Πριν «ο αλέκτωρ λαλήσει 3 φορές» ο EMSA διέψευσε για ακόμη μια φορά την ηγεσία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και τον κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή για το ποσό κοντά θα ήταν ένα πλοίο του οργανισμού για να βοηθήσει στην καταστροφική πετρελαιοκηλίδα.
Στην Κύπρο και στην Βουλγαρία βρίσκονταν πλοία του EMSA όπως διαβεβαιώνει η εκπρόσωπος Τύπου του οργανισμού σε τηλεφωνική επικοινωνία του skai.gr, αδειάζοντας τον υπουργό Ναυτιλίας Π. Κουρουμπλή που έλεγε ότι υπήρχε μόνο στη Μάλτα.
Χαρακτηριστικά , ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής δήλωσε μόλις χθες ότι «το πιο κοντινό στην Ελλάδα πλοίο του EMSA ήταν στη Μάλτα», ότι κάθε πλοίο κινείται με δέκα κόμβους, άρα το πλοίο «θέλει 3,5 μέρες για να έρθει από τη Μάλτα, δεν είναι αεροπλάνο, θέλει 3,5 μέρες». Ο κ. Κουρουμπλής είχε προσπαθήσει να δικαιολογήσει με αυτό τον τρόπο την κυβερνητική ολιγωρία των πρώτων ημερών και την αργοπορία στην υποβολή του σχετικού αιτήματος προς τον EMSA, το οποίο έγινε την Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου, ωστόσο ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Ασφάλειας τον «αδειάζει» για μια ακόμη φορά.
Σε ερώτηση για το εάν αληθεύει πως τα πλοία του Μηχανισμού είναι μεγάλα και δεν θα μπορούσαν να επιχειρήσουν κοντά στις ακτές, όπως είχε αναφέρει ο υφυπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός, η εκπρόσωπος Τύπου του EMSA είπε ότι «αυτό είναι κάτι που κανένας δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα χωρίς να γνωρίζει τρία πολύ βασικά – δομικά στοιχεία. Αρχικά τον τύπο των ακτών και το βάθος, δεύτερον την μεταβλητότητα των ρευμάτων της περιοχής και τρίτον τον τύπο σκάφους που ο EMSA αποφασίζει να στείλει».
Απαντώντας σε ερώτηση για το εάν έχουν ως Οργανισμός σήμερα στοιχεία για το μέγεθος της ρύπανσης αλλά και για τον χρόνο που θα χρειαστεί για την απορρύπανση της περιοχής η κυρία Ρούσεβα ανέφερε: «αυτό είναι ένα ζήτημα σχετικό από ευμετάβλητα στοιχεία. Είναι συνάρτηση της έκτασης που έχει λάβει η μόλυνση το χρονικό διάστημα που δεν επιχειρούμε στην περιοχή και μέχρι που έχει σήμερα μεταφερθεί η πετρελαιοκηλίδα από τα ρεύματα».
Τέλος, η εκπρόσωπος Τύπου του EMSA επισήμανε πως σε κάθε περίπτωση ο μηχανισμός του EMSA έχει την μορφή «πρόσθετης βοήθειας» και κάθε χώρα μέλος οφείλει να έχει ένα σχέδιο δράσης σε περιπτώσεις θαλάσσιας ρύπανσης το οποίο πρέπει να έχει ακολουθήσει πριν τη χρήση του μηχανισμού.