Προεκλογική καμπάνια με την βοήθεια του AI τα ακροδεξιά κόμματα στη Γαλλία

 
dd

Ενημερώθηκε: 04/07/24 - 18:03

Η ακροδεξιά της Γαλλίας βομβαρδίζει τους ψηφοφόρους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενόψει των βουλευτικών εκλογών του δεύτερου γύρου της Κυριακής με περιεχόμενο που δημιουργείται από τεχνητή νοημοσύνη και επικεντρώνεται σε θέματα όπως η μετανάστευση και η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Συνολικά, η Εθνική Συσπείρωση, η οποία προηγείται στις δημοσκοπήσεις αφού σημείωσε μεγάλα κέρδη στον πρώτο γύρο της ψηφοφορίας , και το Reconquest, ένα μικρότερο εθνικιστικό κόμμα με επικεφαλής τον Éric Zemmour, δημοσίευσαν συλλογικά 23 εικόνες που δημιουργήθηκαν από AI σε 81 αναρτήσεις στο Facebook, το Instagram και το X.

Οι αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης περιλαμβάνουν εικόνες που απεικονίζουν μετανάστες να προσγειώνονται σε γαλλικό έδαφος, βίντεο που επιτίθενται στον Γάλλο πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν και φωτογραφίες που δαιμονοποιούν τους μουσουλμάνους.

Παρά τις δεσμεύσεις από τους γίγαντες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης να χαρακτηρίσουν τέτοιου είδους διχαστικό περιεχόμενο ως παραγόμενο από τεχνητή νοημοσύνη, οι Meta και X δεν επισήμαναν καμία από αυτές τις πολιτικές αναρτήσεις που απευθύνονταν ειδικά είτε στις επερχόμενες γαλλικές κοινοβουλευτικές εκλογές είτε στις εκλογές για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο του περασμένου μήνα.

Και τα δύο γαλλικά ακροδεξιά κόμματα, συμπεριλαμβανομένου του National Rally - που είχε υπογράψει εθελοντική υπόσχεση να μην χρησιμοποιήσει περιεχόμενο που δημιουργήθηκε από AI κατά τις εκλογές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου - παραδέχθηκαν ανοιχτά ότι χρησιμοποίησαν ευρέως διαδεδομένες εικόνες και βίντεο που δημιουργήθηκαν μέσω τεχνητής νοημοσύνης.

"Χρησιμοποιούμε κυρίως το Midjourney — ορισμένοι λένε ότι οι εικόνες που δημιουργούνται είναι αναξιόπιστες, αλλά είναι μια εικόνα πιο αυθεντική;" είπε ο Samuel LaFont, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την ψηφιακή επικοινωνία της Reconquest, αναφερόμενος στο λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης που μπορεί εύκολα να δημιουργήσει δέσμες από ρεαλιστικές εικόνες.

«Όταν συγκρίνετε την τιμή μιας συνδρομής Shutterstock [για στοκ εικόνες] και μιας συνδρομής Midjourney, το Shutterstock γίνεται άσχετο», είπε ο Aurélien Lopez-Liguori, μέλος του RN που μόλις επανεξελέγη στην Εθνοσυνέλευση της χώρας.

«Το κόμμα του Μακρόν χρησιμοποιεί επίσης περιεχόμενο που δημιουργείται από την τεχνητή νοημοσύνη», πρόσθεσε, αναφερόμενος σε ένα βίντεο της ακροδεξιάς ηγέτη Μαρίν Λεπέν που δημιουργήθηκε από την τεχνητή νοημοσύνη, που δημιουργήθηκε από μέλος του πολιτικού κόμματος του προέδρου.

Σε απάντηση, η Meta είπε ότι δεν ήταν ακόμη δυνατό να εντοπιστεί όλο το περιεχόμενο που δημιουργήθηκε από AI που εμφανίστηκε στις πλατφόρμες της. Ο Χ δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό εγκαίρως για δημοσίευση.

Από τότε που το OpenAI κυκλοφόρησε το ChatGPT στα τέλη του 2022, πολιτικοί και υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής έχουν εκφράσει ανησυχίες ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα χρησιμοποιηθεί για πιθανή αλλαγή των εκλογών — ιδιαίτερα το 2024, όταν δισεκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο θα κατευθυνθούν στις κάλπες. Μέχρι στιγμής, ωστόσο, υπάρχουν ελάχιστα στοιχεία, αν υπάρχουν, ότι η τεχνητή νοημοσύνη έχει αλλάξει άδικα τις εκλογές οποιασδήποτε χώρας.

