Η επικύρωση της συμφωνίας των Πρεσπών και από την Ελληνική Βουλή, ανοίγει τις πόρτες του ΝΑΤΟ και της Ευρωπαϊκής Ενωσης για τα Σκόπια.
Ωστόσο, κάποιοι τρίβουν τα χέρια τους και αυτοί δεν είναι άλλοι από τους επενδυτές που θα σπεύσουν-ήδη έχουν σπεύσει κάποιοι-να βρουν φθηνά εργατικά χέρια σε σχέση με τα ελληνικά και μια στρατηγική θέση στον χάρτη, ιδιαίτερα όσα έχουν να κάνουν με τα αυτοκίνητα.
Άλλωστε υπάρχει και προϊστορία με την Zastava, που ξεκίνησε τη δεκαετία του 1960 η κατασκευή εξαρτημάτων, εν συνεχεία αυτοκίνητα έως και την πτώση της την δεκαετία του 1990.
Για όσους δεν γνωρίζουν, σήμερα, στα Σκόπια έχουν την έδρα τους τουλάχιστον 50 εταιρείες κατασκευής ανταλλακτικών και εξαρτημάτων για αυτοκίνητα (ζώνες ασφαλείας, τακάκια, συμπλέκτες, μπαταρίες, εξαρτήματα φορτηγών-λεωφορείων), ενώ υπάρχουν τα τελευταία χρόνια και πολλές επενδύσεις μεγάλων και γνωστών πολυεθνικών εταιρειών του κλάδου όπως η Delphi (κατασκευάζει ηλεκτρονικά συστήματα), η Adient (καθίσματα αυτοκινήτων), η Lear (υφάσματα καθισμάτων, ηλεκτρικά), η KSS (αερόσακοι) και άλλες.
Πλέον, είναι δεδομένο ότι τα Σκόπια θα ελκύσουν από μεγάλες πολυεθνικές, οι οποίες ήδη μελετάνε τις επιχειρηματικές κινήσεις τους στη γύρω περιοχή, ενώ στην Ελλάδα βαράμε..μύγες..
Οι Σκοπιανοί πέρα από τα φθηνά εργατικά χέρια τώρα θα προβάλουν και την εγγύτητα στην Ε.Ε
Πάντως στα Σκόπια κατασκευάζονται αυτή τη στιγμή οχήματα, αφού η βελγική Van Hool παράγει εκεί λεωφορεία, σχεδιάζοντας μάλιστα και επέκταση του εργοστασίου της.