Νότια Κορέα: Το πιο πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα στην ιστορία της χώρας - «Είχε σχεδόν φτάσει σπίτι»

 
σσσ

Ενημερώθηκε: 29/12/24 - 22:00

Ο Τζέον Τζε-γιουνγκ βλέπει και ξαναβλέπει το βίντεο με το αεροσκάφος στο οποίο επέβαιναν η κόρη του και άλλοι 180 άνθρωποι να συντρίβεται σε ένα τοίχο και να τυλίγεται στις φλόγες στο αεροδρόμιο της Μουάν στη Νότια Κορέα. Η κόρη του, η Μι-σόοκ, σκοτώθηκε. Εκείνος ακόμη δεν μπορεί να το πιστέψει.

«Όταν είδα το βίντεο, το αεροπλάνο φαινόταν εκτός ελέγχου», είπε ο 71χρονος Τζέον. «Οι πιλότοι μάλλον δεν είχαν άλλη επιλογή. Η κόρη μου, που είναι μόλις 45, να τελειώσει έτσι. Είναι απίστευτο». Η Μι-σόοκ ήταν ένα παιδί με τρυφερή καρδιά, είπε ο πατέρας. Την είδε για τελευταία φορά στις 21 Δεκεμβρίου, όταν του πήγε λίγο φαγητό στο σπίτι του και ένα δώρο, το ημερολόγιο της νέας χρονιάς. «Είναι πολύ πιο ευγενική από τον γιο μου, μερικές φορές με καλεί έξω για φαγητό», σχολίασε ο Τζέον, δείχνοντας τα τελευταία μηνύματα που έλαβε από εκείνην στο κινητό του.

179 νεκροί από το αεροπορικό δυστύχημα στη Νότια Κορέα
Στο χειρότερο αεροπορικό δυστύχημα που έχει σημειωθεί ποτέ στη Νότια Κορέα, 179 άνθρωποι σκοτώθηκαν όταν το αεροσκάφος της Jeju Air προσγειώθηκε με την κοιλιά, ξέφυγε από τον διάδρομο και κατέληξε σε έναν τοίχο, στο διεθνές αεροδρόμιο της Μουάν. Η πτήση 7C2216 είχε αναχωρήσει από την Μπανγκόκ, μεταφέροντας 175 επιβάτες και εξαμελές πλήρωμα. Μόνο δύο άνθρωποι, δύο μέλη του πληρώματος, επέζησαν.

Οι αρχές ανακοίνωσαν τα ονόματα ορισμένων από τα θύματα, προκαλώντας έκρηξη οργής και θλίψης μεταξύ των συγγενών τους που είχαν συγκεντρωθεί στο αεροδρόμιο. Κάποιοι ούρλιαζαν, έκλαιγαν ή κατέρρευσαν στο πάτωμα της αίθουσας αφίξεων, όπου περίμεναν την επιστροφή των δικών τους ανθρώπων.

Οι ερευνητές συνέλεξαν δείγματα DNA από τους συγγενείς για να αναγνωρίσουν τους νεκρούς.

Νότια Κορέα: Το πιο πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα στην ιστορία της χώρας - «Είχε σχεδόν φτάσει σπίτι» λέει με λυγμούς πατέρας που έχασε την κόρη του

Η κόρη του Τζέον επέστρεφε στο σπίτι της, αφού πέρασε τις διακοπές των Χριστουγέννων με φίλους στην Μπανγκόκ. Αφήνει πίσω της το σύζυγο και την έφηβη κόρη της. «Το νερό κοντά στο αεροδρόμιο δεν είναι βαθύ. Υπάρχουν και αγροί, με πιο μαλακό έδαφος από τον τσιμεντένιο διάδρομο. Γιατί δεν μπορούσε να προσγειωθεί εκεί;» διερωτήθηκε ο Τζέον.

Σύμφωνα με την πυροσβεστική, από την πρόσκρουση το αεροσκάφος «καταστράφηκε σχεδόν ολοσχερώς».

Επιβίωσαν δύο μέλη του πληρώματος που ήταν στην ουρά του αεροσκάφους

«Λόγω της διπλής πρόσκρουσης και της έκρηξης, οι περισσότεροι από τους επιβάτες εκτινάχθηκαν εκτός του αεροσκάφους. Δύο τυχερά μέλη του πληρώματος επιβίωσαν, στην ουρά» είπε ο Γέομ Ντονγκ-μπου, ένας πυροσβέστης που συμμετείχε στην επιχείρηση κατάσβεσης. «Παλιά δούλευα σε ασθενοφόρα και έχω δει φρικτά πράγματα, όπως τροχαία δυστυχήματα, αλλά όχι σε τέτοια κλίμακα», σχολίασε.