Ωστόσο, ο Salvatore Romano, επικεφαλής της έρευνας της AI Forensics, δήλωσε ότι το γεγονός ότι καμία από τις πολιτικές εικόνες και βίντεο που δημιουργήθηκαν από την τεχνητή νοημοσύνη δεν είχε επισημανθεί πριν από τις εκλογές της Κυριακής θα μπορούσε να έχει παραμορφώσει τις αντιλήψεις των ανθρώπων για ζητήματα όπως η μετανάστευση και η ΕΕ λόγω της ρεαλιστικής ποιότητας. των αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

«Χρησιμοποιούν αυτές τις εικόνες επειδή οι άνθρωποι πιστεύουν ότι είναι αληθινές», πρόσθεσε. "Η προσθήκη μιας ετικέτας σε μια εικόνα [για να πει ότι δημιουργήθηκε από AI] θα έδινε στον ψηφοφόρο μια καλύτερη κατανόηση."

Ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός του ανέλυσε όλο το επίσημο πολιτικό περιεχόμενο των γαλλικών κομμάτων μεταξύ 1ης Μαΐου και 1ης Ιουλίου, ανακαλύπτοντας διαφορετικές τακτικές τεχνητής νοημοσύνης μεταξύ των εθνικιστικών πολιτικών κομμάτων της χώρας.

Το National Rally and Reconquest, για παράδειγμα, χρησιμοποίησε την τεχνολογία εκτενώς κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας ρεαλιστικών εικόνων μεταναστών, μουσουλμάνων και της Ursula von der Leyen, της προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Αντίθετα, το Les Patriotes, ένα ευρωσκεπτικιστικό εθνικιστικό κόμμα, μοιράστηκε εκ νέου εικόνες που δημιουργήθηκαν από την τεχνητή νοημοσύνη που δημιουργήθηκαν από άλλους.

«Αν έτσι ενδιαφέρονται οι πλατφόρμες για την επισήμανση περιεχομένου AI τώρα», είπε ο Romano, «σε δύο χρόνια, δεν θα μπορούμε πλέον να γνωρίζουμε τι είναι αλήθεια».

Ξένες πολιτικές διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στις επερχόμενες εκλογές στη Γαλλία δεν είναι η μόνη ψηφιακή τακτική που πρέπει να αναπτυχθεί.

Σελίδες Facebook που διαχειρίζονται χώρες της Δυτικής Αφρικής έχουν επίσης στοχεύσει Γάλλους ακροδεξιούς ψηφοφόρους ενόψει της ψηφοφορίας αυτής της Κυριακής - μια άμεση παραβίαση των εσωτερικών πολιτικών του Meta που απαιτούν την αγορά πολιτικών διαφημίσεων μόνο από όσους είναι εγγεγραμμένοι στη χώρα όπου θα διεξαχθούν οι εκλογές.

Αυτές οι σελίδες στο Facebook, πολλές από τις οποίες δημιουργήθηκαν την άνοιξη στις εκλογές για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, χρησιμοποίησαν κρυφές τακτικές - συμπεριλαμβανομένης της χρήσης αστερίσκων και άλλων σημείων στίξης για να χωρίσουν πολιτικές λέξεις όπως "Μακρόν" και "Ισραήλ" - για να παρακάμψουν τις δηλώσεις του Μέτα.

Οι διαφημίσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης πληρώθηκαν σε δολάρια ΗΠΑ ή Καναδά και στόχευαν συγκεκριμένους τύπους Γάλλων ψηφοφόρων - κυρίως αυτούς που υποστήριζαν τοπικά ακροδεξιά κόμματα - σπέρνοντας αμφιβολίες για την υποστήριξη είτε του Μακρόν είτε της Γαλλίας στον πόλεμο στην Ουκρανία. Δεν ήταν σαφές πόσα χρήματα δαπανήθηκαν στην πολύμηνη εκστρατεία.

Τέτοιοι παράγοντες «χρησιμοποιούν τεχνικές για να αποφύγουν το αυτοματοποιημένο περιεχόμενο [συντονισμός] για να προσεγγίσουν περίπου 1,9 εκατομμύρια Γάλλους χρήστες στο Meta με πολιτικές διαφημίσεις χωρίς ετικέτα που επιτίθενται στον Μακρόν και την Ουκρανία», δήλωσε ο Σαμάν Ναζαρί, ένας από τους ερευνητές του Alliance4Europe. «Αυτό που κάνει αυτή την υπόθεση προβληματική είναι ότι έχουμε ένα δίκτυο σελίδων που κρύβουν ποιος βρίσκεται πίσω τους, λειτουργώντας από το εξωτερικό, που παρουσιάζονται ως διαφορετικά γαλλικά κοινωνικά κινήματα».

Παρόμοιες τακτικές έχουν χρησιμοποιηθεί από σελίδες στο Facebook που σχετίζονται με ρωσικές οντότητες, συμπεριλαμβανομένης της ομάδας Wagner, μιας μισθοφορικής δύναμης που δραστηριοποιείται σε ολόκληρη τη Δυτική Αφρική. Ο Ναζαρί πρόσθεσε, ωστόσο, ότι δεν υπάρχουν στοιχεία που να συνδέουν αυτή την πιο πρόσφατη στόχευση κυρίως ακροδεξιών Γάλλων ψηφοφόρων με τις δραστηριότητες ατόμων που συνδέονται με το Κρεμλίνο.

Πηγή: POLITICO

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