Μια απίστευτη αποστολή, που μπορεί να χαρακτηριστεί και ως λάθος των Νατοϊκών δυνάμεων έγινε στα ανοιχτά των κυπριακών ακτών κατά την διάρκεια Νατοϊκής περιπολίας.
Η τουρκική φρεγάτα TCG Gelibolu κόντευε ανοιχτά της Κύπρου να ξεμείνει από καύσιμα, όταν οι δυνάμεις του ΝΑΤΟ έδωσαν διαταγή στο ελληνικό πλοίο Γενικής Υποστήριξης (ΠΓΥ) «ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ» του Πολεμικού Ναυτικού να ανεφοδιάσει την τουρκική φρεγάτα.Στην διαταγή της αποστολής συνετέλεσε το γεγονός ότι δεν υπήρχε εκείνη την ώρα άλλο πλοίο ανεφοδιασμού στην περιοχή, παρά το ελληνικό.Όμως γεννώνται διάφορα ερωτήματα όσον αφορά την κίνηση της κεντρικής ΝΑΤΟϊκής διοικησης ναυτικών δυνάμεων.
Όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο έξω από έναν ιδιαίτερο τόπο όπως η μαρτυρική Κύπρος, σίγουρα είναι προκλητικό για τα ελληνικά πλοία να ανεφοδιάζουν τουρκικά πολεμικά.Πόσο μάλλον αν το συγκεκριμένο πλοίο έχει προϊστορία συστηματικών παραβιάσεων στα Εθνικά Χωρικά Ύτατα στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο σε βάρος των ελληνοκυπριακών συμφερόντων.Μήπως λοιπόν το ΝΑΤΟ θα ήταν καλύτερο να ενημερωθεί από το ΓΕΝ και το ΓΕΕΘΑ έτσι ώστε να κάνει καλύτερο προγραμματισμό και να μην αναγκάζονται ελληνικά πλοία να ανεφοδιάζουν τουρκικά πολεμικά, έξω ειδικά από την Κύπρο;
Η προϊστορία των απειλών
Ήταν 30 Οκτωβρίου 2016, και η Ελλάδα είχε δώσει άδεια στο σκάφος επιστημονικών ερευνών RV Med Surveyor, να κάνει έρευνες εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας , όταν η Άγκυρα προσπάθησε να το αποτρέψει, στέλνοντας την φρεγάτα TCG Gelibolu (F-493) που απείλησε να βυθίσει το RV Med Surveyor, αν δεν αποχωρούσε.
Η Αθήνα έδωσε εντολή άμεσα στην φρεγάτα (F466) «Νικηφόρος Φωκάς» που έπλεε στην περιοχή, να σπεύσει προς υποστήριξη του RV Med Surveyor, για το οποίο ο αρμόδιος σταθμός του Ηρακλείου εξέδωσε την NAVWARN 502/16 στις 21 Οκτωβρίου.
H φρεγάτα (F466) «Νικηφόρος Φωκάς», τοποθετήθηκε μεταξύ του ερευνητικού πλοίου και της τουρκικής φρεγάτας κατά τέτοιο τρόπο που να μην αφήνει καμιά αμφιβολία για το τι θα συνέβαινε αν η τουρκική φρεγάτα τολμούσε να ανοίξει πυρ.
Οι δύο φρεγάτες βρέθηκαν σε απόσταση βολής πυροβόλου η μία από την άλλη και αντάλλαξαν «προειδοποιήσεις». H ελληνική ένα κείμενο που είχε συνταχθεί από το υπουργείο Εξωτερικών, με το οποίο ενημέρωνε το τουρκικό σκάφος ότι βρίσκεται εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας.
H τουρκική φρεγάτα, απάντησε ότι η περιοχή αποτελεί μέρος της τουρκικής υφαλοκρηπίδας, άρα ούτε να συνεχίσει τις εργασίες του μπορούσε το RV Med Surveyor, ενώ και η (F466) «Νικηφόρος Φωκάς» παράνομα έπλεε στην περιοχή ως συνοδευτικό του ερευνητικού σκάφους.
Ηταν η πρώτη φορά που η περιοχή ανατολικά του χαρακτηρίστηκε από την Αγκυρα «τουρκική υφαλοκρηπίδα».
Προφανώς λοιπόν άλλη φορά χρειάζεται καλύτερη ενημέρωση, καθώς οι ελληνικές δυνάμεις, σε αντίστοιχες περιπτώσεις ισορροπούν σε ένα ιδιαίτερα τεντωμένο σκοινί, όντας και ηθικά ζημιωμένες.