Tην Τετάρτη 22/3 επιστρέφουν τα τρένα στις ράγες – Το χρονοδιάγραμμα και οι δικλείδες ασφαλείας

 
treno dromologia

Ενημερώθηκε: 19/03/23 - 12:34

Ξεκινούν σταδιακά την Τετάρτη 22 Μαρτίου τα πρώτα δρομολόγια με προσεκτικά βήματα και δικλείδες ασφαλείας όπως υποσχέθηκε η κυβέρνηση διά στόματος Γ. Γερπετρίτη.

Μέχρι να ολοκληρωθεί το σύστημα της τηλεδιοίκησης ο σιδηρόδρομος θα λειτουργήσει με μειωμένα δρομολόγια, με κυκλοφορία μόνο μιας αμαξοστοιχίας κάθε φορά σε σήραγγα και προσεχώς επιτήρηση μέσω ηλεκτρονικών καμερών.

Η επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη θα γίνει με νέες γραμμές να προστίθενται ανά πενθήμερο, σύμφωνα με όσα έκανε γνωστά ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης μετά την σύσκεψη του νεοσυσταθέντος συντονιστικού κέντρου σιδηροδρόμων για τη συντήρηση και αναβάθμιση των υποδομών ασφαλείας.

«Έχουμε στα πολύ άμεσα σχέδια την αναβάθμιση της επιτήρησης με ηλεκτρονικές κάμερες» δήλωσε σχετικά ο κ. Γεραπετρίτης.

Όπως έγινε γνωστό, στο πλαίσιο της επανεκκίνησης του σιδηρόδρομου και της αναβάθμισης ασφαλείας στις σήραγγες εντάσσονται τα ακόλουθα μέτρα: Πιστή τήρηση του κανονισμού κυκλοφορίας, κανόνες πυρασφάλειας και πυρανίχνευσης και μόνο μία αμαξοστοιχίας εντός των σηράγγων.

Η επιβατική γραμμή που αναμένεται να τεθεί πρώτη σε λειτουργία είναι αυτή που εξυπηρετεί την γραμμή Αθήνα – Χαλκίδα – Αεροδρόμιο ενώ το τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη αναμένεται να επανεκκινήσει στις αρχές Απριλίου.

Το πλαίσιο για την επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου

Η επανεκκίνηση του σιδηροδρομικού δικτύου ξεκινάει από την Τετάρτη 22 Μαρτίου με ενισχυμένους κανόνες ασφαλείας.

Η κυβέρνηση είχε ανακοινώσει το πλαίσιο για την επιστροφή των δρομολογίων των τρένων. Σε αυτό περιλαμβάνονται:

--Υποχρεωτικώς δύο σταθμάρχες σε κάθε σταθμό.

--Μείωση του μεταφορικού έργου (μείωση συρμών-δρομολογίων ή μείωση σταθμών).

--Καλύτερος συντονισμός στο πλαίσιο των σημερινών τεχνολογικών δυνατοτήτων.

-- Ταχεία ολοκλήρωση του έργου της τηλεδιοίκησης, μετά από επικοινωνία του πρωθυπουργού με τη γαλλική Alstom.

--Ταχύτητες προσλήψεις προσωπικού για την ενίσχυση του ΟΣΕ.

--Μεγαλύτερες ποινές για όσους κλέβουν καλώδια και προκαλούν δολιοφθορές στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Το χρονοδιάγραμμα της επανεκκίνησης

Ο σχεδιασμός για την επανεκκίνηση είναι ο εξής:

• 22.3.2023. Επανεκκίνηση:

◦ Προαστιακός Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών - Αεροδρόμιο
◦ Προαστιακός Κάντζα – Λιόσια
◦ Προαστιακός Αθήνα – Οινόη – Χαλκίδα
◦ Θεσσαλονίκη – Φλώρινα
◦ Θεσσαλονίκη – Δράμα
◦ Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη
◦ Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο
◦ Κάτω Αχαΐα – Πάτρα
◦ Πάτρα – Ρίο
◦ Διακοφτό – Καλάβρυτα
◦ Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο
◦ Βόλος – Μηλιές
◦ Εμπορευματικά από Θεσσαλονίκη προς Ειδομένη και Προμαχώνα (1 ή 2 ζεύγη)
◦ Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)