Η Μι-σόοκ αναγνωρίστηκε από τα δακτυλικά αποτυπώματά της και η οικογένειά της αναζητά τώρα ένα γραφείο τελετών κοντά στη γενέτειρά της, το Γκουανγκτζού, για να μεταφέρει εκεί τη σορό της.

«Είχε σχεδόν επιστρέψει, για αυτό δεν χρειαζόταν να τηλεφωνήσει στην οικογένεια (για να αφήσει κάποιο τελευταίο μήνυμα). Νόμιζε ότι γύριζε στο σπίτι» είπε ο Τζέον.

Θα είχαν επιζήσει και οι 179 αν δεν υπήρχε ο τοίχος στο τέλος του αεροδρομίου

Χωρίς το τοιχίο το αεροπλάνο θα είχε γλιστρήσει μέχρι να σταματήσει ακόμα και με βλάβη στον μηχανισμό προσγείωσης, δήλωσε ο Ντέιβιντ Λίαρμαουντ.

«Βλέποντας το βίντεο από τη στιγμή της συντριβής, βλέπεις το αεροπλάνο να σέρνεται μέχρι το τέλος του διαδρόμου προσγείωσης χωρίς να έχει πιάσει φωτιά. Το αεροπλάνο ήταν υπό τον πλήρη έλεγχο των πιλότων» υποστήριξε ο Βρετανός ειδικός.

«Η προσέγγιση στον διάδρομο προσγείωσης, ο τρόπος με τον οποίο ισορροπούσε ήταν τέλειος. Οι χειρισμοί ήταν πολύ καλοί. Το αεροπλάνο ήταν σε καλή κατάσταση μέχρι που έφτασε στον τοίχο και χτύπησε πάνω του. Αν δεν υπήρχε αυτός, όλοι θα ήταν ζωντανοί τώρα» πρόσθεσε καθώς σύμφωνα με τον ίδιο, τα σωστικά συνεργεία ήταν έτοιμα να σβήσουν τυχόν φωτιά που θα προκαλούσε το σύρσιμο του αεροπλάνου.

Κατά τον Λίαρμαουντ, το κλειδί για τη διερεύνηση των συνθηκών της τραγωδίας βρίσκεται στο γιατί ο πιλότος δεν κατάφερε να ανοίξει τον μηχανισμό προσγείωσης ή τα πτερύγια για την επιβράδυνση του αεροπλάνου. Χωρίς αυτά τα δύο στοιχεία για την επιβράδυνση, το αεροσκάφος έκανε την προσέγγιση με μεγαλύτερη ταχύτητα από ό,τι έπρεπε.

Jeju Air: Το δυστύχημα δεν οφείλεται σε ζητήματα συντήρησης

Από την πλευρά του εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρείας Jeju Air υποστήριξε ότι η τραγωδία «δεν οφείλεται σε καμία περίπτωση σε θέματα συντήρησης του αεροπλάνου».

Νωρίτερα ο πρόεδρος της εταιρείας, Κιμ Ι Μπάε, έκανε μια βαθιά υπόκλιση προς τους συγγενείς των θυμάτων λέγοντας ότι αναλαμβάνει πλήρως την ευθύνη για τη συντριβή του αεροπλάνου.

Η Jeju Air είναι η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία low-cost της Νότιας Κορέας με 12,3 εκατομμύρια επιβάτες το 2024.

Ιδρύθηκε το 2005 και πήρε το όνομά της από την περιοχή στην οποία βρίσκονται τα κεντρικά της γραφεία. Διαθέτει πάνω από 3.000 υπαλλήλους και περισσότερα από 40 αεροσκάφη, στην πλειονότητάς τους Boeing 737-800.

Σύμφωνα με τους New York Times στον τελευταίο έλεγχο των αρχών της Νότιας Κορέας για τον βαθμό ασφαλείας είχε λάβει «Α» που σημαίνει «πολύ καλά».

Έως και ένα μήνα η αποκωδικοποίηση των μαύρων κουτιών

Εντωμεταξύ το πρακτορείο ειδήσεων Yonhap μεταδίδει ότι το ένα από τα δύο μαύρα κουτιά που εντοπίστηκαν, έχει υποστεί ζημιές.

Κατά την ίδια πηγή αυτό που έχει επηρεαστεί είναι το μαύρο κουτί με τα δεδομένα της πτήσης, ενώ αντίθετα άθικτο είναι το μαύρο κουτί με τις συνομιλίες από το πιλοτήριο.

Μέλος των ομάδων που συμμετέχουν στην έρευνα για την τραγωδία είπε στο Yonhap ότι με βάση αυτά τα δεδομένα, ίσως χρειαστεί και ένας μήνας για την αποκωδικοποίηση των δύο μαύρων κουτιών.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