Πώς τοποθετούνται οι αλυσίδες στα αυτοκίνητα και πόσο κοστίζουν - Χιονοαλυσίδες ή Χιονοκουβέρτες (ΒΙΝΤΕΟ)

 
alusides

Ενημερώθηκε: 04/02/23 - 10:51

Χιόνια φέρνει η κακοκαιρία ΜΠΑΡΜΠΑΡΑ και για όσους θέλουν να κινηθούν οι αλυσίδες είναι απαραίτητες, όχι μόνο για την επαρχία και τα ορεινά αλλά ίσως χρειαστούν ακόμη και μέσα στα αστικά κέντρα. Ας μην ξεχνάμε τα περσινά προβλήματα με τους εκατοντάδες εγκλωβισμένους στην Αττική ΟΔό.

Άλλωστε η οδυνηρή περσινή εμπειρία, έφερε φέτος τους εντατικούς ελέγχους στα αυτοκίνητα για το αν έχουν αλυσίδες και το πρόστιμο. Αυτό ισχύει για περιοχές που η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας ή η Αστυνομία εκδίδουν ανακοινώσεις για έντονα καιρικά φαινόμενα ή χιονοπτώσεις σε κάποια περιοχή. Τότε θα πρέπει οι οδηγοί που κινούνται προς το συγκεκριμένο μέρος να φέρουν αντιολισθητικές αλυσίδες υποχρεωτικά.

Στην περίπτωση που κάποιος οδηγός ελεγχθεί και δεν φέρει αλυσίδες, το πρόστιμο που θα του καταβληθεί είναι 80 ευρώ. Το δε κόστος των αλυσίδων ξεκινά από τα 35€ και μπορεί να φτάσει έως και τα 80€. Το πρόβλημα όμως για πολλούς οδηγούς δεν είναι το κόστος, αλλά ότι δεν ξέρουν πώς και πού να τις «φορέσουν» στο αυτοκίνητό τους.

Οι αλυσίδες τοποθετούνται στους τροχούς με τους οποίους κινείται το αυτοκίνητο και αυτοί συνήθως είναι οι μπροστινοί τροχοί. Όταν το χιόνι και ο πάγος λιώνουν και μπορεί το αυτοκίνητο να “πατήσει” άνετα, τότε τις αφαιρούμε για να μη δημιουργηθούν ζημιές.

Στο βίντεο μπορούμε να δούμε πώς μπορούμε και εμείς να βάλουμε τις αλυσίδες στο αυτοκίνητό μας, αφού πρώτα παρκούρουμε κάπου με ασφάλεια:

Χιονοαλυσίδες vs Χιονοκουβέρτες

Όταν πρόκειται να αγοράσουμε τον απαραίτητο εξοπλισμό γι΄ αυτήν την περίπτωση, συνήθως προκύπτει το ερώτημα: «Να αγοράσω αλυσίδες χιονιού ή κουβέρτες χιονιού». Ας δούμε τα θετικά και τα όποια αρνητικά κάθε επιλογής.

Αλυσίδες χιονιού

Είναι αυτές που έχουμε ως τυπική εικόνα σε περίπτωση που χρειαστεί να κινηθούμε σε χιονισμένο ή και παγωμένο οδόστρωμα. Τα βασικά πλεονέκτημά τους αφορούν στο ότι:

--είναι πιο ανθεκτικές στον χρόνο και στη χρήση τους και επιτρέπουν στο όχημα να κινηθεί σε δρόμο όπου το χιόνι έχει μεγαλύτερο ύψος.

--προσφέρουν καλό επίπεδο πρόσφυσης.

--είναι σχετικά φτηνές στην αγορά τους.

-- διατίθενται σε μεγάλο εύρος διαστάσεων για ελαστικά.

--η πρόσφυση που παρέχουν επιτρέπει στον οδηγό να έχει καλύτερη αίσθηση και έλεγχο του αυτοκινήτου και στο φρενάρισμα και να ακινητοποιείται αυτό σε μικρότερη απόσταση.

-- ταιριάζουν σε όλους τους τύπους αυτοκινήτων, τόσο στα επιβατικά και στα επαγγελματικά όσο και στα βαριά φορτηγά και οχήματα ειδικών χρήσεων.

Στα αρνητικά των χιονοαλυσίδων περιλαμβάνονται:

--εάν δεν έχουν αποθηκευτεί σωστά στη θήκη τους μπλέκονται μεταξύ τους.

--η τοποθέτησή τους είναι πιο δύσκολη και απαιτείται περισσότερος χρόνος για να ολοκληρωθεί.

--εάν δεν τοποθετηθούν σωστά και δεν είναι κατάλληλα τεντωμένες πιθανόν να προκαλέσουν ζημιά στους θόλους των τροχών ή και στην πλήμνη.