• 27.3.2023. Επανεκκίνηση (επιπλέον):

◦ Προαστιακός Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο

• 1.4.2023. Επανεκκίνηση (επιπλέον):

◦ InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 πρωινό ζεύγος)
◦ Προαστιακός Θεσσαλονίκη – Λάρισα
◦ Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα
◦ Λάρισα – Βόλος
◦ Λαμία – Στυλίδα

• 6.4.2023. Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):

◦ InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)
◦ Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)

• 11.4.2023. Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):

◦ Λοιπά δρομολόγια

Μέτρα ασφάλειας

Τουλάχιστον έως την οριστική παράδοση των έργων τεχνολογικής αναβάθμισης του δικτύου θα εφαρμόζονται, επιπλέον, τα ακόλουθα:

Α. Άμεση ενίσχυση ασφάλειας

• Κλειστοί 5 σταθμοί (θα λειτουργούν μόνο για επιβίβαση - αποβίβαση).
• Στελέχωση ανοικτών σταθμών με 2 σταθμάρχες.
• Μείωση ταχύτητας σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση σε 80 χλμ. και 100 χλμ. για προαστιακούς/εμπορευματικούς και επιβατικές αμαξοστοιχίες αντιστοίχως.
• Στελέχωση με 2 μηχανοδηγούς όλων των προαστιακών συρμών.
• Στελέχωση των προαστιακών συρμών με 1 συνοδό.
• Στελέχωση με 3 συνοδούς των InterCity Αθήνα - Θεσσαλονίκη έναντι των 2 που υπάρχουν σήμερα.
• Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου σε ΟΣΕ και Hellenic Train.

Β. Μηχανισμοί επίλυσης προβλημάτων

• Σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).
• Δημιουργία Technical Help Desk με σκοπό την ανταλλαγή τεχνικών πληροφοριών μεταξύ των μηχανοδηγών και της τεχνικής βάσης για την άμεση επίλυση τεχνικών προβλημάτων κατά την πορεία ενός συρμού.
• Εξυπηρέτηση επιβατών σε σημαντικούς σταθμούς του σιδηροδρομικού δικτύου (ιδίως Αθήνα, Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Λιανοκλάδι).

Γ. Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού

• Ταχεία ολοκλήρωση πρόσληψης προσωπικού στον ΟΣΕ βάσει προγραμματισμού για το έτος 2022 που βρίσκεται σε εκκρεμότητα.
• Για λόγους ταχύτητας, από την υφιστάμενη προκήρυξη 2022 θα καλυφθεί και ο προγραμματισμός προσλήψεων 2023 για κρίσιμους τομείς συντήρησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης, καθώς και τεχνικού προσωπικού.
• Παραμονή των υπηρετούντων με δελτίο παροχής υπηρεσιών.
• Διερεύνηση δυνατότητας ανανέωσης συμβάσεων με το προσωπικό φύλαξης ισόπεδων διαβάσεων.
• Επαναξιολόγηση εκπαίδευσης και επανεκπαίδευσης κρίσιμου προσωπικού.
• Ενεργοποίηση ψυχολογικής υποστήριξης κρίσιμου προσωπικού ΟΣΕ και Hellenic Train από εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό.

Δ. Αναβάθμιση και επιτήρηση υποδομών

• Αυστηρή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων για την ολοκλήρωση των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα.
• Άμεση προκήρυξη διαγωνισμού για την ανάταξη και συντήρηση σηράγγων.
• Λειτουργία στον συντομότερο δυνατό χρόνο του συστήματος GSM-R στο τροχαίο υλικό για όλες τις επικοινωνίες εργαζομένων στο σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ, καθιστώντας δευτερεύον το σύστημα VHF.
• Αστυνομική προστασία υποδομών σε κρίσιμα σημεία του δικτύου.

Ε. Ρυθμιστικές παρεμβάσεις

• Δρομολόγηση επικαιροποίησης του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας.
• Ποινική αναβάθμιση εγκλημάτων κλοπής και κλεπταποδοχής σιδηροδρομικού υλικού.
• Συμπερίληψη στα μέτρα στήριξης των οικογενειών των θανόντων από δεκαετία σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