Ακόμη και αν δεν ξέρεις πολλά από αυτοκίνητα θα καταλάβεις οδηγώντας το μικρό Twingo με τα χαρακτηριστικά TC3 90 Excite , ότι δεν πρόκειται για ένα συνηθισμένο μοντέλο. Τα λίγα κυβικά του μπορεί να σε ξεγελάσουν. Όμως από το γκάζι του θα καταλάβεις ότι δεν πρόκειται για έναν απλό κινητήρα αλλά τούρμπο.
Η εξωτερική του σχεδίαση και το γενικότερο look του αυτοκινήτου δεν αφήνει αδιάφορο ακόμη και τον πιο απαθή οδηγό. Το Renault Twingo 0.9 ,TC3 90 Excite έχει σπορ παρουσιαστικό που κεντρίζει και μαγνητίζει.
Πριν ξεκινήσω την παρουσίαση του Twingo θα αναφερθώ στην τιμή του. Και αυτό γιατί σε κάθε φανάρι που σταματούσα όλοι με ρωτούσαν «πόσο κάνει». Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο με τη διαφορετική αρχιτεκτονική του πρόταση, κοστίζει 12.910 ευρώ. Η τιμή της βασικής έκδοσης ξεκινά από τα 10.840 ευρώ.
Αν το εξωτερικό του σε μαγνητίζει, το εσωτερικό του σε μαγεύει. Κάθε χρώμα που υπάρχει έχει μελετηθεί για να θυμίζει το σπορ χαρακτήρα του. Αναπαυτικά τα καθίσματα, όμορφο και λειτουργικό ταμπλό. Όλα καλά και λειτουργικά στο εσωτερικό αλλά εκείνο που δεν έχει και θα ήθελα να υπήρχε ήταν στροφόμετρο μιας και οι καταβολές του έχουν σπορ εμφάνιση.
Σε υψηλή θέση είναι το κάθισμα του οδηγού διευκολύνοντας κυρίως τους μετρίου αναστήματος οδηγούς. Πάντως κοντός η ψηλός βρίσκεις την ιδανική σου θέση και …ξεκινάς. Τα εμπρός καθίσματα με τα ενιαία προσκέφαλα έχουν ενισχυμένη πλευρική στήριξη και το σώμα «κρατιέται» σωστά ακόμη και στις γρήγορες ανοικτές στροφές.
Οι πίσω επιβάτες – άνετα ταξιδεύουν δυο ενήλικες – για το μόνο που θα διαμαρτυρηθούν είναι για τα παράθυρα που ανοίγουν μερικώς και μόνο με ανάκληση.
Το τιμόνι με τις δερμάτινες επενδύσεις είναι ελαφρύ όταν κινείσαι μέσα στην πόλη. Είναι εύχρηστο και δεν σε κουράζει στο παρκάρισμα. Όσο αναπτύσσεις ταχύτητα, τόσο αυτό σκληραίνει με τη βοήθεια της μεταβαλλόμενης ηλεκτρικής υποβοήθησης. Οι διαστάσεις του Twingo είναι 3.595 χλστ (μήκος) , 1646 (πλάτος) και 1554 ( ύψος). Το γεγονός ότι ο κινητήρας είναι στο πίσω μέρος βοηθάει τους εμπρός τροχούς να στρίβουν σε γωνία 45 μοιρών.
Το 0.9 TCe ( 898 cc) με τον τούρμπο βενζινοκινητήρα αποδίδει 90 ίππους στις 5.250 στροφές και η ροπή στρέψης είναι 135 Nm/ 2500 σαλ. Η επιτάχυνση από 0-100 είναι 10.8 δευτερόλεπτα . Στην εθνική οδό πηγαίνοντας στο όριο, δεν έδειξε σημάδια ανυπακοής . Αν επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους δεν μπορώ να το ξέρω αφού όταν βγήκα στην εθνική οδό είχε άπνοια. Άσχετα όμως με αυτό, η Renault για το Twingo αναφέρει ότι διαθέτει σύστημα αντιστάθμισης ισχυρών πλευρικών ανέμων.
Τα 165 χιλιόμετρα - τελική ταχύτητα που δίνει το εργοστάσιο- δεν τα έφτασα. Όμως τα 150 είδα τη βελόνα να τα …ακουμπάει. Στη διαδρομή από εθνική οδό στο Τατόι, μέσω της ειδικής του Αγίου Μερκουρίου, χάρηκα το Twingo. Καλό το 5άρι σασμάν.
Πρέπει να ξέρετε ότι η μηχανή δεν είναι στο μπροστινό τμήμα όπως συμβαίνει στα περισσότερα αυτοκίνητα. Η μηχανή του βρίσκεται στο πίσω μέρος. Κάτω από το πορτ παγκάζ. Και το βασικότερο ή κίνηση μεταφέρεται στους πίσω τροχούς. Δηλαδή άλλο στυλ οδήγησης. Αν αποφασίσεις να κινηθείς γρήγορα στις στροφές θα πρέπει να έχεις εμπειρία από πίσω κίνηση και καλές γνώσεις για να μπορείς να διορθώσεις σε ενδεχόμενο υπερστροφής. Το σημείο που είναι τοποθετημένος ο κινητήρας βοηθάει στη γρήγορη οδήγηση αφού το Twingo δείχνει να έχει καλό πάτημα και σωστό ζύγισμα.
