Εταιρείες τυχερών παιχνιδιών στο διαδίκτυο «μοιράζονται» με τη μητρική εταιρεία του Facebook, Meta, τα δεδομένα όσων επισκέπτονται τους ιστοτόπους τους, χωρίς να έχουν εξασφαλίσει πρώτα τη συγκατάθεσή τους, σύμφωνα με δημοσίευμα του Guardian.
Τα στοιχεία αυτά χρησιμοποιούνται από τη Meta προκειμένου η εταιρεία να «καταχωρήσει» τους χρήστες αυτούς ως «τζογαδόρους», ώστε να τους προωθήσει διαφημίσεις, μεταξύ άλλων, για καζίνο και ιστοσελίδες στοιχηματισμού.
Οπως αναφέρει ο Observer, ένα κρυφό εργαλείο, που είναι ενσωματωμένο σε δεκάδες ιστοτόπους τυχερών παιχνιδιών στη Βρετανία, εξάγει τα δεδομένα των επισκεπτών, συμπεριλαμβανομένων στοιχείων για τις διαδικτυακές τους αναζητήσεις, με σκοπό να τα κοινοποιήσει στη Meta.
Με βάση τη νομοθεσία, τα δεδομένα αυτά πρέπει να χρησιμοποιούνται και να κοινοποιούνται μόνο για σκοπούς μάρκετινγκ, όμως, με ρητή άδεια των χρηστών των ιστοτόπων, στους οποίους είναι ενσωματωμένα τα εργαλεία. Ωστόσο, έπειτα από δοκιμές που πραγματοποίησε ο Observer σε 150 ιστοτόπους τυχερών παιχνιδιών, διαπιστώθηκαν εκτεταμένες παραβιάσεις των κανόνων.
«Η κοινή χρήση δεδομένων με τη Meta είναι άκρως προβληματική, ακόμη και με συγκατάθεση, αλλά το να γίνεται χωρίς ρητή συγκατάθεση, δείχνει κατάφωρη περιφρόνηση του νόμου», δήλωσε ο Γούλφι Κριστλ, ειδικός σε θέματα προστασίας προσωπικών δεδομένων. «Η Meta είναι συνυπεύθυνη και πρέπει να λογοδοτήσει», πρόσθεσε.
Η έρευνα του Observer
Από τους 150 ιστοτόπους που εξέτασε ο Observer, οι 52 μοιράστηκαν αυτομάτως τα δεδομένα, μέσω του εργαλείου παρακολούθησης Meta Pixel, χωρίς να προηγηθεί ρητή συγκατάθεση του χρήστη.
Οπως αναφέρει ο Guardian, σε κανένα σημείο, κατά τη διάρκεια της δοκιμής, ο δημοσιογράφος δεν συμφώνησε στη χρήση των δεδομένων του για λόγους μάρκετινγκ. Ωστόσο, τις επόμενες ημέρες, «βομβαρδίστηκε» με διαφημίσεις στο Facebook για ιστοτόπους τυχερών παιχνιδιών, κάτι που υποδηλώνει ότι είχε «σκιαγραφηθεί» από τη Meta ως άτομο που ενδιαφερόταν για τυχερά παιχνίδια.
Από την πλευρά της, η Meta δεν σχολίασε τα ευρήματα του Observer, παρέπεμψε, όμως, στους όρους και τις προϋποθέσεις της, που ορίζουν ότι οι εταιρείες πρέπει να λαμβάνουν τη συγκατάθεσή των χρηστών πριν της κοινοποιήσουν δεδομένα τους.
Μάλιστα, έπειτα από επικοινωνία με τον Observer, αρκετοί φορείς εκμετάλλευσης τυχερών παιχνιδιών ενημέρωσαν τις ρυθμίσεις στους ιστοτόπους τους, ώστε να αποτρέπουν την αυτόματη κοινοποίηση δεδομένων, ή αφαίρεσαν εντελώς το εργαλείο Meta Pixel.
Πηγή: The Guardian