*Κυβισμός: 745 cc * Ιπποδύναμη: 55 ίπποι, στις 6.250 rpm * Τελική: 180 km/h *Βάρος: 230 Kg (γεμάτη) * Τιμή: 9.550 ευρώ
Η πρωτοποριακή συνταγή της Ιαπωνικής εταιρίας, με σήμα το φτερό, κάνει και πάλι το ντεμπούτο της με ένα ακόμα υβρίδιο.
Ο λόγος για το νέο HONDA NC750x DCT το οποίο είναι εξοπλισμένο με ένα κινητήρα 745cc – 55 hp στις 6.250rpm, με ένα εξελιγμένο τεχνολογικά εξοπλισμό και με το γνωστό - για αυτούς που δεν το ξέρουν - αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων πάνω στο οποίο η εταιρία δουλεύει και το εφαρμόζει κατά καιρούς σε μοτοσυκλέτες της, τα τελευταία 40 χρόνια.
Ο κατασκευαστής έχει καταφέρει να παντρέψει σε απόλυτη αρμονία τον δυναμισμό μιας μηχανής 750 cc, την οικονομία στην κίνηση με τα 4,5lt/100km, την χρηστικότητα του αυτόματου (ή σειριακό κατ’ επιλογή) κιβωτίου καθώς και τους κρυφούς αποθηκευτικούς χώρους. Όλα τα παραπάνω δικαίως το κατατάσσουν πολύ ψηλά στις προτιμήσεις του κόσμου.
Κινητήρας
Το πλαίσιο του ατσάλινου διπλού σωληνωτού, ίδια πλατφόρμα της σειράς NC, φιλοξενεί τον 8 βάλβιδο - δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα 745cc των 55 ίππων και των 67Nm ροπής, στρόφαλο 270 ° και αντικραδασμικούς άξονες.
Την τροφοδοσία φροντίζει το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα ψεκασμού με αποτέλεσμα να προσφέρει στον αναβάτη, δυνατές επιδόσεις από τις πολύ χαμηλές μέχρι και τις μεσαίες στροφές. Η αρχιτεκτονική και οι ειδικά διαμορφωμένοι θάλαμοι καύσης παράγουν μεγάλη ποσότητα ροπής χωρίς κόπο, από τα χαμηλά. Ακόμα και η θέση του κινητήρα έχει μελετηθεί, έτσι ώστε να κρατά χαμηλά το κέντρο βάρους και να προσφέρει ευκολία στον χειρισμό της μοτοσυκλέτας.
Κιβώτιο - DCT
ης
Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη aka DCT (Dual Clutch Transmission) 2 γενιάς – 9 έτη εξέλιξης, το οποίο έχει ήδη τοποθετηθεί στις σειρές VFR και NC καθώς και στα Honda Integra και X-ADV, αποτελεί ένα από τα κύριο χαρακτηριστικά του NC750X.
Το σύστημα DCT διαθέτει δύο αυτόματες λειτουργίες, καθώς και τη χειροκίνητη λειτουργία για αλλαγές ταχυτήτων από τον αναβάτη.
Η στάνταρ λειτουργία αυτόματης οδήγησης είναι για χαλαρή οδήγηση και μέγιστη απόδοση καυσίμου.
Υπάρχουν επιπλέον τρια διαθέσιμα προγράμματα στο Sport Mode(S1, S2, S3) στα οποία κατά την επιλογή από το S1 προς το S3 η αλλαγή προς την επόμενη σχέση μεταβάλλεται κλιμακωτά και όλο και περισσότερο πιο κοντά στο όριο περιστροφής του κινητήρα. Παράλληλα έχει μειωθεί στο μισό ο χρόνος αλλαγής από νεκρά στο D.
Η κεντρική μονάδα ελέγχου συλλέγει στοιχεία κατά την οδήγηση της μοτοσυκλέτας για την ταχύτητα, τις στροφές του κινητήρα και την σχέση του κιβωτίου που έχει εκείνη την στιγμή, έτσι ώστε να υπολογίζει αυτόματα για το ποια σχέση και για πόσο, θα μείνει στο κιβώτιο.
Το DCT διαθέτει το σύστημα Adaptive Clutch Capability control, που πατινάρει ελαφρά το συμπλέκτη για λιγότερες και πιο ομαλές εκτινάξεις στο άνοιγμα του γκαζιού.
Ανάρτηση
Το NC750x καλά κρατεί και στις αναρτήσεις με σύμμαχο την τεχνολογία της Showa, «φοράει» το πιρούνι 41mm SDBV (Showa Double Bending Valves) που επιτυγχάνει την λειτουργικότητα των catridge πιρουνιών. H πίσω η ανάρτηση αποτελείται από ένα αμορτισέρ με μοχλικό σύστημα και διαδρομή 150mm. Η ρυθμιση που διαθέτει είναι μόνο για την προφόρτισης ελατηρίου, αλλά όχι με ευκολία.
Φρένα
Στο μπροστινό τμήμα έχουμε νέα διπλή δαγκάνα με μονό δίσκο διαμέτρου 320mm και πίσω ακόμα έναν μονό δίσκο διαμέτρου 240mm που συμβάλουν στο σύστημα πέδησης των 17inch τροχών μπρος – πίσω με τα ελαστικά να διαφέρουν σε διαστάσεις 120/70 και 160/60 αντίστοιχα.
Tο σύστημα φρένων ABS που διαθέτει η μοτοσυκλέτα, παρέχει στον αναβάτη αυξημένη εμπιστοσύνη κατά τη διάρκεια αιφνίδιου φρεναρίσματος ή όταν ο δρόμος είναι υγρός και ολισθηρός. Φυσικά το νέο Honda διαθέτει συμπληρωματικά και traction control, δυο επιπέδων, με τον ηλεκτρονικό εγκέφαλο να προσπαθεί να «μαζέψει» τις άσκοπες περιστροφές του πίσω τροχού και να προσφέρει ακόμα περισσότερη ασφάλεια στον αναβάτη.
