Επίθεση της εφημερίδας «Φιλελεύθερος» κατά του Ιβάν Σαββίδη

 
Επίθεση της εφημερίδας «Φιλελεύθερος» κατά του Ιβάν Σαββίδη

Ενημερώθηκε: 08/05/19 - 22:03

Επίθεση της εφημερίδας «Φιλελεύθερος» και της ιστοσελίδας της, το liberal.gr, κατά του Ιβάν Σαββίδη, και του ΠΑΟΚ με αφορμή τις πληροφορίες για την προσφορά της ΕΡΤ στον Δικέφαλο του Βορρά για τα τηλεοπτικά δικαιώματα.

Σύμφωνα με την εφημερίδα η δημόσια τηλεόραση φέρεται να «διαπραγματεύεται» ένα τριετές συμβόλαιο 25 εκατ. ευρώ με τον πρωταθλητή ΠΑΟΚ, ένα ποσό πέρα από κάθε οικονομική λογική με τα δεδομένα όχι μόνο της παρούσας τηλεοπτικής αγοράς αλλά και διαχρονικά.

Μάλιστα στο άρθρο αφήνεται η υπόνοια ότι η υπόθεση έχει και πολιτικές προεκτάσεις εν όψει εκλογών.

Διαβάστε το άρθρο:

«Η προκλητική για τα δεδομένα της εποχής περσινή σύμβαση της ΕΡΤ με τις επτά τηλεοπτικά άστεγες ομάδες του πρωταθλήματος φαίνεται πως θα έχει, δυστυχώς, συνέχεια. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, η Δημόσια Τηλεόραση προσφέρει 25 εκατομμύρια ευρώ στον ΠΑΟΚ για τριετές συμβόλαιο, ένα ποσό εξωφρενικό από κάθε πλευρά και οπτική.

Η εύλογη απορία «για ποιο λόγο η ΕΡΤ να δίνει τόσα λεφτά στον ΠΑΟΚ, όταν ούτε ο ίδιος ο Σαββίδης δεν θα τα πρόσφερε μέσω του Open», έχει δύο αναγνώσεις. Η μία είναι να αβαντάρει τον Ιβάν Σαββίδη, ο οποίος συμπαραστέκεται με κάθε τρόπο στην κυβέρνηση στις δύσκολες στιγμές που περνάει. Η άλλη έχει να κάνει με τη δημοσκοπική καθίζηση του ΣΥΡΙΖΑ στη Βόρεια Ελλάδα μετά τη Συμφωνία των Πρεσπών.

Με τις ευρωεκλογές μέσα στον Μάιο και τις βουλευτικές μέχρι τον Οκτώβριο, το άγχος του Μαξίμου είναι να μειώσει τις απώλειες στην κάλπη με κάθε τρόπο. Ενας από αυτούς θεωρήθηκε ότι είναι και η «ελεύθερη» μετάδοση των αγώνων του πρωταθλητή ΠΑΟΚ.

Κάπως έτσι στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων έπεσε ένα ποσό της τάξης των 8.,5 εκατομμυρίων ευρώ τον χρόνο. Μιλάμε για χρήματα που δεν θα μπορούσαν να διανοηθούν στην ελεύθερη αγορά ακόμα και τα εμπορικότερα ποδοσφαιρικά brand name, που είναι ο Ολυμπιακός, ο Παναθηναϊκός ή η ΑΕΚ, όχι σήμερα, αλλά και στις εποχές προ οικονομικής κρίσης.

Το υψηλότερο ποσό που έχει δοθεί διαχρονικά σε οποιαδήποτε ομάδα για τηλεοπτικά δικαιώματα ήταν, και πάλι από την ΕΡΤ, το 2009. Τότε ο Ολυμπιακός του Κόκκαλη εξασφάλισε συμβόλαιο 8 εκατομμυρίων, ποσό που θεωρήθηκε «σκανδαλώδες» και «προκλητικό», ακόμα και για εκείνα τα χρόνια. Μάλιστα η τότε διοίκηση της Δημόσιας Τηλεόρασης παραπέμφθηκε στη Δικαιοσύνη για σοβαρούς λόγους, όπως απευθείας αναθέσεις προμήθειας τεχνικού εξοπλισμού σε εξωτερικές εταιρείες, διάφορα μπόνους κ.λπ.

Η αγωνία της κυβέρνησης να αλλάξει το κλίμα στη Βόρεια Ελλάδα με κάθε μέσο βρήκε, τελικά, ως διέξοδο το «άρμα» ΠΑΟΚ, που σ’ αυτό το τάιμινγκ κάνει ιστορικό λίμιτ-απ δημοφιλίας, μετά την κατάκτηση του τίτλου.

Τρεις σημαντικές υποσημειώσεις:

1. Ο επίσημος ΠΑΟΚ και το Open TV του Σαββίδη επέλεξαν ουδετερότητα τύπου… Ελβετίας, όταν περνούσε από τη Βουλή το όνομα Βόρεια Μακεδονία, μια στάση αβανταδόρικη στις θέσεις ΣΥΡΙΖΑ για το Σκοπιανό.

2. Ανατρέχοντας στους πρώτους μήνες της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, είναι δύσκολο να ξεχάσει κανείς την κατά πολλούς «φωτογραφική» ρυθμιστική τροπολογία Βαλαβάνη για την εφάπαξ εξόφληση των χρεών του ΠΑΟΚ προς το ελληνικό Δημόσιο, αντί ποσού 10,8 εκατομμυρίων.

3. Το Open του Σαββίδη αποσύρθηκε πέρυσι από τον ανταγωνισμό για τη διεκδίκηση των «άστεγων» ομάδων, επειδή το κόστος των 12-13 εκατομμυρίων που θα ήταν αναγκασμένο να προσφέρει κρίθηκε υπερβολικό. Η ΕΡΤ έδωσε τελικά 17 εκατομμύρια.

Όσο για τα περί ανταγωνισμού, η στάση της ΕΡΤ από το περασμένο καλοκαίρι νοθεύει έτσι κι αλλιώς τον ανταγωνισμό. Κανένα ελεύθερο ή συνδρομητικό κανάλι δεν μπορεί να ακολουθήσει αυτόν τον δρόμο υπερτίμησης ενός αντιεμπορικού πρωταθλήματος με τέτοια υπέρογκα ποσά. Οπως πέρυσι το καλοκαίρι κανείς, εκτός ΕΡΤ, δεν έδινε στις επτά «άστεγες» ομάδες 17 εκατομμύρια, με το συνολικό κόστος για τη διετή συμφωνία να εκτινάσσεται στα 51.715.110,40, έτσι και φέτος δεν υπάρχει κανείς που να «δωρίζει» 8,5 εκατομμύρια τον χρόνο στον ΠΑΟΚ. Ο Ολυμπιακός από τη NOVA λαμβάνει περίπου 5,5 εκατομμύρια ετησίως, η ΑΕΚ 5, ενώ ο ΠΑΟΚ πήρε φέτος 4 εκατομμύρια.

Κι όλα αυτά με ελάχιστα κέρδη, αφού τα πενιχρά διαφημιστικά έσοδα από αυτή τη σεζόν δεν «ισοφαρίζουν» ούτε κατ’ ελάχιστο τη δαπάνη για τα τηλεοπτικά συμβόλαια».