Τεράστιες ουρές στα εκδοτήρια και πολύωρη ταλαιπωρία υφίστανται οι οι πολίτες που προσπαθούν να βγάλουν το ηλεκτρονικό εισιτήριο (να αντικαταστήσουν την χάρτινη κάρτα απεριόριστων διαδρομών με ηλεκτρονική) και οι ουρές είναι καθημερινές. Η προθεσμία λήγει την Τρίτη 31 Οκτωβρίου, καθώς από την 1η Νοεμβρίου τίθεται σε ισχύ το νέο σύστημα.
Οι συνθήκες και ο χρονικός περιορισμός για τη διαδικασία έχουν δημιουργήσει έντονο εκνευρισμό στο επιβατικό κοινό. Σύμφωνα με μαρτυρίες, κατά μέσο όρο η αναμονή στην ουρά είναι σήμερα, Τετάρτη, περίπου μιάμιση ώρα.
Αυτή την κατάσταση επισημαίνει και το σωματείο εργαζομένων στη .
Τι πρέπει να γνωρίζετε:
Ηλεκτρονικό εισιτήριο (ΑΤΗ.ΕΝΑ Ticket) και απρόσωπη ηλεκτρονική κάρτα (απρόσωπη ATH.ENACard)
Στo ηλεκτρονικό εισιτήριο και στην ηλεκτρονική απρόσωπη κάρτα, ο επιβάτης μπορεί να προμηθευτεί προϊόντα, όπως:
Το πακέτο των 10 + 1 εισιτηρίων (το 1 εισιτήριο είναι δωρεάν), το ημερήσιο εισιτήριο των 4,5 ευρώ, το πενθήμερο εισιτήριο των 9 ευρώ, το τουριστικό εισιτήριο των 3 ημερών για όλα τα μέσα (περιλαμβάνει 1 διαδρομή από και προς το αεροδρόμιο) των 22 ευρώ, τα εισιτήρια προς το αεροδρόμιο, κτλ.
Η διάθεση του πολλαπλού «έξυπνου» εισιτηρίου και της απρόσωπης «έξυπνης» κάρτας γίνεται, προς το παρόν, με προϊόντα αξίας άνω των 4,5 ευρώ.
Δηλαδή, κάποιος δεν μπορεί να τα προμηθευτεί, την πρώτη φορά, με το ενιαίο εισιτήριο των 1,4 ευρώ. Ωστόσο, μετά μπορεί να κάνει επαναφόρτιση με 1,4 ευρώ.
Η κύρια διαφορά μεταξύ τους είναι ότι η απρόσωπη «έξυπνη» κάρτα αποθηκεύει και χρηματική αξία.
Προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα (προσωποποιημένη ATH.ENA Card)
Η προσωποποιημένη ATH.ENA Card θα υποκαταστήσει τις υφιστάμενες μηνιαίες, τριμηνιαίες, εξαμηνιαίες και ετήσιες κάρτες του ΟΑΣΑ, τα μειωμένα και τα ελευθέρας. Απευθύνεται δηλαδή, στους συστηματικούς χρήστες των ΜΜΜ. Για την έκδοσή της απαιτείται υποβολή φακέλου με τα απαραίτητα δικαιολογητικά έγγραφα.
Στον φάκελο (μεγέθους Α4) πρέπει να τοποθετηθούν φωτοτυπία της υφιστάμενης χάρτινης κάρτας απεριορίστων διαδρομών, φωτοτυπία εγγράφου που πιστοποιεί τον ΑΜΚΑ, πρόσφατη φωτογραφία τύπου διαβατηρίου ή ταυτότητας και εκτύπωση του Εντύπου Προσωποποίησης με QR Code από την ιστοσελίδα www.athenacard.gr.
Πάνω στον φάκελο που θα κατατεθεί θα πρέπει να αναγράφονται το όνομα, το επώνυμο, η διεύθυνση όπου θα αποσταλεί η προσωποποιημένη κάρτα. Στη συνέχεια ο φάκελος παραδίδεται ανοιχτός σε οποιονδήποτε σταθμό των γραμμών 1, 2, 3 του μετρό (ηλεκτρικός και μετρό) χωρίς αναμονή για την έκδοση της κάρτας.
Έκδοση προσωποποιημένης κάρτας από ΤΕΚ
Για την έκδοση προσωποποιημένης κάρτας από Τερματικό Έκδοσης Καρτών (ΤΕΚ) απαιτείται o επιβάτης να προσκομίσει:
επίσημο έγγραφο που να προσδιορίζει τον αριθμό ΑΜΚΑ, την αστυνομική του ταυτότητα ή εναλλακτικά, για μη Έλληνες υπηκόους, απαιτείται διαβατήριο, εισαγωγή 8ψήφιου κωδικού.
