Λίγους μόνο μήνες μετά τη φονική κακοκαιρία δοκιμάστηκε ξανά η Μάνδρα από τα έντονα καιρικά φαινόμενα στην Αττική. Οι χθεσινές πλημμύρες, όταν και πάλι οι δρόμοι της Μάνδρας μετατράπηκαν σε ποτάμια από την ισχυρή βροχόπτωση, ξύπνησαν εφιάλτες.
Οι περισσότεροι κάτοικοι της οδού Κοροπούλη, εκεί όπου σημειώθηκαν οι μεγαλύτερες καταστροφές τον Νοέμβριο του 2017 βρέθηκαν και πάλι θεατές στο ίδιο ακριβώς έργο. Ευτυχώς δεν θρήνησαν συνανθρώπους τους όπως πριν από εφτάμιση μήνες.
Η Πυροσβεστική δέχθηκε 95 κλήσεις, συνολικά, από την ευρύτερη περιοχή της Μάνδρας- Μαγούλας, για αντλήσεις υδάτων και παροχή βοήθειας σε πολίτες. Ειδικότερα, οι 60 κλήσεις αφορούν σε αντλήσεις υδάτων και οι 35 σε παροχή βοήθειας.
Στην περιοχή βρέθηκαν 80 πυροσβέστες με 40 οχήματα.
Από τις πρώτες πρωινές ώρες κανονικά διεξάγεται πλέον η κυκλοφορία των οχημάτων στην περιοχή της Μάνδρας, σύμφωνα με την ενημέρωση της αστυνομίας. Σημειώνεται, ότι η κυκλοφορία είχε διακοπεί σε σημεία της περιοχής, λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων.
Μεγάλα προβλήματα προκάλεσε στο οδικό δίκτυο η νέα ισχυρή βροχόπτωση που έπληξε την Αττική το απόγευμα της Τετάρτης. Ορμητικά νερά έκοψαν για αρκετές ώρες στα δύο τη νέα εθνική οδό Αθηνών - Κορίνθου στο 29ο χιλιόμετρο, εξαιτίας χειμάρρου που κατέβασε λάσπες και πάρα πολλά φερτά υλικά. Αποτέλεσμα ήταν να εγκλωβιστούν τα αυτοκίνητα που κινούνταν εκεί, δημιουργώντας ουρά ενός χιλιομέτρου. Ακινητοποιημένο όχημα είχε μπλοκάρει, νωρίτερα, την κυκλοφορία στα διόδια της Ελευσίνας.
Το «έμφραγμα» γρήγορα επεκτάθηκε προς Αθήνα με την ουρά των ακινητοποιημένων αυτοκινήτων να φτάνει μέχρι το Δαφνί και την Αστυνομία να εκτρέπει προς τη Αττική Οδό τόσο τα αυτοκίνητα που κινούνταν προς Κόρινθο όσο και αυτά που είχαν προορισμό την Αθήνα.
Προβλήματα καταγράφηκαν και στο κέντρο της Αθήνας, καθώς η κυκλοφορία διεκόπη στην Οδό Πειραιώς, από Χαμοστέρνας έως Πέτρου Ράλλη και στα δύο ρεύματα.
Οσον αφορά την Αττική Οδό, πραγματοποιήθηκαν εκτροπές στο ύψος της εξόδου Ε8, προς την Αθηνών – Λαμίας, στο ρεύμα προς Ελευσίνα.
Από τις 9 το βράδυ της Τετάρτης περίπου αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία, σύμφωνα με την ενημέρωση της αστυνομίας, στην παλαιά εθνική οδό Αθηνών - Θηβών, από τη γέφυρα της Μάνδρας προς την Θήβα, στον κόμβο Μάνδρας - Μαγούλας προς Αθήνα, στη νέα εθνική οδό Αθηνών - Κορίνθου, από το Δαφνί έως τα διυλιστήρια, καθώς και στην Αττική οδό, στην έξοδο προς Μάνδρα.
Η ανακοίνωση της Περιφέρειας: Φταίει η κλιματική αλλαγή
Έκδηλη είναι η οργή στους κατοίκους της Μάνδρας για την ανυπαρξία έργων και το ρόλο της , η οποία με ανακοίνωσή της αποδίδει τις καταστροφές στην κλιματική αλλαγή!
«Tα έργα για την αντιπλημμυρική θωράκιση της Μάνδρας προχωράνε με ρυθμούς - ρεκόρ για τα ελληνικά δεδομένα» και βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής από την σύμβαση με τον εργολάβο και την έναρξη τους, τονίζει σε ανακοίνωσή της η Περιφέρεια Αττικής, σημειώνοντας ότι από την έναρξη της νεροποντής οι υπηρεσίες της ήταν σε πλήρη ετοιμότητα - συνδράμοντας και την Πυροσβεστική - για την αποτροπή του κινδύνου από τα «πρωτόγνωρα» πλημμυρικά φαινόμενα.
Φαινόμενα, προσθέτει η ανακοίνωση, που σε μεγάλο βαθμό σχετίζονται με τη κλιματική αλλαγή, π.χ. στη Σαμοθράκη, την Κρήτη, το Βόλο, τη Χαλκιδική κ.α. χωρίς κανείς όμως να αναζητήσει ευθύνες από τους κατά τόπους περιφερειάρχες, όπως «συμβαίνει μόνο στην περίπτωση της Αττικής και της περιφερειάρχη Ρένας Δούρου», διαπιστώνει η Περιφέρεια χαρακτηρίζοντας τη στάση αυτή ως «επιλεκτική ντροπή και επιλεκτικό καταλογισμό ευθυνών». Σε ό,τι αφορά τις τελευταίες βροχοπτώσεις αναφέρει ότι η Περιφέρεια από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησε η έντονη νεροποντή στο δήμο Μάνδρας ήταν σε πλήρη ετοιμότητα και σε άμεση επικοινωνία με τη δήμαρχο, ενώ απέστειλε και δύο μηχανήματα έργου για υποβοήθηση του έργου της Πυροσβεστικής.
Αναφορικά με την πορεία των διαδικασιών για την έναρξη των έργων υπογραμμίζει ότι σε επτά μόνο μήνες έγινε η νέα χάραξη, η μελέτη και ο σχεδιασμός του δρόμου, ο οποίος στο καταστροφικό φαινόμενο του περασμένου Νοεμβρίου κυριολεκτικά, είχε μετατραπεί σε κοίτη του ποταμού. Γεγονός που απαιτούσε ουσιαστική επαναχάραξη με ταυτόχρονη προώθηση όλων των διαδικασιών και «ρυθμούς, πρωτόγνωρους για τα δεδομένα της χώρας».
Η Περιφέρεια υπενθυμίζει ότι η μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου που εκκρεμούσε από το 2015 δόθηκε από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση τον Μάρτιο του 2018. Στο μεταξύ, σημειώνει, το έργο έχει δημοπρατηθεί με κατεπείγουσες διαδικασίες και από τις 6 Ιουνίου βρίσκεται υπό έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο αναμένοντας την έγκριση για να ακολουθήσει η υπογραφή της σύμβαση με τον εργολάβο και να ξεκινήσουν οι εργασίες καθώς «έχει ολοκληρωθεί και η διαδικασία της επίταξης».