Λάδι στη φωτιά ρίχνει ο Ν. Φίλης με την επανάληψη των απόψεών του για το ρόλο της Εκκλησίας την περίοδο της Χούντας και της Κατοχής

 
Λάδι στη φωτιά ρίχνει ο Ν. Φίλης με την επανάληψη των απόψεών του για το ρόλο της Εκκλησίας την περίοδο της Χούντας και της Κατοχής

Ενημερώθηκε: 23/09/16 - 10:14

Η μεγάλη κόντρα με την Εκκλησία που άνοιξε με τις δηλώσεις Φίλη για το ρόλο της Εκκλησίας την περίοδο της Χούντας και της Κατοχής αλλά και τις αλλαγές στον τρόπο διδασκαλίας των θρησκευτικώνόχι μόνο δε λέει να κοπάσει αλλά παίρνει ευρύτερες διαστάσεις με την εμπλοκή και των κομμάτων.

Ο υπουργός Παιδείας, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Kontra αναρωτήθηκε για το ρόλο που έπαιξε η Εκκλησία σε κρίσιμες, όπως είπε, ιστορικές στιγμές, λέγοντας χαρακτηριστικά «Πού ήταν η εκκλησία στη Χούντα; Πού ήταν η Εκκλησία στην κατοχή; Δεν μπορούμε να προσκυνάμε και να λέμε ότι είναι εκ προοιμίου ιερά. Δεν είναι ιερά, ανθρώπινο είναι η Εκκλησία».

Αυτή η τοποθέτηση προκάλεσε την αντίδραση του Αρχιεπισκόπου ο σε επιστολή του προς τον πρόεδρο της Βουλής κάνει λόγο για ανιστόρητες, συμπλεγματικές και προσβλητικές απόψεις για την κοινωνία που μάλλον χωρίς συναίσθηση ατυχώς εκφέρονται. Την επιστολή συνόδευε και τόμος που εκδόθηκε από την Εκκλησία της Ελλάδος, με τίτλο «Μνήμες και Μαρτυρίες από το 40 και την Κατοχή», ζητώντας να ενημερωθούν οι βουλευτές «για την έκδοση αυτή η οποία αποτυπώνει με ακρίβεια όλα όσα τα αξιότιμα μέλη του κοινοβουλίου μας είναι ωφέλιμο να γνωρίζουν».

Εμμένοντας στη θέση του ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, έριξε «λάδι στη φωτιά» δηλώνοντας: «Αναφέρθηκα σε δύο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας, την Κατοχή και τη Χούντα, και στον αρνητικό ρόλο που διαδραμάτισαν κορυφαίοι παράγοντες της επίσημης Εκκλησίας».

Στην υπόθεση παρενέβη η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων (ΠΕΘ), ζητώντας παραίτηση Φίλη και την άμεση απόσυρση των νέων Προγραμμάτων Σπουδών για το μάθημα των Θρησκευτικών: «Οι Θεολόγοι καθηγητές έχουν νόμιμο δικαίωμα και συνειδησιακή υποχρέωση να μην εφαρμόσουν τα νέα αντισυνταγματικά, αντιπαιδαγωγικά και ανορθόδοξα Προγράμματα Σπουδών» τονίζουν σε ανακοίνωσή τους.

Παράλληλα προειδοποιούν ότι δε θα εφαρμόσουν «ανορθόδοξα προγράμματα σπουδών».

Πολιτική αντιπαράθεση

Οι αλλαγές στη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών προκάλεσαν πολιτική σ΄θγκρουση με ανταλλαγή ανακοινωσεων.

Η Νέα Δημοκρατία με ανακοίνωσή της για το θέμα των Θρησκευτικών τονίζει τα εξής:

Η αιφνίδια αλλαγή του μαθήματος των θρησκευτικών, χωρίς καμία συνεννόηση με την Εκκλησία, όταν δεν υπάρχουν καν νέα βιβλία για να το υποστηρίξουν, αποδεικνύει ότι η Κυβέρνηση επιχειρεί συνειδητά να διχάσει και να πολώσει. Κανένας δεν θα είχε αντίρρηση στην αναμόρφωση του μαθήματος και την παροχή επιπλέον γνώσης σε σχέση με άλλες θρησκείες. Κάτι που έχει επισημάνει και ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης. Αυτό, όμως, οφείλει να γίνει σε συνεννόηση με την Εκκλησία της Ελλάδος.

.Δεν μπορεί να υποβαθμίζεται η διδασκαλία για την Ορθόδοξη πίστη, την οποία ασπάζεται η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων. Η απαξιωτική άρνηση κάθε διαλόγου και η σχεδιαζόμενη από τους κ. Τσίπρα και Φίλη σύγκρουση με την Εκκλησία είναι ζήτημα που αφορά ολόκληρη την κοινωνία. Η χώρα δεν έχει την πολυτέλεια άγονων διχαστικών αντιπαραθέσεων».

