Άλμα άνω του 10% κατέγραψαν νωρίτερα οι μετοχές της Lufthansa αφού ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής Χάιντς Χέρμαν Τίλε αποδέχθηκε το κρατικό σχέδιο ύψους 9 δισεκ. ευρώ για τη διάσωση της αεροπορικής εταιρίας που έχει υποστεί μεγάλο πλήγμα από την πανδημία του κορονοϊού. «Θα ψηφίσω υπέρ της πρότασης», δήλωσε ο Τίλε, που κατέχει ποσοστό 15,5% στη Lufthansa, στην εφημερίδα Frankfurter Allgemeine χθες, Τετάρτη.
Η επικύρωσή του αποτελεί «ανάσα» για την εταιρία καθώς υπήρχαν φόβοι ότι ίσως ασκήσει βέτο στο προτεινόμενο πακέτο, βάσει του οποίου το γερμανικό κράτος θα αποκτήσει ποσοστό 20% στην εταιρία καθώς και θέσεις στο διοικητικό της συμβούλιο. Οι μέτοχοι αναμένεται να ψηφίσουν επί της διάσωσης της Lufthansa σε έκτακτη διαδικτυακή συνεδρίαση αργότερα σήμερα.
Οι αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενέκριναν επίσης την ανακεφαλαιοποίηση ύψους 6 δισεκ. ευρώ της Lufthansa, που εντάσσεται στην ευρύτερη συμφωνία και υπόκειται σε μια σειρά από περιορισμούς, όπως απαγορεύσεις σε ό,τι αφορά τα μερίσματα, την επαναγορά μετοχών και ορισμένες εξαγορές έως ότου αποπληρωθεί η κρατική βοήθεια.
Η στήριξη του Τίλε προσφέρει ανακούφιση στην καγκελάριο Άγγελα Μέρκελ, που δεν θα άντεχε εύκολα την κατάρρευση μιας ακόμα γνωστής εταιρίας, ύστερα από το σκάνδαλο που ξέσπασε με τη γερμανική εταιρία πληρωμών Wirecard.
Η Lufthansa, που είναι η ναυαρχίδα των αεροπορικών εταιριών στη Γερμανία, απασχολεί περίπου 138.000 εργαζομένους και έχει στην ιδιοκτησία της εταιρίες όπως η Eurowings και η Austrian Airlines.
Η εταιρία κατέληξε επίσης σε συμφωνία περικοπής κόστους χθες τη νύχτα με συνδικάτο που εκπροσωπεί τους ιπτάμενους φροντιστές στη Γερμανία, η οποία θα οδηγήσει σε εξοικονόμηση άνω των 500 εκατ. ευρώ.
Έως και 22.000 θέσεις εργασίας μπορεί να κινδυνεύουν στην εταιρία.
ΕΓΚΡΙΣΗ ΑΠΟ ΚΟΜΙΣΙΟΝ
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε σήμερα ότι ενέκρινε το σχέδιο της Γερμανίας που προβλέπει την ανακεφαιολοποίηση της Lufthansa, του κορυφαίου ομίλου αερομεταφορών στην Ευρώπη, ύψους 6 δισεκ. ευρώ.
Το μέτρο αυτό εντάσσεται σε ένα ευρύτερο σχέδιο διάσωσης, που προβλέπει επίσης κρατικές εγγυήσεις για δάνειο 3 δισεκ. ευρώ, το οποίο το Βερολίνο προβλέπει να διαθέσει στην εταιρία στο πλαίσιο ενός σχεδίου βοήθειας που ήδη εγκρίθηκε από τις Βρυξέλλες τον Μάρτιο, ανέφερε η Κομισιόν σε ανακοίνωση.
Το γερμανικό σχέδιο βοήθειας φθάνει έτσι στο σύνολό του τα 9 δισεκ. ευρώ.
Αυτή η «σημαντική» βοήθεια «συνοδεύεται από προϋποθέσεις, μεταξύ των οποίων τη διασφάλιση ότι το κράτος θα αποζημιωθεί επαρκώς, και επιπλέον μέτρα για να περιοριστούν οι στρεβλώσεις του ανταγωνισμού», ανέφερε η αντιπρόεδρος της Κομισιόν Μαργκρέτε Βεστάγκερ σε ανακοίνωση.
«Ειδικότερα, η Lufthansa δεσμεύεται να καταστήσει διαθέσιμες χρονοθυρίδες...στα κομβικά αεροδρόμια της Φρανκφούρτης και του Μονάχου», όπου η εταιρία «έχει σημαντική δύναμη αγοράς», πρόσθεσε η ίδια.
Αυτή η προϋπόθεση αναμένεται να προσφέρει «στους ανταγωνιστικούς αερομεταφορείς τη δυνατότητα να διεισδύσουν σε αυτές τις αγορές, διασφαλίζοντας δίκαιες τιμές και αυξημένες επιλογές για τους Ευρωπαίους καταναλωτές».
Η Ryanair θα προσφύγει στη δικαιοσύνη σχετικά με το πράσινο φως της Κομισιόν για τη διάσωση της Lufthansa
Η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία Ryanair ανακοίνωσε σήμερα πως θα προσφύγει ενώπιον της ευρωπαϊκής δικαιοσύνης εναντίον της απόφασης των Βρυξελλών να δώσουν το πράσινο φως στο σχέδιο διάσωσης ύψους 9 δισεκ. ευρώ της αεροπορικής εταιρείας Lufthansa από τη γερμανική κυβέρνηση, καθώς εκτιμά ότι το σχέδιο αυτό υπονομεύει τον ανταγωνισμό.
«Μέχρι τώρα έχουμε προσφύγει εναντiον όλων των αποφάσεων της Κομισιόν που εγκρίνουν αρωγές κυβερνήσεων προς αεροπορικές εταιρείες (σ.σ.: οι οποίες αποφασίσθηκαν εξαιτίας του αντίκτυπου του κορονοϊού) και το ίδιο θα γίνει με το σημερινό πράσινο φως που δόθηκε στη Lufthansa», δήλωσε ο νομικός διευθυντής της Ryanair Τζούλιους Κομόρεκ σε τηλεφωνική επικοινωνία.
«Θα προχωρήσουμε στην προσφυγή μόλις δημοσιευθεί από την Κομισιόν ολόκληρη η απόφαση», πρόσθεσε.
Ο Κομόρεκ αντέδρασε μερικές ώρες μετά την ανακοίνωση με δελτίο Τύπου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή πως έδωσε το πράσινο φως στο σχέδιο αρωγής της Lufthansa που εκπόνησε η γερμανική κυβέρνηση και το οποίο προβλέπει μια ανακεφαλαιοποίηση ύψους 6 δισεκ. ευρώ για τον μεγαλύτερο όμιλο αερομεταφορών της Ευρώπης.