Σχεδιασμός - Χαρακτηριστικά
Εάν θα έπρεπε να χαρακτηρίσουμε με μια πρόταση τo NC750X της HONDA, αυτή θα ήταν ότι το “X” είναι μια τεχνολογικά αναβαθμισμένη mid-size adventure μοτοσυκλέτα που εμπεριέχεται στο DNA της, ο δυναμισμός μιας μηχανής και οι ευκολίες ενός scooter.
Κύρια χαρακτηριστικά της σχεδίασης είναι ο δυναμισμός και οι κοφτές γραμμές. Με αρκετά διαιρούμενα μέρη (σέλα, πλαϊνά) και με το ασημένιο χρώμα να επικρατεί σε πλαστικά και μεταλλικά μέρη - και για τα πέντε διαθέσιμα χρώματα.
Ο προβολέας είναι τύπου LED, που οδηγεί την δέσμη του φωτός αρκετά μακριά και απόλυτα στοχευμένα στην άκρη του δρόμου. Εξίσου δυνατή και η μεγάλη σκάλα, καθώς καταφέρνει να κάνει ευκολότερα αισθητή την παρουσίαση προς τα άλλα οχήματα.
Το πολυόργανο είναι αρκετά minimal και μικρό. Χρησιμοποιεί μια πολύχρωμη LCD οθόνη με πάρα πολλές ενδείξεις για την κατάσταση της μηχανής και τις επιλογές του αναβάτη. Τα δυο κουμπιά που είναι τοποθετημένα στα δύο κάτω άκρα του πλαισίου της οθόνης, δεξιά και αριστερά αντίστοιχα, βοηθούν στην πλοήγηση του trip computer και σε άλλες μη ορατές λειτουργίες
Το Χειρόφρενο έχει τοποθετηθεί στο αριστερό μέρος του τιμονιού, δίπλα από την βάση του καθρέπτη, έτσι ώστε να ασφαλίζει την μοτοσυκλέτα στο παρκάρισμα.
Εμφανή στοιχεία της κληρονομιάς, από το σόι του «scooter» είναι ο αποθηκευτικός χώρος στο μπροστά τμήμα της μοτοσυκλέτας, εκεί που είθισται να βρίσκεται το ρεζερβουάρ. Μεγάλη ευκολία – οι κάτοχοι μηχανής θα με καταλάβουν – με 22 λίτρα χωρητικότητα, ικανό να αποθηκεύσει ένα full face κράνος.
Από την άλλη πλευρά, το ρεζερβουάρ έχει μετακινηθεί στο πίσω μέρος της μηχανής με χωρητικότητα 14lt - λίγο μικρό για μηχανή και φυσικά λόγω τοποθεσίας - κάτω από τη σέλα του συνεπιβάτη.
Οδήγηση
Το τιμόνι βρίσκεται αρκετά μακριά από το σώμα του αναβάτη, με την θέση των χεριών να βρίσκονται σε ευθεία και με μικρή προφόρτιση των καρπών για καλύτερη στήριξη. Τα πόδια αγκαλιάζουν το χώρο αποσκευών (θέση ρεζερβουάρ σε άλλες μηχανές) και τα γόνατα διπλώνουν ελαφρώς περισσότερο κατά την οδήγηση.
Η σέλα είναι χαμηλή και σκληρή σχετικά, χωρίς να την κάνει μη αναπαυτική. Ομοίως η θέση του συνεπιβάτη, διαιρούμενη από την σέλα του οδηγού, είναι αρκετά καλή και άνετη. Τοποθετημένη λίγο πιο ψηλά με δύο χειρολαβές για στήριξη.
Με την πρώτη επαφή, ο οδηγός αναζητά τον συμπλέκτη, ο οποιος φυσικά απουσιάζει και στην θέση του, με πολύ μικρότερο μέγεθος, υπάρχει ένα switch επιλογής ταχύτητας προς τα πάνω.
Μπάσος ο ήχος από τον δικύλινδρο κινητήρα καθώς βάζεις μπροστά. Στον ήχο συμβάλει και το τελικό της εξάτμισης που εξέχει ελαφρώς με σπορ γραμμές.
DCT,
Αισθητή η ροπή του κινητήρα, με το πρώτο άνοιγμα τους γκαζιού. Οι αλλαγές των σχέσεων από το σύστημα είναι τόσο ομαλές που σχεδόν δεν καταλαβαίνεις τίποτα.
Ελαφρές δόνησης κατά την οδήγηση από τον ροπάτο κινητήρα της Made in Japan μοτοσυκλέτας.
Αν και mid-size μοτοσυκλέτα, το τιμόνι είναι στο ιδανικό ύψος με τους καθρέπτες των αυτοκινήτων να είναι κάτω από αυτό και να καθιστά την οδήγηση ανάμεσα στα αυτοκίνητα (πάντα με προσοχή) ακόμα πιο εύκολη.
Άποψη μας
Εάν σκοπεύετε να περνάτε αμέτρητες ώρες στην κίνηση, σας αρέσει η περιπέτεια της μηχανής, θέλετε να κινήστε με άνεση και οικονομία , δεν θα μπορούσατε χωρίς κρυφούς αποθηκευτικούς χώρους τότε θα πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψιν σας το NC750X DCT. και να επενδύστε σε ένα αξιόπιστο πολυεργαλεια, σκεφτείτε το – οδηγήστε το και θα με θυμηθείτε.
https://www.honda-motorcycles.gr/model.php?model=NC750X-18MY
Αξεσουάρ