Ένα προδιαγεγραμμένο (αναμενόμενο) δυστύχημα (έγκλημα;) ήταν η σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη με δεκάδες θύματα. Με πάμπολλους τρόπους εργαζόμενοι είχαν προειδοποιήσει για τα προβλήματα λειτουργίας και ασφάλειας των σιδηροδρόμων.
«Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται, για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις» επισήμαινε σε ανακοίνωσή της η ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών όταν στις 7 Φλεβάρη έκρουε τον κώδωνα του κινδύνου για «το δυστύχημα που έρχεται»!!!
«Το κράτος έχει αφήσει τα τρένα χωρίς συστήματα ασφαλείας, χωρίς φανάρια. Μέσω ασύρματων γίνεται η ενημέρωση των μηχανοδηγών. Τα έχουμε καταγγείλει όλα έχουμε κάνει απεργίες, έχουμε στείλει εξώδικα» η ανατριχιαστική προειδοποίηση του Προέδρου μηχανοδηγών Κ. Γενιδουνια.
Όλα τα προβλήματα που αποδείχτηκαν δυστυχώς θανάσιμα ήταν γνωστά στους «αρμόδιους» ακόμη και με εξώδικο που είχαν στείλει οι εργαζόμενοι στο υπουργείο Μεταφορών από τις 31 Οκτωβρίου 2022!
Η προειδοποίηση της ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών
«Όσο δεν παίρνονται μέτρα προστασίας στους εργασιακούς χώρους και την ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων, τα ατυχήματα δεν έχουν τελειωμό», ανάφερε σε ανακοίνωσή της, στις 7 Φλεβάρη 2023, η «Δημοκρατική Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση» Σιδηροδρομικών (ΔΕΣΚ), με αφορμή τα άλλα δύο ατυχήματα που είχαν σημειωθεί εκείνες τις ημέρες τα οποία προστέθηκαν στον μακρύ κατάλογο, με τις αμαξοστοιχίες 51 και 61 αντίστοιχα.
Από τον περασμένο Ιούλιο η ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών, με αλλεπάλληλες ανακοινώσεις της έκρουε τον κώδωνα του κινδύνου για την κατάσταση που επικρατεί στον σιδηρόδρομο με τελευταία αυτή στις 7 Φλεβάρη 2023, όπου επισήμανε χαρακτηριστικά:
«Είναι πλέον εξοργιστικό αυτά να αποτελούν σχεδόν καθημερινό φαινόμενο και να μην παίρνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο, να μη δρομολογείται καμία βελτίωση στην υποδομή και λειτουργία, να μην ελέγχονται οι εμπλεκόμενοι φορείς και να μην αναζητούνται ευθύνες.
Όπως οι προηγούμενες κυβερνήσεις έτσι και η σημερινή έχει άλλες προτεραιότητες και όχι την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών. Αντιλαμβάνονται την ασφάλεια ως κόστος.
Το υπουργείο βρίσκει λεφτά για τις διάφορες εργολαβίες, αλλά για να ολοκληρωθούν επιτέλους οι σιδηροδρομικές υποδομές και τα συστήματα ασφαλούς κυκλοφορίας ΟΧΙ! "Έχουν καιρό….κάποια στιγμή θα τελειώσουν".
Η ΡΑΣ επιλεκτικά παρεμβαίνει, αφήνοντας εκτεταμένα κενά και σοβαρές ελλείψεις στο απυρόβλητο.
Διάφοροι φορείς, ΟΣΕ και HELLENIC TRAIN αλληλο-μεταφέρουν τις ευθύνες τους, αλλά κανείς στο τέλος δεν φταίει….. Φταίνε τα φαινόμενα που είναι έντονα και πλημμυρίζει η γραμμή, φταίνε οι φωτιές που άφησαν καμένους κορμούς, φταίει το χιόνι, φταίνε οι άλλοι, φταίμε λίγο και εμείς, φταίει και ο Χατζηπετρής…!!!
ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΚΟΡΟΪΔΙΑ
Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται, για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις».