνικοί και μηχανικοί της βρετανικής εταιρείας BAe Systems, σε συνδυασμό με τη ΣΗΜΕΡΙΝΗ δήλωση του Υπουργού Άμυνας του Ηνωμένου Βασιλείου Μπεν Ουάλας, ο οποίος αναφερόμενος στην απόφαση της Άγκυρας για να δεχτεί την ένταξη της Φιλανδίας στο ΝΑΤΟ, δήλωσε – μεταξύ άλλων – και αμέσως μόλις έγινε γνωστό το αποτέλεσμα των επαφών μεταξύ των ηγετών Τουρκίας – Φιλανδίας στην Άγκυρα, ότι «…θα εργαστούμε στενά με την Τουρκία για να επιβεβαιώσουμε ότι και η Σουηδία θα γίνει αποδεκτή το δυνατόν γρηγορότερα…».

Αυτή η άμεση εκδήλωση «ενδιαφέροντος» από πλευράς Βρετανίας από ΟΛΟΚΛΗΡΟ το ΝΑΤΟ για να «εργαστούν στενά» με την Τουρκία, είναι ίσως το πιο ανησυχητικό σημείο για εμάς, καθώς δεν μπορούμε να ξέρουμε σε «τι ακριβώς» θα επικεντρώνεται αυτή η «στενή συνεργασία» μεταξύ Βρετανίας και Τουρκίας. Στην απόκτηση EF-2000 Typhoon; Στη συνεργασία για την ανάπτυξη του τουρκικού MMU αεροσκάφους; Σε κάποιον άλλον τομέα ή σε όλα μαζί;        

            Πάντως όπως μας έλεγαν υψηλόβαθμες αεροπορικές πηγές «Μέχρι να πετάξει το MMU, τα F-35 θα είναι στην Ελλάδα, θα έχουμε αναβαθμίσει και τα 82 μας F-16V, ενώ θα έχουμε παραλάβει και τα 24 Rafale. Και αυτοί θα παρακαλούν ακόμα για τα F-16V»!

Σημειώνεται ότι όπως δήλωσε σήμερα ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος «σήμερα προσγειώθηκε στην Τανάγρα το 12ο Rafale», δηλαδή έχουμε στη βάση τους το 50% της συνολικής ελληνικής παραγγελίας, οπλισμό και ανταλλακτικά τους και…έπεται συνέχεια!

«Ιχνηλάτης»

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