Αντιδράσεις έχει προκαλέσει η αγορά με leasing από την Εθνική Τράπεζα δύο νέων υπερπολυτελών θωρακισμένων αυτοκινήτων για να χρησιμοποιήσουν ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος και ο Πρόεδρός της Τράπεζας
Όπως αποκαλύπτει η Realnews. ο πρόεδρος Κώστας Μιχαηλίδης και ο διευθύνων σύμβουλος Παύλος Μυλωνάς (τους βλέπεται στην φωτογραφία κάτω), μέσω της Εθνικής Leasing θα διαθέτουν από μία ολοκαίνουργα θωρακισμένη BMW X5 VR6.
Αυτή η αγορά έχει προκαλέσει αντιδράσεις καθως, για πολλούς, συνιστά πρόκληση, μια και η Εθνική Τράπεζα έχει ως βασικό μέτοχο το ελληνικό Δημόσιο και το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.
Μάλιστα παρά το υψηλό κόστος του κάθε αυτοκινήτου – το οποίο αγγίζει τις 319.000 ευρώ το κάθε ένα – δεν παρέχεται ούτε το υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας στα στελέχη της Τράπεζας.
Οι αντιδράσεις για τη δαπάνη αυτή προκαλούνται λόγω του ότι αυτή γίνεται σε μια περίοδο που το εγχώριο τραπεζικό σύστημα συζητά το ενδεχόμενο νέας ανακεφαλαιοποίησής του, αλλά και από τη στιγμή που οι τράπεζες θέτουν σε πλειστηριασμό χιλιάδες κατοικίες Ελλήνων πολιτών.
Σύμφωνα με πληροφορίες της Realnews, η εταιρεία Εθνική Leasing θα αποπληρωθεί στα επόμενα πέντε χρόνια.
Υπήρχαν θωρακισμένα οχήματα δεκαετίας
Μία τέτοια αγορά δεν αποτελεί σπάνια τακτική. Ωστόσο, αυτό που προκαλεί ιδιαίτερη αίσθηση στην προκειμένη περίπτωση είναι ότι η Εθνική Τράπεζα διαθέτει ήδη θωρακισμένα οχήματα, για την ασφαλή μετακίνηση του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου.
Τα οχήματα αυτά δεν έχουν ηλικία μεγαλύτερη των δέκα ετών, ένα χρονικό διάστημα κατά το οποίο δεν δύνανται να απωλέσουν το βαθμό και το επίπεδο της θωράκισής τους, όπως αναφέρουν ειδικοί.
Επιπλέον, τα παλαιά αυτοκίνητα της Εθνικής Τράπεζας θα μπορούσαν με τις κατάλληλες εργασίες συντήρησης να παραμείνουν λειτουργικά, εξυπηρετώντας τις ανάγκες των κυρίων Κ. Μιχαηλίδη και Π. Μυλωνά.
Παρ’ όλα αυτά, ενώ το ελληνικό τραπεζικό σύστημα συνεχίζει να αντιμετωπίζει προβλήματα ρευστότητας, η επιλογή των δύο νέων επικεφαλής της διοίκησης της μεγαλύτερης τράπεζας της χώρας ήταν να δαπανηθούν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για την αγορά δύο ολοκαίνουριων αυτοκινήτων.
Εκτός αυτών, αξίζει να σημειωθεί πως ο τύπος των αυτοκινήτων που αγοράστηκαν δεν αποτελεί το ασφαλέστερο μέσο προστασίας υψηλών προσώπων.
Το συγκεκριμένο μοντέλο θεωρείται ιδιαίτερα πολυτελές και για αυτό είναι ένα από τα ακριβότερα που κυκλοφορούν στην αγορά.
Τι θα πει το ΤΧΣ;
Πάντως, κανένα από τα δύο στελέχη δεν έχει συμπληρώσει ένα χρόνο στη θέση του. Τέλος, πρέπει να επισημανθεί πως ο διορισμός και των δύο στελεχών εγκρίθηκε από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, η τοποθέτηση του οποίου για τις συγκεκριμένες ενέργειες τους αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Η απάντηση της Εθνικής Τράπεζας
Μετά από ερώτημα της Realnews η Εθνική Τράπεζα έστειλε της εξής απάντηση:
«Από τη διοίκηση της Εθνικής Τράπεζας, διευκρινίστηκε πως πράγματι παρελήφθησαν δύο νέα θωρακισμένα οχήματα, για τον πρόεδρο και τον διευθύνοντα σύμβουλο της τράπεζας, προς αντικατάσταση άλλων αντίστοιχων αυτοκινήτων, που συμπλήρωσαν δέκα χρόνια χρήσης (και είχαν σοβαρά λειτουργικά προβλήματα). Θωρακισμένα αυτοκίνητα χρησιμοποιούνται σήμερα από όλους τους προέδρους και τους διευθύνοντες συμβούλους των ελληνικών τραπεζών, στο πλαίσιο των μέτρων προφύλαξης και ασφάλειας των προσώπων του δημοσίου χώρου. Τα δύο αυτοκίνητα είναι της ίδιας αξίας με τα θωρακισμένα αυτοκίνητα των άλλων τραπεζών. Είναι μάλιστα χαμηλότερου βαθμού θωράκισης και πολύ χαμηλότερου κόστους για την Εθνική Τράπεζα, απ’ ό,τι στο παρελθόν. Η παραγγελία έγινε μέσω της Εθνικής Leasing.
ΠΗΓΗ: Realnews