Τριήμερο πένθος κηρύχθηκε στις Ένοπλες Δυνάμεις με εντολή του υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Καμμένου, οι οποίες θρηνούν την άτυχη κατάληξη του σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου, την ώρα που επέστρεφε στην βάση του προς προσγείωση.
Το ελληνικό Μιράζ είχε απογειωθεί με ένα ή ακόμη όμοιο αεροσκάφος (σε ζευγάρι) για αποστολή αναχαίτισης, τουρκικών μαχητικών που είχαν μπει χωρίς άδεια στο FIR Αθηνών. Το όποιο πρόβλημα προέκυψε κατά την επιστροφή του Μιράζ στην 135 Σμυναρχία Μάχης, με τον χειριστή του Μιράζ 2 να ενημερώνει ότι έχασε επαφή με τον χειριστή του Μιράζ 1.
Αυτό είναι το Mirage 2000-5 της πολεμική αεροπορίας που κατέπεσε
Αερομαχία με τα τουρκικά μαχητικά, δεν υπήρξε, ούτε και διαδικασία εικονικής αναχαίτισης των τουρκικών F-16, αφού οι πιλότοι τους απέφυγαν να διασταυρωθούν με τα ελληνικά αεροσκάφη επιφυλακής και είχαν επιστρέψει στην Fir Κωνσταντινούπολης.
Σύμφωνα με τις πληφορορίες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, προσεγγίζοντας τη βάση τους, τα δύο άρχισαν να κατεβαίνουν για να μπουν στην τελική διαδικασία της προσγείωσης. Ωστόσο, στην περιοχή επικρατούσε χαμηλή νέφωση. Από την ανασύνθεση των τελευταίων λεπτών πριν τη συντριβή του Mirage που πιλοτάριζε ο σμηναγός Μπαλταδώρος, προκύπτει ότι την ώρα που τα δύο μαχητικά κατέβαιναν, αντιμετώπισαν σύννεφα μαζί με υγρασία και θολούρα, μία μικτή κατάσταση που περιόριζε πολύ την ορατότητα.
Τότε ο σμηναγός Μπαλταδώρος, ως αρχηγός του σχηματισμού, έδωσε εντολή να κατεβούν χαμηλά, κάτω από τα σύννεφα. Κατεβαίνοντας, είχαν να αντιμετωπίσουν την πυκνή χαμηλή νέφωση, που σε πολλές περιπτώσεις στο παρελθόν έχει προκαλέσει στους πιλότους παραισθήσεις ή και απώλεια προσανατολισμού.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι κάποια στιγμή στη διαδικασία της καθόδου, το δεύτερο Mirage του σχηματισμού έχασε την επαφή με το μαχητικό του . Εκείνη τη στιγμή ο δεύτερος πιλότος, λειτουργώντας όπως προβλέπουν οι κανονισμοί σε περίπτωση απώλειας επικοινωνίας με το άλλο μαχητικό του ζεύγους, τράβηξε το πηδάλιο για να ανέβει ψηλά ελπίζοντας ότι θα ανακτήσει οπτική επαφή και επικοινωνία με το Mirage του 34χρονου πιλότου που χάθηκε. Κάποιες πηγές αναφέρουν πως τη στιγμή που ο δεύτερος πιλότος του ανασχηματισμού τράβηξε το πηδάλιο για να ανέβει ψηλά, βρισκόταν σε ύψος 500 ποδών…
Η απαγκίστρωση του δεύτερου Mirage, δηλαδή η έναρξη εκ νέου της ανοδικής πορείας, έγινε όταν το δεύτερο μαχητικό βρισκόταν σε ύψος μόλις 200 πόδια -περίπου 70 μέτρα- από την επιφάνεια της θάλασσας. Και αυτό διότι ένα μαχητικό που βρίσκεται σε διαδικασία ταχείας καθόδου, δεν ανακτά ύψος αμέσως μόλις ο χειριστής τραβήξει για να ανέβει...
Γιώργος Μπαλταδώρος: Αυτός είναι ο νεκρός πιλότος του Μιράζ 2000
Ο Γιώργος Μπαλταδώρος που υπηρετούσε στην 331 Μοίρα της Πολεμικής Αεροπορίας είναι ο ιπτάμενος που έχασε την ζωή του, στην πτώση του Mirage 2000-5 που συνετρίβη στη θαλάσσια περιοχή εννέα ναυτικά μίλια βορειονατολικά της Σκύρου.
Ο άτυχος χειριστής του μοιραίου Mirage 2000-5 είχε γεννηθεί στις 3 Ιουνίου 1984 στο Μαυροβούνι Καρδίτσας και ήταν 34 ετών και αφήνει πίσω του δύο παιδιά. Στην περιοχή βρέθηκαν συντρίμμια, η κάσκα του, η μικρή σωστική λέμβος, το κιτ επιβίωσης, καθώς και στοιχεία που δεν αφήνουν καμία αμφιβολία ότι ο πιλότος της Πολεμικής Αεροπορίας είναι νεκρός.
Οπως όλα δείχνουν, ο άτυχος χειριστής του Mirage 2000-5 δεν πρόλαβε να εγκαταλείψει το αεροσκάφος του. Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, ο πιλότος πετούσε χαμηλά - κάτω από τα 6.000 πόδια - λόγω πυκνής νέφωσης από την υγρασία που επικρατούσε στην περιοχή. Μέχρι στιγμής δεν έχει σημειωθεί αναφορά για ύπαρξη μηχανικής βλάβης.