Οι επιθέσεις, εκδικητικού τύπου με βιτριόλι είναι συνηθισμένες στα ελληνικά χρονικά και μάλιστα συνδεδεμένες με τον έρωτα. «Κίνδυνος θάνατος για πάρτε το χαμπάρι,/ καινούρια μέτρα οι γυναίκες έχουν πάρει/ κι όποιος στον έρωτα σωστά δεν περπατήσει/ ένα μπουκάλι βιτριόλι θ’ αντικρίσει» σύμφωνα με τους στίχους από το τραγούδι με τίτλο «Βιτριόλι» που έγραψε ο Βασίλης Τσιτσάνης 1950 και ερμήνευσε η μεγάλη Μαρίκα Νίνου.Το τραγούδι καταλήγει και με τη συμβουλή: «γι’ αυτό την τσάντα όταν βλέπεις ανοιγμένη,/ βγάλε συμπέρασμα, ζημιά σε περιμένει». Τραγούδι εμπνευσμένο από έναν παρόμοιο περιστατικό με το εφιάλτη που έζησε η 34χρονη Ιωάννα στην Καλλιθέα.
Η πρώτη καταγραφή επίθεσης με βιτριόλι στον ελληνικό Τύπο καταγράφεται τον Οκτώβριο του 1932. Άρθρο στην εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, αναφέρει ίσως την αρχή του κακού, στη Γαλλία : Βιτριολίστρια έρριψε το οξύ στο πρόσωπο νεαρής γυναίκας για λόγους ερωτικής αντιζηλίας. Το θύμα της είχε «κλέψει» τον άντρα. Το άρθρο προκαλεί στους αναγνώστες την οργή και την αγανάκτηση, όμως φαίνεται πως δίνει και ιδέες και σε κάποιες που αισθάνονται (ή είναι πράγματι) αδικημένες.
Εκτοτε ακολουθούν πολλές οι οποίες καταφγράφονται στον ελληνικό τύπο, βρίσκουν έκφραση τόσο στο τραγούδι όσο και στον κινηματογράφο.
Μία ιστορία με βιτριόλι, από τις πολλές, που πολλοί ενδεχομένως να μη γνωρίζουν, είχε πρωταγωνίστρια τη σπουδαία ρεμπέτισσα Σωτηρία Μπέλλου. Πριν γίνει 18 ετών (σ.σ. το 1938) η Σωτηρία Μπέλλου παντρεύτηκε και ο γάμος της ήταν μαρτύριο. Η ίδια κατηγορούσε τον σύζυγό της ότι ξενυχτούσε και γυρνούσε στο σπίτι μεθυσμένος, ενώ πολλές φορές την χτυπούσε. Όταν η κατάσταση για την ίδια ξέφυγε αποφάσισε να του ρίξει βιτριόλι στο πρόσωπο, με αποτέλεσμα να καταδικαστεί σε τριετή φυλάκιση, από την οποία και βγήκε έξι μήνες αργότερα.
Κινηματογραφικά, επίθεση με βιτριόλι καταγράφεται στην ταινία του 1962, «Μάννα γιατί με γέννησες», όπου η νεαρή Σοφία (Κική Χατζηδάκη) εκδικείται τον πλούσιο και άπιστο εραστή της (Ανδρέα Μπάρκουλη) ρίχνοντάς του βιτριόλι. Το σενάριο το είχε γράψει ο Νίκος Φώσκολος.