Η απειλή της Άγκυρας να αγοράσει ρωσικά μαχητικά Su-57, αν τελικά η Ουάσινγκτον αποφασίσει να αναστείλει την παράδοση των F-35, ως απάντηση για την αγορά ρωσικών αντιπυραυλικών συστημάτων S-400 θα δημιουργήσει νέα δεδομένα στην ισορροπία δυνάμεων, όχι μόνο στο Αιγαίο, αλλά σε όλη την νοτιοανατολική Μεσόγειο.
Και αυτό γιατί το Su-57 είναι ένα τελείως διαφορετικό όπλο που η απόκτησή του από την τουρκική αεροπορία αλλάζει τα πάντα στην περιοχή.
Σήμερα, ισοδύναμο μαχητικό αεροσκάφος με το Su-57 έχει μόνο το Ισραήλ, που διαθέτει ήδη το F-35.
Η ταυτότητα του Su-57
Διαθέτει τεχνολογία «stealth» που το καθιστά «αόρατο» από τα εχθρικά ραντάρ. Για αυτό και τα οπλικά του συστήματά βρίσκονται σε δύο αποθήκες, εσωτερικά της ατράκτου και αν χρειαστούν περισσότερος οπλισμός σε δύο ακόμη θέσεις στις βάσεις των ημιπτερύγων.
Είναι δικινητήριο και θα διαθέτει σύμφωνα με πληροφορίες 5 ραντάρ, σε διάφορες ζώνες συχνοτήτων. Έχει δυνατότητα υπερηχητικής πτήσης χωρίς μετακαύση, έχει λόγο ώσης/βάρους περίπου 1,4, αλλά οι κινητήρες του θα αλλάξουν αφού οι κανονικοί του ακόμα είναι στο στάδιο δοκιμών. Οι κινητήρες δεν στηρίζονται στους παλαιότερους Saturn 117S, παράγουν μεγαλύτερη ώση και διαθέτουν περίπλοκο σύστημα αυτοματοποίησης για διευκόλυνση στους διαφορετικούς τρόπους χειρισμού του σκάφους.
Το αεροσκάφος θα διαθέτει σύστημα θερμικής απεικόνισης «OLS-50M», με δυνατότητες ανίχνευσης στόχων χαμηλού ηλεκτρομαγνητικού ίχνους, εξελιγμένη ζεύξη δεδομένων, εξελιγμένο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου/συλλογής πληροφοριών (ELINT) καθώς και σύστημα ηλεκτρονικής συνεργασίας του πιλότου, ώστε να τον ελαφρύνει από κάποια καθήκοντα και να του επιτρέπει να συγκεντρώνεται στην αποστολή του (e-cockpit), εν είδει τεχνητής νοημοσύνης του σκάφους. Οι αποστολές που θα αναλαμβάνει το αεροσκάφος θα είναι τόσο αεροπορικής υπεροχής, (διώξεως και αναχαίτισης) όσο και αποστολές στη γραμμή μετώπου (βομβαρδισμοί).
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Su-57 είναι:
-Μαχητικό 5ης γενιάς
-Βάρος απογείωσης (50% καύσιμα + βλήματα) 26.000 kg
-Βάρος απογείωσης (100% καύσιμα + βλήματα) 33.990 kg
-Μεγ. βάρος απογείωσης 37.000 kg
-Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα 7.500 kg
-Ωφέλιμο φορτίο εσωτερικά 1.840
-Ωφέλιμο φορτίο μέγιστο 2.260
-Ταχύτητα ταξιδιού, 1,8-2 Mach
-Ταχύτητα supercruise 1,4-1,8 Mach
-Εμβέλεια: Τουλάχιστον εφάμιλλη της γενιά των Su-27/35
-Όρια φόρτισης 10-11 g (τουλάχιστον 9 g)
-«Υπογραφή» ραντάρ (ίχνος αεροσκάφους RCS, 0,05-0,5 m2 μετωπικά. Με βάση την παρούσα σχεδίαση το ηλεκτρομαγνητικό ίχνος θα είναι σημαντικά υψηλότερο πλευρικά και από την οπίσθια κάτοψη.Το αυξημένο ίχνος στο οπίσθιο και το κάτω τόξο έχει οδηγήσει σε σκέψεις για αντικατάσταση των συμβατικών εξαγωγών καυσίμων με άλλες κατευθυνόμενης ώσης τετράγωνου σχήματος. Η αλλαγή αυτή αν και αναμένεται να μειώσει την αποδιδόμενη από τους κινητήρες ώση, εντούτοις βελτιώνει τα χαρακτηριστικά χαμηλής παρατηρησιμότητας του αεροσκάφους, ιδίως από το κατώτερο τόξο.
ΠΗΓΗ: Wikipedia,