Η συστηματική χρήση μη επανδρωμένων αεροσκαφών από την Τουρκία στο Αιγαίο είναι πλέον γεγονός και θα πρέπει να προβληματίσει σοβαρά το ελληνικό υπουργείο Εθνικής Άμυνας.
Χθες αυτό έγινε σαφές για μία ακόμη φορά.
Από το μεσημέρι της Τετάρτης μέχρι και τα μεσάνυχτα οι Τούρκοι είχαν στον αέρα τα δύο "εθνικά" UAV's που κατασκευάζουν.
Στο πλαίσιο της διακλαδικής άσκηση EFES-2016 των ΤΕΔ η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη στην περιοχή Kόλπου SIGACIK-DOGANBEY πραγματοποιήθηκαν πτήσεις των τουρκικών UAV ΒΑΥRAKTAR και KARAYEL. Οι απογειώσεις άρχισαν από τις 14:58 από το αεροδρόμιο SELCUK.
Τα τουρκικά UAV's το οποίο μέχρι λίγο πριν τα μεσάνυχτα έκαναν πτήσεις άνωθεν SIGACIK στα 16.000 πόδια. Η πτήση αποτυπώνεται στην πλατφόρμα flightradar 24,απ΄ όπου και η εικόνα.
Τι δυνατότητες έχουν τα δύο μη επανδρωμένα αεροσκάφη των Τούρκων;
Το τακτικό UAV BAYRAKTAR,έχει ήδη πραγματοποιήσει βολή "έξυπνου" πυραύλου MAM-L (Milli Akıllı Mühimmat) κατασκευής της τουρκικής εταιρείας ROKETSAN πετώντας σε ύψος 18.000 ποδών (5.486 μέτρα) σε επίγειο στόχο ο οποίος βρισκόταν σε απόσταση 8 χιλιομέτρων (μέγιστο βεληνεκές πυραύλου).
Η πρώτη δοκιμαστική βολή πυραύλου (χωρίς όμως εκρηκτική κεφαλή) από το UAV BAYRAKTAR πραγματοποιήθηκε, με επιτυχία, την 17 Δεκεμβρίου 2015 πάλι επί επιγείου στόχου σε απόσταση 8 χιλιομέτρων και από ύψος 16.000 ποδών.
Oι τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις (ΤΕΔ) έχουν παραλάβει πρόσφατα 12 UAV BAYRAKTAR.
Σύμφωνα με τα Τ/ΜΜΕ ο Πρόεδρος του τουρκικού ομίλου εταιρειών ZORLU Ahmet Nazif Zorlu δήλωσε ότι μέχρι το τέλος Μάϊου θα πραγματοποιηθεί βολή πυραύλου MAM-L της ROKETSAN από το τακτικό UAV KARAYEL το οποίο κατασκευάζεται .από την εταιρεία VESTEL που ανήκει στον όμιλο.
Και τα 2 τακτικά UAV τουρκικής κατασκευής θα μπορούν να μετατραπούν σε οπλισμένα UAV στο προσεχές μέλλον. Μένει να δούμε πόσους πυραύλους θα μπορούν να μεταφέρουν (στην ημερίδα για την ανάπτυξη των UAV που πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο 2015 στην Τουρκία κυκλοφόρησε φωτογραφία του UAV BAYRAKTAR με 4 πυραύλους). Η παράμετρος αυτή θα επηρεάσει τόσο την αυτονομία τους όσο και το είδος του ηλεκτρονικού εξοπλισμού επιτήρησης.
Επιπλέον το προσεχές διάστημα αναμένουμε νέα όσον αφορά την παραγωγή του επίσης τουρκικού UAV ANKA της κρατικής εταιρείας TAI. Σύμφωνα με δηλώσεις του εκπροσώπου της ΤΑΙ στην ημερίδα του Δεκεμβρίου 2015, η παραγωγή καθυστερεί λόγω συνεχών αλλαγών στις προδιαγραφές που θέτουν οι ΤΕΔ (εγώ θα προσέθετα ότι έπαιξε κάποιο ρόλο η συμπάθεια της οικογένειας ΕΡΝΤΟΓΑΝ προς την οικογένεια BAYRAKTAR, ώστε να προωθηθεί η παραγωγή του UAV BAYRAKTAR).
Το συμπέρασμα είναι ότι η Τουρκία έχει κάνει σημαντικά βήματα στον τομέα κατασκευής UAV τα οποία δύνανται να αναλάβουν σύντομα αποστολές επιτήρησης και στο μέλλον επιχειρήσεις προσβολής στόχων σε όλο το φάσμα της τουρκικής επικράτειας (ιδιαίτερα στην ΝΑ Τουρκία). Φανταστείτε επιπλέον το πλεονέκτημα που αποκτά η Τουρκία από την πιθανή χρήση των τακτικών UAV στο Αιγαίο και την Ανατολική Θράκη τα οποία θα πετούν για μεγάλο χρονικό διάστημα (τα UAV BAYRAKTAR & KARAYEL έχουν πραγματοποιήσει πτήσεις διάρκειας 24-30 ωρών) και θα πρέπει να αναγνωριστούν από ελληνικά μαχητικά Α/Φ με οτιδήποτε αυτό συνεπάγεται για την καταπόνηση των πιλότων μας και των εναερίων μέσων της ΠΑ. Κάτι παρόμοιο (σε μικρότερη έκταση), βιώνουμε στο Αιγαίο από το 2013, οπότε και τέθηκαν σε υπηρεσία τα αεροπλάνα CN-235 στο Τ/ΠΝ και στην Τ/ΔΑΑ τα οποία πετούν με χαμηλή ταχύτητα στο Αιγαίο (συμμετέχοντας είτε σε εθνικές αποστολές είτε σε αποστολές υπό τον μανδύα του ΝΑΤΟ, βλέπετε η Τουρκία εκμεταλλεύεται άριστα την καθήλωση των ελληνικών P-3), πραγματοποιώντας συνεχείς παραβιάσεις ΚΕΚ και παραβάσεις ΕΕΧ και αναγνωρίζονται-αναχαιτίζονται από ελληνικά F-16.
Περισσότερα στο