Ο ΣΥΡΙΖΑ απαντώντας στην ανακοίνωση της ΝΔ τονίζει:

«Με μικροκομματικό και αντιπαιδαγωγικό τρόπο, η ΝΔ παρεμβαίνει στο θέμα της αλλαγής του μαθήματος των Θρησκευτικών. Δέσμια των πιο συντηρητικών, ακόμα και φονταμενταλιστικών, αντιλήψεων, υποχωρεί ακόμα και από τη δημόσια δέσμευση του κ. Μητσοτάκη, ότι πρέπει να αλλάξει το μάθημα. Επιχειρεί να μετατρέψει ένα θέμα αμιγώς παιδαγωγικό, σε θέμα θρησκευτικής διαφοράς, προαναγγέλλοντας, μάλιστα, κατά τη συνήθειά της, και σύγκρουση μεταξύ της κυβέρνησης και της Εκκλησίας. Ευσεβείς πόθοι!

Σε μια δημοκρατική πολιτεία, οι ρόλοι των θεσμών είναι σαφείς. Την ευθύνη για την Εκπαίδευση την έχει η Πολιτεία, η οποία διαλέγεται με όλους τους αρμόδιους φορείς. Για την αλλαγή του μαθήματος των Θρησκευτικών υπήρξε τριετές πιλοτικό πρόγραμμα διδασκαλίας σε πολλά σχολεία, αλλά και πολύμηνος διάλογος του αρμόδιου φορέα, του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, με την Εκκλησία.

Σε μια δημοκρατική πολιτεία, οι ρόλοι των θεσμών είναι σαφείς. Την ευθύνη για την Εκπαίδευση την έχει η Πολιτεία, η οποία διαλέγεται με όλους τους αρμόδιους φορείς. Για την αλλαγή του μαθήματος των Θρησκευτικών υπήρξε τριετές πιλοτικό πρόγραμμα διδασκαλίας σε πολλά σχολεία, αλλά και πολύμηνος διάλογος του αρμόδιου φορέα, του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, με την Εκκλησία.

Θα περίμενε κανείς η ΝΔ να μην κατασκευάζει αφορμές για να δημιουργήσει άγονες και διχαστικές αντιπαραθέσεις εις βάρος της Εκπαίδευσης, αλλά και των ατομικών δικαιωμάτων των πολιτών.

Ο ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει την επιλογή του Υπουργείου Παιδείας για αναμόρφωση του μαθήματος των Θρησκευτικών, ώστε από μάθημα Ομολογιακό να γίνει μάθημα γνώσης όλων των θρησκειών, και βεβαίως της Ορθοδοξίας. Υποστηρίζει την ανάγκη του ουδετερόθρησκου σχολείου, που απορρέει από τη συνταγματική αρχή της ανεξιθρησκείας στη χώρα μας».

Η νεολαία των ΑΝΕΛ κάλεσε τον υπουργό Παιδείας να ακούσει τον κ. Ιερώνυμο. Ειδικότερα η νεολαία των ΑΝΕΛ εξέδωσε την εξής ανακοίνωση, απευθυνόμενη στον κ.Φίλη:

«Όσο επιμένει ο κ. Υπουργός Παιδείας, βασισμένος σε προσωπικές εμμονές, ιδεοληψίες και στείρες προκαταλήψεις, στην αλλαγή του μαθήματος των Θρησκευτικών, τόσο θα του υπενθυμίζουμε το ρόλο του να υπηρετεί και να σέβεται τη βούληση των Ελλήνων πολιτών.

Η επιταγή του Συντάγματος (άρθρο 16, παρ. 2) για ανάπτυξη της Εθνικής και Θρησκευτικής συνείδησης των Ελλήνων δεν δύναται να αμφισβητείται, πολλώ δε μάλλον να προσβάλλεται η Ορθόδοξη πίστη και παράδοση, που αποτελεί βίωμα του Ελληνικού λαού.

Καλά θα κάνει ο κ. Υπουργός να ακούσει αυτά που λέει ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ιερώνυμος: "Οι απόψεις Φίλη για την Εκκλησία είναι ανιστόρητες και συμπλεγματικές"

Η ιερά οργή συνεχίζεται-Επιστολή κόλαφος του Μητροπολίτη Πατρών στον πρωθυπουργό

Ιερή οργή από τη νέα αήθη επίθεση του υπουργού Παιδείας με αφορμή τη διδασκαλία των θρησκευτικών

Δήλωση σοκ από Φίλη: "Με ποιον ήταν η εκκλησία στην χούντα και στην κατοχή;"