Ο εκδότης εισάγει στην εφαρμογή του ΤΕΚ τον ΑΜΚΑ, το όνομα, το επώνυμο καθώς και το μήνα και έτος γέννησης. Στη συνέχεια προχωρά σε επιβεβαίωση της ταυτότητας του επιβάτη, ο οποίος εισάγει τον 8ψήφιο κωδικό ασφαλείας. Τέλος, ο εκδότης προχωρά σε λήψη φωτογραφίας του επιβάτη (μέσω της φωτογραφικής μηχανής που διαθέτει το ΤΕΚ ή μέσω σάρωσης προεκτυπωμένης φωτογραφίας) και εκδίδει την έξυπνη κάρτα.
Κατά τη διαδικασία έκδοσης της κάρτας το σύστημα παράγει και αποθηκεύει στη βάση δεδομένων το hashed value που προκύπτει από το συνδυασμό ΑΜΚΑ και κωδικού, καθώς και τον μήνα και έτος γέννησης.
Αντικατάσταση απολεσθείσας προσωποποιημένης κάρτας
Σε περίπτωση απώλειας προσωποποιημένης έξυπνης κάρτας, ο κάτοχος οφείλει να προσκομίσει στο εκδοτήριο ένα επίσημο έγγραφο που να προσδιορίζει τον ΑΜΚΑ του, καθώς και προσωπικό του κωδικό μαζί με την αστυνομική του ταυτότητα ή το διαβατήριο.
Ο εκδότης εισάγει στην εφαρμογή του ΤΕΚ τον ΑΜΚΑ και ζητά από τον επιβάτη να εισάγει τον κωδικό. Η εφαρμογή συνδυάζει τα δύο αυτά στοιχεία και παράγει ένα hashed value.
Στην περίπτωση ταύτισης με αποθηκευμένο στη βάση δεδομένων hashed value που συσχετίζεται με ενεργή έξυπνη κάρτα, ο εκδότης έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει σε έκδοση νέας κάρτας, με ταυτόχρονη μεταφορά του υπολοίπου και ακύρωση (blacklisting) της παλαιάς.
Κανένα επιπλέον στοιχείο του επιβάτη δεν απαιτείται και δεν αποθηκεύεται κατά τη διαδικασία αυτή.
Σωματείο εργαζομένων ΣΤΑ.ΣΥ: Ταλαιπωρία των επιβατών για την έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου
Πολύωρη ταλαιπωρία υφίστανται οι επιβάτες, που επιθυμούν να εκδώσουν ηλεκτρονικό εισιτήριο, προσωποποιημένο ή ανώνυμο, στο δίκτυο της ΣΤΑ.ΣΥ και οι ουρές στα εκδοτήρια είναι καθημερινές.
Δυστυχώς, επιβεβαιωθήκαμε! Οι εργαζόμενοι καταβάλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες να εξυπηρετήσουν το επιβατικό κοινό και να στηρίξουν το σύστημα έκδοσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
Είχαν δε επισημάνει, από πολύ νωρίς, τα προβλήματα και τις δυσλειτουργίες του νέου συστήματος και κατέθεσαν έγκαιρα προτάσεις για την αντιμετώπισή τους, ακριβώς για να γίνει ομαλά η μετάβαση από το χάρτινο στο ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Ομως, αντί να εισακουστούμε, από τη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών και τις διοικήσεις του ΟΑΣΑ και της ΣΤΑ.ΣΥ, δεχθήκαμε ανοίκειες επιθέσεις και συκοφαντίες από την ηγεσία του υπουργείου. Παράλληλα έγιναν βεβιασμένες ενέργειες και λήφθηκαν βιαστικές αποφάσεις, που μεγέθυναν τα προβλήματα και δημιούργησαν τις απαράδεκτες εικόνες των τελευταίων ημερών στο δίκτυο της ΣΤΑ.ΣΥ, για τις οποίες οι μόνοι που δεν έχουν ευθύνη είναι οι εργαζόμενοι.
Μια σειρά από δυσλειτουργίες, ελάχιστα εκδοτήρια για την έκδοση ηλεκτρονικής κάρτας, ένα σύστημα το οποίο εξακολουθεί να έχει πολλά προβλήματα και να «σέρνεται» όπως χαρακτηριστικά περιγράφουν οι χειριστές εκδότες μας, έχουν ως αποτέλεσμα την μεγάλη συσσώρευση ανθρώπων σε ατελείωτες ουρές. Στις περισσότερες περιπτώσεις απαιτούνται πλέον των τεσσάρων (!!!) ωρών αναμονής, με αυξητικές τάσεις τις επόμενες ημέρες, αφού η καταληκτική ημερομηνία πλησιάζει.
Το δια ταύτα είναι κωμικοτραγικό. Κωμικό, γιατί είναι κυριολεκτικά για γέλια ο σχεδιασμός και το τραγικό από την άλλη γιατί η ταλαιπωρία των επιβατών μας ξεπερνάει κάθε προηγούμενο.