-- εάν σπάσουν κατά την κίνηση του οχήματος, υπάρχει η περίπτωση να προκληθεί ζημιά στο αυτοκίνητο η οποία μπορεί να έχει αποτέλεσμα την ακινητοποίησή του, στη χειρότερη περίπτωση.

-- εάν δεν τις αφαιρέσουμε όταν το χιόνι είναι λίγο ή όταν βρεθούμε πάλι σε καθαρή άσφαλτο

--επειδή βιαζόμαστε ή βαριόμαστε-, οι κραδασμοί που δημιουργούνται κατά την περιστροφή τους προκαλούν φθορά, τόσο σε αυτές και στο σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου μας όσο και στο κατάστρωμα.

--επειδή βιαζόμαστε ή βαριόμαστε-, οι κραδασμοί που δημιουργούνται κατά την περιστροφή τους προκαλούν φθορά, τόσο σε αυτές και στο σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου μας όσο και στο κατάστρωμα.


Χιονοκουβέρτες

Εκτός από τις χιονοαλυσίδες, τα τελευταία χρόνια έχουν αρχίσει να διατίθενται και οι λεγόμενες κουβέρτες χιονιού. Είναι μια εναλλακτική «πρόταση» η οποία έχει αρχίσει να κερδίζει έδαφος μεταξύ των υποψήφιων αγοραστών. Τα θετικά των χιονοκουβερτών έγκεινται στα εξής:

--είναι πιο ελαφριές και καταλαμβάνουν μικρότερο χώρο στο πορτμπαγκάζ.

-- είναι σχετικά φθηνές (ή ακόμα και φτηνότερες συγκριτικά με τις χιονοαλυσίδες) στην αγορά τους.

-- είναι πιο εύχρηστες και πιο εύκολο να τοποθετηθούν στους τροχούς, γεγονός που σημαίνει ότι απαιτείται λιγότερος χρόνος για να ολοκληρωθεί η διαδικασία, Σε συνθήκες παγωνιάς αυτό είναι καίριας σημασίας.

-- δεν προκαλούν ζημιά στο αυτοκίνητο σε περίπτωση που κοπούν κατά την κίνηση, καθώς αποτελούνται από μαλακό και εύκαμπτο πολυεστερικό υλικό.

-- το μικρό ύψος τους τις κάνει πιο κατάλληλες για αυτοκίνητα που έχουν ελαστικά χαμηλού προφίλ ή/και το ύψος τού θόλου είναι μικρό.

-- καλύπτουν το πέλμα τού ελαστικού στο σύνολό του κάτι που προσφέρει καλό επίπεδο πρόσφυσης στο χιονισμένο έδαφος. Όπως έχει αποδειχτεί, το σύστημα ABS λειτουργεί αποτελεσματικότερα σε τέτοιες συνθήκες απ’ ό,τι με χιονοαλυσίδες.

-- οι περισσότεροι κατασκευαστές χιονοκουβερτών προτείνουν να πλένονται αυτές μετά τη χρήση τους, πάντα με τον συνιστώμενο τρόπο. Έτσι, παραμένουν καθαρές και αυξάνεται το χρονικό διάστημα αποτελεσματικής χρήσης τους.

Στα αρνητικά των κουβερτών χιονιού περιλαμβάνονται:

-- γενικά, προσφέρουν μικρότερη πρόσφυση σε χιονισμένη επιφάνεια από τις χιονοαλυσίδες, σε μια ολοκληρωμένη σύγκριση μεταξύ τους.

-- επειδή είναι κατασκευασμένες από ελαστικό υλικό, η διάρκεια «ζωής» τους είναι μικρότερη συγκριτικά με ό,τι ισχύει για τις αλυσίδες χιονιού.

-- η συνιστώμενη ταχύτητα κίνησης του οχήματος είναι μικρότερη, συγκριτικά, αφενός για να είναι πιο αποτελεσματικές και αφετέρου για να μην φθείρονται πιο γρήγορα.

-- έχουν ελάχιστη χρησιμότητα εάν συναντήσουμε πάγο στον δρόμο. Σε μια τέτοια κατάσταση η χιονοαλυσίδες αποδεικνύονται καλύτερες.

-- δεν είναι το ίδιο αποτελεσματικές στα μεγάλα, άρα και πιο βαριά αυτοκίνητα, όπως ένα SUV ή ένα pickup.

Σε κάθε περίπτωση, όποια από τις δύο λύσεις προτιμήσει κάποιος, είναι βασικό να έχει κάνει από πριν μερικές δοκιμές να τις τοποθετήσει με ηρεμία και σε καλές καιρικές συνθήκες. Έτσι, θα μάθει τον πιο εύκολο και γρήγορο τρόπο, θα διαπιστώσει τα λάθη του κατά τη διαδικασία και θα γνωρίζει ακριβώς τι πρέπει να πράξει όταν βρεθεί στην ανάγκη να τις βάλει στους τροχούς.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