Τα φρένα του παρά τη συνεχόμενη χρήση λόγω διαδρομής, δεν έδειξαν σημάδια κόπωσης. Και το διαπίστωσα μετά τα κατηφορικά κομμάτια πριν φτάσουμε στις ταβέρνες στο Τατόι.
Υπάρχουν πολλοί παράγοντες για να σου φτιάξει η διάθεση όταν οδηγείς ένα όμορφο αυτοκίνητο. Σημαντικό είναι το πόσο ζωντανό είναι στο δρόμο. Πόσο καλό στήσιμο έχει αλλά και πόσο όμορφος είναι ο εσωτερικός του διάκοσμος.
Στο TC3 90 Excite έχει σπορ εμφάνιση και στο εσωτερικό. Κυριαρχεί το κόκκινο χρώμα. Από το πάνελ των θυρών μέχρι το ταμπλό ,τους αεραγωγούς και το τιμόνι. Όλα είναι φτιαγμένα με μεράκι. Ακόμη και οι λευκές ραφές έχουν το κάτι διαφορετικό στη γενικότερη οπτική εμφάνιση. Το Deco Pack κόκκινο . Υφασμάτινη επένδυση σε γκρί σκούρο χρώμα με διακοσμητική λωρίδα σε κόκκινο χρώμα. Από αλουμίνιο είναι τόσο η λαβή του επιλογέα ταχυτήτων όσο και τα πεντάλ.
Στο στάνταρ εξοπλισμό υπάρχει ABS με υποβοήθηση, κάτι που βοηθάει στο απότομο φρενάρισμα, σύστημα έλεγχου ευστάθειας ESC και σύστημα ASR ( αντιμπλοκάρισμα). Υπάρχουν ακόμη Hill Start Assist, Speed Limiter και Cruise Control. Αλλά αυτά νομίζω ότι λίγο πολύ δεν έχουν τόσο σημασία αφού υπάρχουν στα περισσότερα αυτοκίνητα.
Στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου ξεχωρίζουν τα στρογγυλά LED φώτα ημέρας και λίγο χαμηλότερα οι στρογγυλοί προβολείς ομίχλης. Μου άρεσαν ακόμη οι χειρολαβές των πίσω θυρών. Αυτός που τις σκέφθηκε είχε έμπνευση. Το Twingo με τις σπόρ – αγωνιστικές του πινελιές , έχει δίχρωμες γυαλιστερές ζάντες αλουμινίου, κόκκινες πινελιές στη μάσκα , αεροτομή οροφής και μαύρες λωρίδες κατά μήκος του αμαξώματος.
Υπάρχουν δύο τύποι για τις ζάντες αλουμινίου. Η πρώτη είναι 15άρες Exception και η δεύτερη 16άρες με μια πρόσθετη επιβάρυνση της τάξης των 335 ευρώ.
Το Renault Twingo 0.9 ,TC3 90 Excite σχετικά μικρό πορτ παγκάζ. Μόλις 219 λίτρα. Και αυτό γιατί περιορίζεται από τον κινητήρα που βρίσκεται στο πίσω μέρος. Έχει όμως αρκετούς αποθηκευτικούς χώρους για μικροαντικείμενα στο εσωτερικό. Πολύ καλό και εξυπηρετικό το ντουλαπάκι – αποθήκη στη βάση της κεντρικής κονσόλας.
Στον κινητήρα δεν έχετε πρόσβαση. Και δεν χρειάζεται. Για να τον …δείτε θα πρέπει να βγάλετε το μαύρο κάλυμμα , να ξεβιδώσετε τις τέσσερις βίδες και μετά να τραβήξετε το καπάκι. Φυσικά και δεν πρέπει να το κάνετε ποτέ σας. Αυτό είναι αποκλειστικά δουλειά των μηχανικών. Μπορώ να σας πω όμως ότι όσο και αν πιέσαμε το αυτοκίνητο , όσο και αν ζεστάθηκε ο κινητήρας , η θερμοκρασία δεν πέρασε ποτέ από το μονωτικό κάλυμμα. Πολύ καλή δουλειά. Κάτω από το μπροστινό καπό που ανοίγει όπως και στα Smart υπάρχει μόνο το δοχείο ψύξης και το δοχείο για νερό καθαρισμού των τζαμιών.
Να κλείσω με την κατανάλωση. Το Twingo έχει σύστημα Stop@Start και πρόγραμμα ECO. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις είναι 4.9 λίτρα (κύκλος πόλης), 4,3 λίτρα ( μικτός κύκλος) και 3.9 ( κύκλος εκτός πόλης). Οι εκπομπές ρύπων είναι 99 CO2 (g/km).