Τα φώτα της F1 είναι στραμμένα στο Βέλγιο

 
Τα φώτα της F1 είναι στραμμένα στο Βέλγιο

Ενημερώθηκε: 24/08/16 - 23:58

Είναι οι δύο καλύτεροι οδηγοί το 2016. Είναι αντίπαλοι στην πίστα αλλά δεν μπορούν να κινηθούν όπως θα ήθελαν αφού ανήκουν στην ίδια ομάδα. Είναι δηλαδή ομόσταυλοι. Και οι δύο θέλουν το τίτλο. Αλλά και οι δύο – αφού είναι επαγγελματίες- πρέπει να υπακούουν τις εντολές που τους δίνει ο ίδιος μάνατζερ.

Ο Βρετανός Λιούς Χάμιλτον προηγείται στη βαθμολογία. Ο Νίκο Ρόσμπεργκ στην αρχή πίστεψε ότι πάει ολοταχώς προς τον τίτλο. Κάτι τέτοιο όμως δεν έγινε αφού ο Χάμιλτον πάλεψε αρκετά και για να πούμε την αλήθεια ήταν και πιο τυχερός από τον Ρόσμπεργκ.

Το ερώτημα είναι τώρα τι τακτική θα κρατήσουν οι δύο οδηγοί στον αγώνα της Κυριακής στην πίστα του Σπα στο Βέλγιο.

Το Σπα Φρανκοσάμπ στο Βέλγιο θέλει ιδιαίτερη προσοχή στις γόμες που θα επιλέξουν. Είναι όλο εκπλήξεις εκεί κυρίως από τις ξαφνικές αλλαγές του καιρού. Είναι η μεγάλυτερη ίσως πίστα σε μήκος (7.004 μ). Έχει καλές ευθείες αλλά και πολύ τεχνικές στροφές. Κατά τη διάρκεια ενός γύρου, υψηλά ενεργειακά φορτία μεταφέρονται διαμέσου των ελαστικών. Οι τεχνικοί της Pirelli λένε ότι το Σπα είναι πραγματική πρόκληση για τα ελαστικά, για τις ομάδες, για τους οδηγούς.

Η ιστορική πίστα βρίσκεται στους πρόποδες των Αρδεννών και για το λόγο αυτό ο καιρός μπορεί να έχει τη μια στιγμή ήλιο και την άλλη να βρέχει. Οι τεχνικοί της Pirelli και οι μάνατζερ της ομάδος έχουν πάντα στο μυαλό τους τα κάτωθι :

• Τα ενεργειακά φορτία που μεταφέρονται διαμέσου των ελαστικών.

• Τις υψομετρικές διαφορές που δημιουργούν κατακόρυφα φορτία στα ελαστικά τα οποία συμπιέζονται. Η πιο γνωστή και δύσκολη στροφή είναι η «Eau Rouge».

• Τον καιρό. Είναι πιθανό να βρέξει σ' ένα κομμάτι της πίστας και όχι σε όλη τη διαδρομή.

• Το σετάρισμα είναι ένας συμβιβασμός ανάμεσα στην απαίτηση για χαμηλές αεροδυναμικές αντιστάσεις στην ευθεία και υψηλή κάθετη δύναμη στις στροφές: Δεν είναι εύκολο αυτό.

• Υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για προσπέρασμα αυτό σημαίνει πως οι επιλογές στρατηγικής είναι πιο ελεύθερες.

Οι τεχνικοί της Pirelli έχουν τρείς προτάσεις ελαστικών για το Spa.

• Άσπρη μέση: Υποχρεωτικά πρέπει να υπάρχει ένα σετ διαθέσιμο για τον αγώνα, δουλεύει καλύτερα σε χαμηλές θερμοκρασίες.

• Κίτρινη, μαλακή: Υποχρεωτική η επιλογή ενός σετ, θα τη δούμε στον αγώνα αλλά δεν προσφέρεται για πολλούς γύρους.

• Κόκκινη, πολύ μαλακή: Θα χρησιμοποιηθεί στις δοκιμές εδώ δίνεται έμφαση στην απόδοση και όχι στη διάρκεια.

Πέρσι τον αγώνα κέρδισε ο Λιούς Χάμιλτον ακολουθώντας στρατηγική δυο πιτ στοπ. Άλλαξε ελαστικά στον 13ο και στον 30στό γύρο.

Την καλύτερη στρατηγική την είχε ο Μαξ Βερστάπεν ο οποίος τερμάτισε 8ος αλλά είχε ξεκινήσει από την 18η θέση στο grid . Υιοθέτησε στρατηγική τριών αλλαγών.