Ο επίλογος του χειρότερου σιδηροδρομικού δυστυχήματος στην ιστορία της Ελλάδας, γράφεται τις τελευταίες ώρες στον Ευαγγελισμό των Τεμπών, όπου αργά το βράδυ της Τρίτης μία επιβατική αμαξοστοιχία συγκρούστηκε με μία εμπορική, οδηγώντας στον θάνατο τουλάχιστον 57 ανθρώπους.
Η ανάσυρση του τρίτου βαγονιού της επιβατικής αμαξοστοιχίας ολοκληρώθηκε νωρίς το μεσημέρι, και οι πυροσβέστες αναζητούν τώρα ίχνη βιολογικού υλικού, που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην ταυτοποίηση των νεκρών.
Τα ευρήματα μεταφέρονται στα εργαστήρια της ιατροδικαστικής υπηρεσίας, ενώ τα συντρίμμια της αμαξοστοιχίας τοποθετούνται σε ειδικό αποθηκευτικό χώρο του ΟΣΕ, προκειμένου να ερευνηθούν από τους εμπειρογνώμονες.
Οι έρευνες στο σημείο της τραγωδίας εκτιμάται πως θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το βράδυ, όπως μετέδωσε η ΕΡΤ.
Σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ, μέχρι στιγμής έχουν ταυτοποιηθεί 54 σοροί μέσω ανάλυσης DNA και έχουν ενημερωθεί 14 οικογένειες θυμάτων από τον επικεφαλής της ομάδας αναγνώρισης της Ελληνικής Αστυνομίας και ειδικούς ψυχολόγους της ΕΛ.ΑΣ.
Όπως είπε η εκπρόσωπος τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας, Κωνσταντία Δημογλίδου, αναμένεται η αποστολή νέων δειγμάτων, που θα εξετασθούν με τον ίδιο τρόπο στα εγκληματολογικά εργαστήρια.
«Αναφορικά με τη διαδικασία ενημέρωσης των συγγενών των θυμάτων, η οποία συνεχίζεται, από τον επικεφαλής της ομάδας αναγνώρισης της Ελληνικής Αστυνομίας και τους ειδικούς ψυχολόγους, δίνεται ο απαραίτητος χρόνος στην οικογένεια κάθε θύματος καθώς δεν πρόκειται για μία τυπική διαδικασία αλλά απαιτούνται λεπτοί χειρισμοί», πρόσθεσε.
Ο μηχανοδηγός εμπιστεύτηκε τον Σταθμάρχη
«Ο μηχανοδηγός εμπιστεύτηκε τον σταθμάρχη 1.000%, ενώ δεν έπρεπε. Αυτό είναι το επιλήψιμο σε ό,τι αφορά τον μηχανοδηγό. Ο σταθμάρχης ήταν ένας άπειρος υπάλληλος, ο οποίος κάκιστα είχε τοποθετηθεί στον σταθμό Λαρίσης», τόνισε, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταμό ΣΚΑΪ, ο συνταξιούχος εκπαιδευτής μηχανοδηγών, Νικόλαος Τσουρίδης.
Ο ίδιος επισήμανε πως στη συνομιλία μεταξύ του σταθμάρχη και του μηχανοδηγού υπάρχει ένα ένοχο μυστικό. «Ο μηχανοδηγός ήταν φίλος με τον σταθμάρχη, και δυστυχώς δεν τήρησαν και οι δύο τα τυπικά υπηρεσιακά».
Όπως ανέφερε, κατά τη συνομιλία του σταθμάρχη με τον μηχανοδηγό, ο πρώτος δεν ενημέρωσε τον δεύτερο σχετικά με το ποια γραμμή θα ακολουθήσει: «Στην έξοδο της Λάρισας υπάρχουν δύο γραμμές, η μία που κατεβαίνει από Θεσσαλονίκη και η άλλη που ανεβαίνει προς Θεσσαλονίκη. Εκεί έγινε το μοιραίο λάθος από τον σταθμάρχη. Δεν είπε στον μηχανοδηγό να πάει από τη γραμμή ανόδου ή τη γραμμή καθόδου. Βάσει του κανονισμού, ο σταθμάρχης είναι υποχρεωμένος να πει στον μηχανοδηγό ποια γραμμή θα ακολουθήσει. Ο έμπειρος μηχανοδηγός είναι υποχρεωμένος να ρωτήσει κι εφόσον δεν πάρει σαφείς οδηγίες, τότε δεν πρέπει να αναχωρήσει».