Η άμεση ανάγκη για αναβάθμιση των μεγάλων πλοίων του Στόλου του Πολεμικού μας Ναυτικού ώστε να μην χαθεί το συγκριτικό πλεονέκτημα που έχουμε μέχρι στιγμής σε σχέση με την Τουρκία, υποχρεώνει το υπουργεό Άμυνας να τρέξει τις σχετικές διαπραγματεύσεις.
Μετά το τελευταίο ταξίδι των Γάλλων και την κατάθεση της νέας τους προσφοράς για αρχικά δυο νέες φρεγάτες για το Πολεμικό Ναυτικό, πολύ πιθανό οι συζητήσεις ή ένα σημαντικό μέρος από αυτές, να συνεχιστούν επί Γαλλικού Εδάφους, καθώς ο υπουργός Εθνικής Άμυνας ταξιδεύει για το Παρίσι.
Ο Πάνος Καμμένος που θα παραμείνει στη Γαλλία για τρεις ημέρες, αναμένεται να επισκεφθεί την έκθεση «Euronaval» και είχε συνάντηση με την ομόλογό του Φλοράνς Παρλί. Μαζί του ταξιδεύει και ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού Αντιναύαρχος Νικόλαος Τσούνης, πράγμα που δείχνει ένα επιπλέον θετικό πρόσημο στις ήδη προχωρημένες συζητήσεις με την Γαλλική πλευρά.
Όπως αναφέρει η ανακοίνωση του ΥΠΕΘΑ στην συνάντηση οι δύο υπουργοί «έκαναν ανασκόπηση των διμερών αμυντικών συνεργασιών και συζήτησαν τρόπους ενίσχυσης της αμυντικής συνεργασίας των δύο χωρών».
Το ελληνικό τελεσίγραφο…
Η Ελλάδα έχει ξεκαθαρίσει από τον Σεπτέμβριο, τότε που είχε έρθει το Γαλλικό κλιμάκιο στην Αθήνα, πως μπορεί να επιτευχθεί η τελική συμφωνία ανάμεσα στις δυο πλευρές, αν το θετικό οικονομικό νεύμα έρθει από τα Ιλίσια Πεδία μιας και το εξοπλιστικό ταμείο, στην παρούσα στιγμή είναι «μείον».
Οι συζητήσεις με την κατασκευάστρια εταιρία «Group Naval» δεν παύουν παρά το κατά κάποιον τρόπο Ελληνικό «τελεσίγραφο» για την αποδέσμευση των χρημάτων από τα Ελληνικά ομόλογα.
Μάλιστα όπως σημειώνουν πηγές από το Πολεμικό Ναυτικό, χαρακτηριστικό της άψογης συνεργασίας είναι πως η Γαλλική πλευρά υιοθέτησε πολλές καινοτόμες ιδέες που έδωσαν οι Αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού για τη διαμόρφωση των φρεγατών Fremm, όταν η Ελλάδα είχε ενδιαφερθεί για εκείνα τα πλοία και αυτές εφαρμόστηκαν ήδη στις υπό κατασκευή Belhara και μάλιστα οι Γάλλοι φρόντισαν να τονίσουν πως αυτές οι καινοτομίες τοποθετήθηκαν χάρις στο Ελληνικό μυαλό αλλά και για να εξυπηρετήσουν χρηστικά τους Έλληνες.
Οι «Freedom» της Σαουδικής Αραβίας και τα Ελληνικά ναυπηγία
Το ιλιγγιώδες εξοπλιστικό πρόγραμμα της Σαουδικής Αραβίας ύψους περίπου 33 δις με την παραγγελία φρεγατών από τις Ηνωμένες Πολιτείες τύπου «Freedom» μπήκε στο Ελληνικό σκόπευτρο και σύμφωνα με πληροφορίες η Ελληνική πλευρά, φέρεται να έχει προτείνει προς την κατασκευάστρια εταιρία Lockheed Martin ορισμένα από τα πλοία ή μέρος αυτών να κατασκευαστούν στα Ελληνικά ναυπηγία.
