Και όμως... η Ελλάδα έδωσε ξανά το «φιλί της ζωής» στην Lockheed Martin!

 
Και όμως... η Ελλάδα έδωσε ξανά το «φιλί της ζωής» στην Lockheed Martin!

Ενημερώθηκε: 24/02/19 - 16:01

Για μια ακόμη φορά η Ελλάδα αποδεικνύεται “χρυσή εφεδρεία” για τη Lockheed Martin και το αεροσκάφος “μπεστ-σέλερ” της, το F-16!

F-16

F-16V

Το 2005, η ελληνική παραγγελία για 30 ακόμη αεροσκάφη, έδωσε “φιλί ζωής” στην παραγωγή του αεροσκάφους, που αναζητούσε νέους πελάτες. Η Ελλάδα παρήγγειλε , η Τουρκία ακολούθησε και το συνέχισε τη λαμπρή πορεία του στις πωλήσεις. Τώρα η ελληνική αναβάθμιση 84 F-16, φαίνεται ότι ανοίγει νέους ορίζοντες στη Lockheed Martin. Οι εκσυγχρονισμοί F-16 σε, όπως τα ελληνικά, τραβούν το ενδιαφέρον πολλών χωρών. Το θέμα είναι ότι όπως γίνεται συνήθως εμείς πρώτοι σπεύδουμε να πληρώσουμε το κόστος ανάπτυξης και όλοι οι άλλοι επωφελούνται!

Ο Victor Torla, διευθυντής του τμήματος ανάπτυξης της Lockheed Martin δήλωσε σε συνέντευξή του στο Jane’s ότι η εταιρεία του αναμένει θεαματικά αποτελέσματα στις παραγγελίες εκσυγχρονισμού F-16 Viper. Ανέφερε ότι μετά από την απόφαση της Ελλάδας πιθανοί πελάτες είναι η Ρουμανία, η Ιορδανία, “χώρες της Μέσης Ανατολής, Ασίας αλλά και άλλες ευρωπαϊκές χώρες”.

Αυτά τα προγράμματα είναι πολύ σημαντικά για την Lockheed Martin, όχι μόνο λόγω του οικονομικού κέρδους που θα ΄χει αλλά κυρίως επειδή επεκτείνοντας τη ζωή των F-16 διαφόρων χωρών, τις κρατά στον “προθάλαμο παραγγελιών” του F-35.

Παρόλα αυτά, η Lockheed Martin εξακολουθεί να μην είναι ιδιαίτερα “ευέλικτη” όταν διαπραγματεύεται με την Ελλάδα. Παρά το γεγονός ότι είμαστε ένας από τους καλύτερους πελάτες της ,πάντα καλοπληρωτές και όπως προκύπτει απ΄ όσα προαναφέραμε της ανοίγουμε πάντα δρόμους για νέες και σημαντικές πωλήσεις, δεν θυμόμαστε ποτέ να έχουν προχωρήσει σε κάποια κίνηση που να υποδηλώνει την αναγνώριση της καλής συνεργασίας. Αυτό συμβαίνει και τώρα με τον εκσυγχρονισμό των F-16 της ΠΑ, ο οποίος αν κι έχουμε φθάσει στο δεύτερο μήνα του 2019, ακόμη επί της ουσίας δεν έχει προχωρήσει σε οτιδήποτε άλλο ,πλην των πληρωμών.

Το πρόβλημα συνεργασίας του ραντάρ AESA με το σύστημα αυτοπροστασίας είναι δεδομένο και λύσεις “μεσοβέζικες” που είναι έτοιμες να παρουσιαστούν δεν είναι αποτελεσματικές. Συνεπώς θα πρέπει να υπολογίσουμε ένα σημαντικό επιπλέον κόστος για νέο σύστημα αυτοπροστασίας. Δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα που έχει προκύψει! Υπάρχουν πολλά ακόμη…

Αν η κατάσταση ήταν διαφορετική πιθανόν να κατανοούσαμε όσους στην ΠΑ προσπαθούν να βρουν δικαιολογίες και να τα προσπεράσουν “για να προχωρήσει το πρόγραμμα”.

Ο εκσυγχρονισμός των F-16 όπως έχουμε ξαναγράψει θα ΄πρεπε να ΄χει αρχίσει εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να τον αποδεχτούμε τώρα “όπως-όπως”. Ειδικά όταν πλέον είναι διαπιστωμένο ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα αποτελεί λύση για κάποια θέματα της ΠΑ – όχι όλα- αλλά εξελίσσεται με τους πόρους που απορροφά σε μέγα πρόβλημα για όλους τους άλλους.

Πηγή: militaire.gr