Η μη συναινετική θέση της Γερμανίας για αποδέσμευση των χρημάτων από τα κέρδη των Ελληνικών ομολόγων προς τους Γάλλους από τη μια κι από την άλλη το «εμπάργκο» από το οικονομικό επιτελείο της Ελλάδας με σκοπό τα χρήματα αυτά να πάνε υπέρ πίστεως στον βωμό του Ελληνικού χρέους, επιβραδύνουν φαίνεται να επιβραδύνουν τις όποιες εξελίξεις και γι’ αυτό το λόγο
Αξιωματούχοι από το υπουργείο άμυνας φέρονται να έχουν ρίξει υπέρ Ατλαντικά δίχτυα. Αν όντως η εταιρία δει θετικά αυτή την πρόταση, εκτός των θέσεων εργασίας στα Ελληνικά ναυπηγία για μεγάλο χρονικό διάστημα, η χώρα μας μπορεί να διαπραγματευτεί παράλληλα την κατασκευή και δικών της φρεγατών και μάλιστα σχεδόν εξ ολοκλήρου από Ελληνικά χέρια.
Άλλωστε και ο ίδιος ο Πάνος Καμμένος σε πρόσφατη συνέντευξή του δεν είχε κρύψει ότι η Ελλάδα εκτός της Γαλλίας κοιτάζει κι άλλες λύσεις που θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν το ταχύτερο δυνατό το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό το οποίο έχει κριθεί απολύτως αναγκαία η άμεση αναβάθμιση των μεγάλων πλοίων του Στόλου.
Επιπλέον η Ελληνική πρόταση προς την Αμερική πιθανό να έχει να κάνει και με το ενδιαφέρον που εκφράστηκε από τις Ηνωμένες πολιτείες για τα ναυπηγία της χώρας μας.
Συζητήσεις και για τα Mirage 2000
Από την άλλη πλευρά έχουμε τον στόλο των Mirage 2000, ο οποίος χρειάζεται συντήρηση και υποστήριξη. Λεφτά για εκσυγχρονισμό δυστυχώς δεν υπάρχουν, αλλά τα όπλα που φέρουν αυτά τα αεροσκάφη, τη δεδομένη στιγμή τα καθιστούν πιο χρήσιμα ακόμη και από τα F-16 Viper, που κάποια στιγμή θα παραλάβουμε.
Αυτό που πρωτίστως κάνει χρήσιμο ένα αεροσκάφος είναι να μπορεί να πετά υπό οποιεσδήποτε συνθήκες και να έχει όπλα που κάνουν τη διαφορά με τον αντίπαλο.
Και στις δύο αυτές προϋποθέσεις τα Mirage 2000 ανταποκρίνονται στο 100% και αυτό αποδείχτηκε τη μία και μοναδική φορά που οι δύο βασικοί τύποι αεροσκαφών που διαθέτει η ΠΑ δοκιμάστηκαν σε πραγματικές συνθήκες πολέμου. Ήταν η νύχτα των Ιμίων, όταν τα F-16 έμειναν καθηλωμένα και τα Mirage 2000 πετούσαν. Επιπλέον τα γαλλικά μαχητικά διαθέτουν μία γκάμα όπλων που αποτελούν εφιάλτη για την Τουρκία.
Για το στόλο της αλλά και για επίγειους στόχους πολύ βαθιά μέσα στην Τουρκία. Γνωστά όλα αυτά και προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι το “γαλλικό κομμάτι” του οπλοστασίου της ΠΑ δεν είχε εδώ και πολλά χρόνια την προσοχή που του άξιζε. Οι ευθύνες δεν ήταν μόνο στην ελληνική πλευρά αλλά και στην γαλλική.
Τον τελευταίο χρόνο βρίσκεται σε εξέλιξη μια προσπάθεια από την πλευρά του ΥΠΕΘΑ και της ΓΔΑΕΕ για να βρεθούν άμεσες λύσεις στα όποια προβλήματα υπάρχουν στα Mitage 2000 και στα όπλα τους. Ελπίζουμε το ταξίδι Καμμένου στο Παρίσι να έχει θετικά αποτελέσματα, γιατί το θέμα των Mirage 2000 και των όπλων τους είναι πολύ πιο σημαντικό τη δεδομένη στιγμή από οποιοδήποτε άλλο πρόγραμμα.
ΠΗΓΗ: hellasjournal.com, militaire.gr